Najprej je bil Up!, potem Citigo, zdaj je tu še Mii. Seveda je govor o četici malčkov skupine Volkswagen in med njimi je Mii k nam prišel zadnji.
Mii je, pa čeprav je majhen, pravi Seat. Pa je to, da se v njem počutite podobno, kot bi sedeli v katerem od večjih bratov, le da je prostora malo, zunanjih mer pa veliko manj, dobro? Za nekatere, predvsem klasično usmerjene kupce, vsekakor – nekateri pa si pri malčkih želijo drugačnosti. Zadnji imajo seveda na voljo konkurente drugih znamk, a da Volkswagnov recept deluje, priča tudi to, da na naših cestah ne Up! ne Citigo nista več redkost. Enako kot pri drugi dvojici pri Miiju razveseli prostornost: dolgonogi se bodo za volanom počutili odlično, pa tudi zadaj otrokom ne bo hudega.
Čudežev ob tej skupni dolžini seveda ni pričakovati in povsem nazaj porinjeni prednji sedeži ter kolena tistih zadaj pač zasedajo isti prostor. Prtljažnik je na prvi pogled majhen, a le zato, ker ima dvojno dno, ki se izkaže kot zelo uporabno, saj je pod pregrado dovolj prostora ne le za (na primer) torbo z računalnikom, ampak tudi za paket plastenk z vodo ali plato piva. Zadnja polica je sicer 'ročna', zato se vam lahko zgodi, da jo boste pozabili spustiti in to ugotovili šele ob pogledu v vzvratno ogledalo, ko boste sedli za volan. Motor? Litrski trivaljni mlinček je varčen in s svojimi 75 'konji' še dovolj zmogljiv, da Mii na avtocesti ni obsojen na vožnjo med tovornjaki.
Petstopenjski menjalnik je dovolj hiter ter natančen in tudi po njegovi zaslugi se Mii v mestu znajde odlično. Merilniki in radio so bolj osnovne vrste, ampak ker nad armaturno ploščo kraljuje Navigonova navigacija, ki odlično sodeluje s sistemi avta, je prek nje mogoče ne le prostoročno telefonirati, ampak tudi predvajati glasbo in pregledovati podatke potovalnega računalnika. Odlična rešitev – ko bi bila zanesljiva. Na žalost je Navigon povezavo nenehno izgubljal.
Včasih se je sicer pritožil, pa se je izkazalo, da je vse okej, a v vsaj polovici primerov je bilo treba sistem ponovno zagnati (kar pomeni desetsekundno pritiskanje gumba za izklop in še daljše čakanje, da se sistem ponovno postavi na noge). V Up!-u, kjer je to počela Garminova škatlica, teh težav nismo imeli. Ampak osnovni vtis ostaja pozitiven: Mii je dober mestni avtomobilček, praktičen zaradi petvratne karoserije, dovolj majhen, da ni težav s parkiranjem, in dovolj zmogljiv, da se ne ustraši avtoceste.
besedilo: Dušan Lukič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 10.287 € |
Cena testnega modela: | 11.053 € |
Moč: | 55kW (75 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,8 s |
Največja hitrost: | 171 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,7l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 372 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 746 € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 55 kW (75 KM) pri 6.200/min – največji navor 95 Nm pri 3.000–4.300/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/55 R 15 H (Goodyear UltraGrip 8). |
Zmogljivost: | največja hitrost 171 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,2 s – poraba goriva (ECE) 5,9/4,0/4,7 l/100 km, izpust CO2 108 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 929 kg – dovoljena skupna masa 1.290 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3.557 mm – širina 1.645 mm – višina 1.489 mm – medosna razdalja 2.420 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 35 l. |
Prtljažnik: | 251–950 l. |
T = 5 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 75 % / stanje kilometrskega števca: 5.098 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,8s |
---|---|
402m z mesta: | 18,6s ( 119km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 14,1s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 24,0s (V.) |
Največja hitrost: | 171km/h (V.) |
poraba na testu: | 5,8 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 4,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,9m |
AM meja: | 40m |
-
Seatova variacija na koncernsko temo mestnega malčka ni nič slabša od drugih dveh. Tako bosta pri izbiri odločali oblika in cena.