Popolna Čehinja

Ljudje smo različni. Nekateri so zadovoljni že z malenkostmi, drugi želijo več. Vsi pa radi pogledamo za skladno in lepo obliko oziroma popolnim paketom. Četudi avtomobilskim.

Za večino stvari v življenju si ljudje ustvarimo neko ustaljeno pot, po kateri hodimo oziroma jo živimo. Na njej se izoblikujejo navade, potrebe pa tudi želje. V večini primerov si ljudje skozi življenje izberemo tudi avtomobilske znamke, ki so nam bolj ljube, imamo pa seveda tudi tiste, ki nam niso.

Nekateri pri tem podležejo pritisku javnosti ali vsaj mnenju prijateljev, znancev, celo sosedov. Sploh Slovenci radi ugajamo. Nase nikakor ne pomislimo najprej. In ko se omenja Škoda, marsikdo najde nešteto izgovorov. Zakaj ne, ker moti to ali ono. V bistvu pa se nekateri še vedno izogibajo znamke, ker ni všeč prej omenjenim ali pač zato, ker o njej ne vedo dovolj.

A Škoda že dolgo ni več zgolj češka znamka. Pravzaprav bi bilo zanimivo ugotoviti, koliko to v resnici sploh še je. Morda ostaja malenkostna svoboda pri oblikovanju, a če dobro pomislim, so češki oblikovalci v preteklosti že dobili ukaz, da morajo obliko študije, ki je napovedovala nov avto, popraviti. Pa ne zato, ker bi bila nevšečna! Seveda je v ozadju precej več kot samo izdelovanje avtomobilov. Je ogromen koncern, v katerega so Nemci znamko Škoda vključili z razlogom.

Velika večina ljudi se tega zaveda in posledično razmišlja o znamki Škoda drugače. Nemško vodstvo, nemška tehnologija, nemški motorji. Lahko sploh zgrešiš?

In če sem iskren, s Škodo ki ima ob imenu kratico RS, nikakor ne. S katerokoli ne, če je to Kodiaq RS, pa sploh ne. V njen prid govori tako rekoč vse – razred križancev se še vedno prodaja najbolje, oznaka RS pa prinaša odlične (beri zmogljive) motorje in še boljšo opremo.

S Kodiaqom RS ni nič drugače. Že res, da je na voljo zgolj z dizelskim motorjem, a 240 'konjev' ni malo, mar ne? Če k temu prištejemo še štirikolesni pogon, samodejni menjalnik in pa opremo – pa to zgolj serijsko, ki je je v izobilju – je paket za marsikoga že popoln. Testni avto je bil od osnovne cene dražji še za dobre tri tisočake, pri čemer je bila izbrana dodatna oprema, ki se je ne bi branil niti sam. Torej, že tako dober paket je bil še izdatno ozaljšan.

Sanje, pravljica? Niti ne! Škoda je, kot že rečeno, češka bolj kot ne le še po imenu. Večina komponent je Volkswagnovih in te niso poceni. Kar seveda pomeni, da nekdaj zadovoljivo kakovostne, a izjemno dostopne Škode ni več. Je enakovreden avtomobil, ki pa ima tudi takšno ceno. Saj veste – malo muzike za malo denarja. Obratna pot je enaka. Za malo se pač ne da dobiti veliko.

Navsezadnje – 240 'konjev', 500 newtonmetrov navora, sedemstopenjski samodejni menjalnik DSG in štirikolesni pogon ne morejo biti dostopni za drobiž. Tudi Kodiaq RS že s pojavo ne deluje, de je poceni. Tudi že omenjene opreme je toliko kot verjetno pri nobeni drugi Škodi ne. Vožnja je temu primerna. Moč naredi svoje, še več navor. Vedeti je sicer treba, da je Kodiaq RS težak skoraj dve toni, kar pomeni, da zakoni fizike tudi nekaj veljajo. A vse omenjene komponente delujejo odlično in predvsem odločno.

Avtocesta je za Kodiaqa RS mala malica, ne boji se niti ovinkov. Zibanja karoserije je malo, sedeži ponujajo zadovoljivo raven bočnega oprijema. In poraba goriva? V tesni odvisnosti teže voznikove desne noge. 6,3 l/100 km povprečne porabe, ki smo jo dosegli na normnem krogu v realnem svetu ni lahko doseči. Razen morda zelo strpen in brezčuten voznik. Oznaka RS ponuja dovolj, da vozniku vsaj malo zaigra srce, možgani pa posledično pošljejo nogi (desni seveda) pomenljive ukaze.

Ja, RS je tudi pri Kodiaqu nekaj posebnega. Tako vsebinsko kot tudi cenovno.

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 48.990 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 45.615 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 48.990 EUR €
Moč: 176kW (240 KM)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 176 kW (150 KM) pri 4.000/min – največji navor 500 Nm pri 1.750–2.500/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko – gume 235/45 R 20 V (Continental Sport Contact 5)
Zmogljivost: največja hitrost 221 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,4 l/100 km, izpust CO2 167 g/k
Mase: prazno vozilo 1.880 kg – dovoljena skupna masa 2.421 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.699 mm – širina 1.882 mm – višina 1.686 mm – posoda za gorivo 60 l
Notranje mere: medosna razdalja 2.790 mm
Prtljažnik: prtljažnik 530–1.960 l
Naše meritve
T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.076 km
Pospešek 0-100km: 7,3s
402m z mesta: 13,8s ( 162km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 6,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h 60dB
Ocena
  • Zagotovo je Kodiaq RS najboljši avto med svojimi brati. Kdor želi popoln paket nima kaj razmišljati, je pa res, da vseeno ne gre zanemariti Kodiaqa Sportline. Primanjkljaj moči ni tako dramatičen, evrski prihranek pa kar precejšen. Seveda ne bo ekskluzivnosti, a kdor želi zgolj dobro vozniško izkušnjo, ne bo razočaran. Če pa želite očarati še prijatelje, znance in predvsem sosede, je dodatek RS pač nujen.

Hvalimo in grajamo
Motor
Menjalnik
Splošen vtis
Premalo športnih elementov v notranjosti
Cena