Če bi za kateri avtomobil lahko rekli, da je kot siva miška: neopazen in na videz nezanimiv, a postori večino stvari tako, kot je prav, in potnikom zagotovi precej udobja, bi to prav gotovo lahko veljalo za Toyoto Corollo.
Corolla je Toyotin najbolje prodajani model in eden od prodajno najuspešnejših avtomobilov na splošno. Seveda, če govorimo v svetovnih razmerjih. Corolla namreč nastopa kar na 150 avtomobilskih trgih po vsem svetu, do zdaj pa so jo v 11 generacijah prodali že okoli 44 milijonov, s čimer se je uvrstila med najuspešnejše avtomobilske modele na splošno. Kot pravijo pri Toyoti, se po cestah vsega sveta trenutno vozi več kot 26 milijonov Coroll.
Corolla je pred časom sicer bila na voljo v več karoserijskih različicah, po uvedbi Aurisa in osamosvojitvi Versa v prejšnji generaciji pa je ostala omejena zgolj na klasično štirivratno limuzinsko karoserijo. S tem se ji je doseg na evropskem trgu, ki je bolj naklonjen bolj praktičnim karoserijskim oblikam, nekoliko zmanjšal, nikakor pa ne na drugih, limuzinam bolj naklonjenih trgih, kakršna je Rusija, kjer se z njeno uspešnostjo v Toyotinem prodajnem programu lahko kosa le še Land Cruiser.
Corolla se je v lansko poletje pripeljala nekoliko osvežena. Na zunaj se to pozna predvsem po nekaj več kromiranih okraskih na karoseriji, ki se je predvsem s sprednjim delom približala novejšim modelom, in LED-dnevnih lučeh, pod pločevino pa predvsem po večjem naboru pripomočkov za povečanje varnosti, ki jih Toyota združuje v paketu TSS (Toyota Safety Sense). Večji je osrednji zaslon, ki je na armaturni plošči v še večji meri kot predhodnik nadomestil različna stikala, olajšana pa je tudi povezljivost. Kljub temu je očitno, da oblikovalci niso vnaprej predvideli možnosti povečanja nabora varnostnih pripomočkov, saj so njihova stikala brez posebnega reda razvrščena po vsem voznikovem delovnem okolju.
Notranjost je sicer urejena podobno zadržano kot zunanjost, kar pa niti ni tako velika pomanjkljivost. Vožnja je zaradi limuzinsko mehkejšega vzmetenja precej udobna, k prostornosti in udobju potnikov predvsem na zadnji klopi pa pripomore tudi medosna razdalja, ki je za 10 centimetrov večja kot pri kombilimuzinskem Aurisu. S 452 litri je dovolj prostoren tudi prtljažnik, a je zato, ker je Corolla pač klasična limuzina, le omejeno povečljiv z zlaganjem zadnjega naslona v razmerju 60: 40.
Testna Toyota Corolla je bila opremljena z 1,4-litrskim turbodizelskim štirivaljnikom, ki na papirju sicer ne obeta veliko, a v kombinaciji z dobro premišljenim šeststopenjskim menjalnikom omogoči malo bolj dinamično vožnjo, sicer pa je povsem usklajen z zadržano naravo avtomobila. Solidna je tudi poraba goriva.
Toyota Corolla je torej povsem zgleden avtomobil, ki vestno opravi vse naloge, pri tem pa ne vzbuja nepotrebne pozornosti.
besedilo: Matija Janežič · foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 20.550 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 22.015 € |
Obvezno zavarovanje: | 421 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 938 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna pro- stornina 1.364 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 3.800/ min – največji navor 205 Nm pri 1.800/min. |
---|---|
Prenos moči: | navor 205 Nm pri 1.800/min. Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 205/55 R 16 91T (Bridgestone Blizzak LM001). |
Zmogljivost: | največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,5 s – kombinirana povprečna poraba gori va (ECE) 4,0 l /100 km, izpust CO2 104 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.300 kg – dovoljena skupna masa 1.780 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.620 mm – širina 1.465 mm – višina 1.775 mm – medosna razdal ja 2.700 mm – prtl jažnik 452 l – posoda za gori vo 55 l. |
Okolišči ne meritev: T = -1 °C / p = 1. 017 mbar / rel . vl . = 43 % / stanje kilometrskega števca: 12.141 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,0s |
---|---|
402m z mesta: | 18,8s ( 118km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,0/18,8s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 15,1/17,5s (V./VI.) |
poraba na testu: | 5,9 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 4,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 45,2m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 61dB |
-
Toyota Corolla izpolnjuje vsa pričakovanja klasične limuzine: je precej diskretna in neizrazita, hkrati pa udobna, prostorna, dovol j zmogl jiva in dobro opreml jena.