Kratki test: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI (81 kW) Style

21. 8. 2015
Deli

Nova Fabia Combi je v primerjavi s predhodnico udobnejša, saj je daljša in širša, z večjim prtljažnikom pa tudi uporabnejša. Predvsem pa je lepša!

Stari Fabii Combi ne zamerimo veliko, saj je ogromno družin, ki jim predano služi. Pravzaprav je zaradi radodarnejše višine idealen avtomobil za starejše, ki imajo težave pri vstopu oziroma izstopu iz njega. Toda pri Škodi so hoteli več – lahko bi rekli tudi drugače, predvsem v smislu pomlajevanja obiskovalcev njihovih prodajnih salonov. Zato je nova Fabia Combi v primerjavi s predhodnico za centimeter daljša, za štiri centimetre širša in za 3,1 centimetra nižja. In če ob tem pogledamo še na ostrejše oblikovalske poteze, ki jih je oblikovala skupina okoli slovaškega Škodinega šefa oblikovanja Jozefa Kabana, potem nam mora biti jasno, od kod nova dinamika.

Večji zadek sploh ni pokvaril svežine, ki po drugi strani tako brez dvoma namiguje na družinske poteze. Novinec ima v primerjavi s predhodnico za 25 litrov večji prtljažni prostor in, verjemite, s 530 litri je res navdušujoč. Ob tem ne smemo spregledati še nekaj dodatkov, ki v vsakodnevnem življenju pridejo še kako prav. Za drobnarije so namenili dva večja predalnika ob zadnjih blatnikih, uporabna novost pa je tudi prilagodljiv (seveda odstranljiv!) trak, v katerega lahko damo denimo vrečko. Za nakupe sta namenjeni tudi dve kljukici, 12-voltna vtičnica pa bo zlahka ohranila pijačo mrzlo, če boste v prtljažnik namestili priročno hladilno torbo.

Pogled pod dno prtljažnika razkriva klasično nadomestno gumo, ki je vsekakor boljša rešitev kot pogojno uporabni kit za popravilo. Edina večja zamera Škodi Fabii gre neizrazitemu potniškemu delu, saj če bi vas zvezanih oči posadili za volan, zagotovo ne bi vedeli, ali sedite v Volkswagnu, Seatu ali Škodi. Seveda je veliko pristašev omenjene nemške znamke, ki se s to ugotovitvijo ne bodo strinjali, a kljub temu bi lahko tudi v notranjosti (kot so pri zunanjosti) modele znamk v skupini Volkswagen tudi oblikovno bolj popestrili. Toda denar je sveta vladar, pravijo, in skupni sestavni deli vsekakor pomenijo več dobička kot individualizacija posameznih modelov.

Toda optimisti, in med Škodinimi kupci jih je na srečo kar precej, gledajo na to v povsem drugi luči, saj so vgrajene tehnologije preizkušene in temeljito preverjene. Denimo 1,2-litrski motor TSI z 81 kilovati oziroma bolj domačimi 110 'konji' je že star znanec, čeprav se lahko pohvali z neposrednim vbrizgom goriva in izpolnjenim standardom EU6, sistemom start-stop in ohranitvijo zavorne energije, prav tako s šeststopenjskim ročnim menjalnikom (za dvosklopčni menjalnik DSG je treba odšteti še dodatnega jurja) in infozabavnim sistemom, katerega glavni adut je velik intuitivni in za dotik občutljiv zaslon. Dela kot švicarska ura in pri presedanju iz avta v avto, kot je v navadi pri Avto magazinu, se takoj vprašaš, zakaj nimajo tega že vsi.

Nekaj varčevanja je bilo pri zvočni izolaciji, saj je hrup iz podvozja glasnejši kot pri nekaterih tekmecih, in predvsem pri sistemu Keyless Go. Omenjeni omogoča zagon in zaustavitev motorja le z gumbom, kar je načeloma super, če je si­stem nadgrajen še s pametnim ključem za vstop in izstop iz avtomobila. Potem imate lahko ključ ves čas v žepu ali torbici in vse delate z gumbi oziroma tipali v kljukah. Pri Škodi so nalogo naredili le na pol, zato je odklepanje in zaklepanje še vedno klasično, zagon pa deluje na gumb. Če že moram v avtomobil s ključem v roki, je potem čisto rutinsko opravilo še klasični zagon motorja, saj gumb prej zmede kot pomaga ...

Pri opremi smo pohvalili dnevne luči v LED-tehnologiji, ki se v predorih ter mraku samodejno preklopijo na polno osvetlitev, funkcijo dodatne osvetlitve v ovinek, sistem prostoročnega telefoniranja, tempomat, seveda pa želimo, da tistih štirih varnostnih blazin ter dveh varnostnih zaves ne bi nikoli potrebovali. Črna 16-palčna aluminijasta platišča, avtoradio Bolero in izolacijsko steklo Sun Set pa spadajo med dodatno opremo. Pohvala Škodi za drugačno pot, saj je tako bliže športnosti in dinamičnosti, ki jo tako uspešno promovira s pomočjo Škode Fabie S2000 oziroma prihajajočega dirkalnika R5. Če smo lahko malce pravljični, je Fabia Combi iz grdega račka postala pravi labod. Če bi le v notranjosti bila malce bolj izvirna ...

bese­di­lo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 9.999 €
Cena testnega modela: 15.576 €
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s
Največja hitrost: 199 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,8l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 501 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.009 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.197 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.600–5.600/min – največji navor 175 Nm pri 1.400–4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/45 R 16 H (Dunlop SP Sport Maxx).
Zmogljivost: največja hitrost 199 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,0/4,8 l/100 km, izpust CO2 110 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.080 kg – dovoljena skupna masa 1.610 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.255 mm – širina 1.732 mm – višina 1.467 mm – medosna razdalja 2.470 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 530–1.395 l
Naše meritve
T = 14 °C / p = 1.033 mbar / rel. vl. = 49 % / stanje kilometrskega števca: 2.909 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,3s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,9/14,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 13,8/18,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 199km/h (VI.)
poraba na testu: 7,0 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • S 530-litrskim prtljažnikom, v katerega gre ob podrti zadnji klopi tudi moško kolo (preverjeno!), ne morete zgrešiti. Če bi oblikovalski oddelek pod vodstvom šefa Škodinega oblikovanja Slovakom Jozefom Kabanom imel še v notranjosti malce več svobode, bi Škodo Fabio Combi zaradi preverjene tehnologije takoj svetovali mlajšim družinam.

Hvalimo in grajamo
velikost in uporabnost prtljažnika
pritrdišča ISOFIX
šeststopenjski ročni menjalnik
intuitivni za dotik občutljiv osrednji zaslon
navadna nadomestna guma
nima pametnega ključa za vstop/izstop iz avtomobila
slabša zvočna izolacija podvozja
v notranjosti preveč podoben Volkswagnom/Seatom