Suzuki SX4 S-Cross ni več najmlajši model, saj je obnovljen na cestah dobro leto, sicer pa že dobra štiri, torej (pa naj se zdi še tako nenavadno) prihaja iz časov, ko smo na križance gledali še nekoliko drugače oziroma so bili še nekoliko redkejši.
Tudi zato mu je prišla precej prav lanska prenova, ki mu je v primerjavi s predhodnikom, vsaj s sprednjim delom, omogočila precej bolj markanten nastop, za kar je zaslužna predvsem opazna maska hladilnika v bleščečem kromu. Drugod je bilo sprememb manj oziroma te niso bile tolikšne, da bi jih res opazili. Vseeno lahko rečemo, da je Suzuki SX4 S-Cross kljub letom oblikovno dovolj privlačen avtomobil, da pritegne marsikateri pogled.
V notranjosti izstopa predvsem velik zaslon informativno-razvedrilnega sistema, s katerim se je SX4 S-Cross približal sodobni dobi pametnih telefonov (pri nas žal podpira samo jabolčni operacijski sistem) in o katerem smo že v vseh z njim opremljenih Suzukijih do zdaj ugotavljali, da prav dobro deluje. Manj sodoben je preostali del voznikovega delovnega prostora. Merilniki so analogni, zaslonček avtomobilskega računalnika med njimi pa lahko upravljamo zgolj s stikalom ob njih.
SX4 S-Cross je opremljen tudi s precej izčrpnim naborom asistenčnih sistemov, med katerimi naj omenimo predvsem dobro delujoč radarski tempomat in skoraj preveč dobro delujoč sistem za opozarjanje pred naleti, ki v dogajanje sicer poseže, vendar ne prezgodaj, na težave pa zelo zgodaj in živčno opozarja z glasnim in neprijetnim zvokom. In to v tisti od dveh nastavitev, ki je namenjena predvsem mestnemu okolju in ki dovoli, da se z avtomobilom nekoliko bolj približate drugemu avtomobilu. A gre bolj za malenkosti, ki ne vplivajo zares na počutje v avtomobilu.
To je dobro. Čeprav ne spada med največje avtomobile, je SX4 S-Cross zares največji Suzuki, ki ga lahko kupimo v Evropi, kar se kaže tudi v prostornosti, s katero pravzaprav ne razočara. Bolj visokorasli vozniki bi se lahko pritoževali le nad vzdolžnim pomikom njihovega sedeža, ki ga hitro zmanjka, bolj v razrednem povprečju pa se giblje tudi prtljažnik.
Ko gre za pogonski sklop, je Suzuki SX4 S-Cross pravi Suzuki, kar pomeni, da ima zmogljiv štirikolesni pogon, ki kolesom zdrsa ne dovoli kar tako. V samodejnem načinu se navor k zadnjim kolesom razporeja tako, da tega niti ne opazite. A če vam avtomatika ni dovolj, lahko pogon z regulatorjem med sedežema prilagodite tudi zelo spolzki podlagi in prenos moči na vsa štiri kolesa zaklenete. Če si zaželite več dinamike, pa vključite športni način, ki ga motor z veseljem podpre.
Za pogon testnega avtomobila je namreč skrbel 1,4-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki je nasledil 1,6-litrski atmosferski štirivaljnik, in svojo moč poskočno razvija v vseh režimih vožnje. S 5,7 litra normne porabe in dobrim litrom več med celotnim testom se je izkazal tudi za dovolj gospodarnega, da ne obremeni preveč družinskega proračuna, ne nazadnje pa tudi okolja.
Cena testnega modela: | 22.400 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 21.800 € |
Cena testnega modela s popusti: | 22.400 € |
Obvezno zavarovanje: | 555 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.157 € |
Motor: | 4- valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.373 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 5.500/min – največji navor 220 Nm pri 1.500–4.000/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/55 R 17 V (Continental Eco Contact). Masi: prazno vozilo 1.215 kg – dovoljena skupna masa 1.730 kg |
Zmogljivost: | največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,6 l/100 km, izpust CO2 127 g/km |
Zunanje mere: | dolžina 4.300 mm – širina 1.785 mm – višina 1.580 mm – medosna razdalja 2.600 mm – posoda za gorivo 47 |
Prtljažnik: | 430–1.269 l |
T = 25°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 14.871 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,2s |
---|---|
402m z mesta: | 16,6s ( 137km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,0/10,4s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,2/11,0s (V./VI.) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 36,4m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 62dB |
-
Suzuki SX4 S-Cross je s prenovo pridobil precej bolj markanten nastop, posodobljena pa je tudi informacijsko-razvedrilna ponudba v notranjosti. Če k temu dodamo še učinkovit štirikolesni pogon in motor, kljub letom ostaja dovolj privlačen – sploh glede na to, da je tudi cenovno dovolj dostopen