Kratki test: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT CVT Allgrip Elegance

28. 9. 2014 | Tomaž Porekar
Deli

S-Cross pri dodatku SX4 pomeni večji, boljši in sodobnejši Suzukijev avtomobil. Je tipičen Suzuki – ne tič ne miš.

Na pogled je vse lepo! Novi Suzuki SX4 S-Cross je japonskim oblikovalcem prav dobro uspel, prijetna oblika pa se zdi dovolj privlačna. Vendar je pravzaprav brez tistega 'nekaj več', kar bi takoj spodbudilo pogled ali celo navdušenje, kot je to pri Oplovi Mokki ali Škodinem Yetiju. Ta sta tudi najpomembnejša S-Crossova tekmeca. Japonci avtomobile pač oblikujejo na drugačen način ... Vendar je treba priznati, da je takoj pritegnila kovinsko modra barva. A ta lahko nadomesti le nekaj tistega, kar sicer pogrešamo pri oblikovnih potezah.

Kot je pri prvem preskusu Suzukijevega S-Crossa ugotovil že moj kolega Aljoša, je podobno tudi v notranjosti. Oprema Elegance poskrbi, da je odkljukano skoraj vse na spisku želja, kar potrebuje sodobni avtomobilski potnik. Tudi dvoobmočna klimatska naprava je zraven, na primer. Pa trikraki volanski obroč z res številnimi upravljalskimi gumbi. Ob uporabi nato spet nastopi majhno razočaranje, denimo glede povezljivosti mobilnega telefona prek Bluetootha.

Vsaj tu bi pričakoval enostavnost. Pa so tisti, ki mobilni telefon navsezadnje povežejo za prostoročno telefoniranje, lahko zares ponosni, da jim je to uspelo ... Podobno velja tudi za upravljanje potovalnega računalnika z gumbom na instrumentni plošči. Že res, da smo morebiti nergači, ker so te sicer enostavne stvari pri Suzukiju zapletene. Ampak – ali jih vgrajujejo res zgolj zato, da jih lahko odkljukamo na spisku bogate opreme?

Voznik se v tem Suzukiju veliko bolje počuti med vožnjo. Kdor misli, da takle neskončnostopenjski samodejni menjalnik ni pravi, se moti! Že uradni podatek o normni porabi kaže na manjšo porabo s samodejnim menjalnikom v primerjavi z ročnim. Bencinski klasični 1,6-litrski motor in menjalnik CVT sta res dobra kombinacija. Pravzaprav prava izbira za tiste, ki se jim v sodobnem prometu ne ljubi več pretikati ročice menjalnika.

Motor je dovolj zmogljiv, menjalnik pa v običajnem programu deluje brez pripomb. Morebiti bo nekaterim manj všeč zvok delovanja motorja, ki je navadno kar glasen, tudi zato, ker ta ostaja v višjem območju vrtljajev, menjalnik pa si izbira primerno razmerje prenosa. A to morebitno manj sprejemljivo dejstvo ob plačilu natočenega goriva lahko tudi potolaži. S-Cross se glede porabe goriva dobro izkaže in lahko zapišemo, da nikakor ni požeruh. To je potrdil tudi na našem normnem krogu, kjer je razlika do uradnega normnega povprečja nanesla zgolj 0,7 litra goriva.

Če omenimo še nekaj Suzukijevih dobrih plati: ugaja ključ, ki ga obdržimo v žepu, in avtomobil odklepamo, zaganjamo ali zaklepamo z dobro vidnimi gumbi na kljukah vrat ter tistim na armaturni plošči. Tudi prtljažnik je dovolj prilagod­ljiv, z dodatno polico za malenkosti pod dnom in celo zasilnim nadomestnim kolesom spodaj. Zadnja klop je predeljena v razmerju 60 : 40, na desni je ožji del naslonjala. Ta ima sicer dva položaja prilagoditve kota naslona, a najbolj pri tem Suzukiju pogrešamo vzdolžni pomik zad­nje klopi. Potem bi bila prilagodljivost res že skoraj idealna.

Nobenih pripomb nimamo glede zmogljivosti tega Suzukija (seveda v mejah tistega, kar lahko pričakujemo) in je prav prijetno vozljiv ter tudi podvozje prav solidno opravlja svojo nalogo, predvsem vzmeti in blažilniki na naših luknjastih cestah. Kakšen bolj navdušen voznik bi si morebiti le želel natančnejših odzivov volanskega elektroserva. Vodenje je predvsem v srednji legi precej neprecizno, a je res, da pravzaprav tudi to spada k filozofiji tega Suzukija – omogočanju kar se da lagodne vožnje, nekakšni nevpadljivosti. Tak pač je način japonskih snovalcev, ki so se zbrali pri tej znamki.

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Magyar Suzuki Corporation ltd. Slovenia
Cena osnovnega modela: 15.900 €
Cena testnega modela: 23.250 €
Pospešek (0-100 km/h): 12,4 s
Največja hitrost: 165 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.586 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 6.000/min – največji navor 156 Nm pri 4.400/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – neskončnostopenjski samodejni menjalnik – gume 205/60 R 16 H (Continental ContiEcoContact).
Zmogljivost: največja hitrost 165 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,5 s – poraba goriva (ECE) 6,8/5,0/5,7 l/100 km, izpust CO2 130 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.190 kg – dovoljena skupna masa 1.730 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.300 mm – širina 1.765 mm – višina 1.580 mm – medosna razdalja 2.600 mm –prtljažnik 430–875 l – posoda za gorivo 47 l.
Naše meritve
T = 28 °C / p = 1.020 mbar / rel. vl. = 66 % / stanje kilometrskega števca: 4.593 km
Pospešek 0-100km: 12,4s
402m z mesta: 18,7s ( 125km/h)
Največja hitrost: 165km/h (D)
poraba na testu: 8,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,7m
AM meja: 40m
Ocena
  • SX4 S-Cross je resda soliden izdelek, a v ničemer ne navduši. Pravo Suzukijevo sivo povprečje.

Hvalimo in grajamo
višji položaj za volanom
uporabnost in prilagodljivost
bogata oprema paketa Elegance
motorna zmogljivost
solidna poraba kljub samodejnemu menjalniku
slabo odziven volanski elektroservo
menjalnik in zvok motorja
precej hrupno podvozje
upravljanje in povezovanje z mobilnim telefonom
nima vzdolžno pomične zadnje klopi