Kratki test: Toyota RAV4 2.2 D-CAT 4x4 Executive

Čeprav nam v naši preljubi deželici ni postlano z rožicami, smo Slovenci, ko je v igri nakup novega avtomobila, zelo izbirčni. In v nasprotju s pričakovanji skoraj nihče ne pomisli na avtomobil z osnovno opremo.

Kratki test: Toyota RAV4 2.2 D-CAT 4x4 Executive (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
20. 9. 2013

Iz tega lahko sklepamo, da se Slovenci radi vozimo udobno, uživamo v avtomobilski multimediji in, pohvalno, ne skoparimo pri izbiri varnostnih in asistenčnih sistemov. Je pa še ena razlaga: velika večina kupcev je predvsem zaradi varčevanja presedla na manjši avtomobilski razred, kar pomeni, da je avtomobila (dolžinsko) manj, zato pa se vsaj opremi in udobju ne odrečejo. In na takšne kupce merijo tudi pri Toyoti.

Osnovnega RAV4 namreč lahko dobite že za dobrih 20.000 evrov, kar je za tistega, ki jih nima, vseeno veliko, po drugi strani pa je za nekoga, ki je pred časom za terenca á la BMW X5, Mercedes-Benz ML ali morda Lexus RX, odštel 50 ali 70 tisoč evrov, tudi 40.000 evrov občutno manj. Jasno, treba je upoštevati (če odmislimo ego), da je razlika očitna, tako v velikosti avtomobila kot verjetno v moči motorja. Edina možna kompenzacija (in obliž na ranjeni ego) je torej boljša opremljenost. Z najboljšo možno se bodo voznik in sopotniki odlično počutili v notranjosti, ki lahko ponudi celo več kot prejšnji večji in po vsej verjetnosti tudi dražji avtomobil.

S tega stališča je Toyotin RAV4 v svoji najboljši izvedbi, kakršen je bil tudi naš testni avtomobil, za marsikoga racionalna izbira. In to kljub temu, da je od osnovnega dražji za več kot 100 odstotkov! Res pa je, da kupcu ponuja zelo veliko.

Že zunanjost je ozaljšana z 18-palčnimi aluminijastimi platišči, žarometi so ksenonski, dodane so dnevne LED-luči. Prednja maska je kromirana, zunanji ogledali sta v barvi karoserije in električno poklopljivi, dodatno so zatemnjena zadnja stekla. Za vstop v notranjost avtomobila ne potrebujemo ključa, za odklepanje vrat poskrbi sistem Smart Entry, Push Start pa za zagon motorja brez ključa. Notranjost je skoraj v celoti oblečena v usnje – ne le sedeži in volanski obroč, tudi sredinski naslon za roke, sredinska konzola in celo armaturna plošča.

Jasno, nesmiselno je naštevati, kaj vse notranjost ponuja, omenimo zgolj najpomembnejše, kot so dvopodročna klimatska naprava, samodejna zatemnitev notranjega vzvratnega ogledala, velik zaslon, ki podaja informacije potovalnega računalnika, navigacije, radia in tudi kamere, ki pomaga pri vzvratni vožnji. Pri vožnji na splošno pomagajo tudi številni sistemi, kot so sistem za opozarjanje na nenadzorovano menjavo voznega pasu, sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, pa navsezadnje, ker pišemo o terenskem avtomobilu, tudi sistem za pomoč pri spustu in speljevanju v klanec.

In motor? Ja, najmočnejši, kaj pa drugega! 2,2-litrski turbodizel s 150 'konji' s premikanjem več kot tono in pol težkega RAV4 nima nobenih težav. Malce se muči le samodejni menjalnik, ki sicer ponuja vse udobje in lagodnost, a botruje precej veliki porabi goriva. Le stežka nam je uspelo povprečno porabo goriva spraviti pod sedem litrov za sto prevoženih kilometrov, pri običajni in morda bolj dinamični vožnji pa je realnost okoli devet litrov na 100 kilometrov. Pri tem pa je RAV4 povsem prepričljiv avtomobil.

S hitrejšo vožnjo tudi po ovinkasti cesti nima težav, prav tako ga ne utrudijo avtoceste. Povprečna hitrost je lahko dokaj velika, a ne pretirano, saj je, spet na račun samodejnega menjalnika, največja hitrost kar za pet kilometrov na uro manjša od različice z ročnim menjalnikom. A kot rečeno, samodejni menjalnik poskrbi tudi za dodatno udobje v vožnji in marsikdo se na njegov račun z lahkoto odreče za pet kilometrov na uro večji največji hitrosti. Saj tako in tako uživa v bogato opremljeni notranjosti, kar marsikomu pomeni precej več od motornih zmogljivosti.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak

Toyota RAV4 2.2 D-CAT 4x4 Executive

Osnovni podatki

Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 40.300 €
Cena testnega modela: 44.180 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Pospešek (0-100 km/h): 10,1 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,1l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.231 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.600/min – največji navor 340 Nm pri 2.000–2.800/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/55 R 18 H (Yokohama Geolandar).
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,0 s – poraba goriva (ECE) 8,1/5,9/6,7 l/100 km, izpust CO2 176 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.810 kg – dovoljena skupna masa 2.240 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.570 mm – širina 1.845 mm – višina 1.705 mm – medosna razdalja 2.660 mm –prtljažnik 547–1.746 l – posoda za gorivo 60 l.

Naše meritve

T = 25 °C / p = 1.019 mbar / rel. vl. = 44 % / stanje kilometrskega števca: 5.460 km
Pospešek 0-100km: 10,1s
402m z mesta: 17,5s ( 128km/h)
Največja hitrost: 185km/h (VI.)
poraba na testu: 9,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Toyotin RAV4 je eden redkih avtomobilov, ki ga še vedno izdelujejo na Japonskem. Tako je vsekakor treba pohvaliti njegovo obliko, prav tako zagotavlja nadpovprečno dobro počutje v notranjosti. A da ne bo pomote: to ni osebni avtomobil in nekatere pomanjkljivosti oziroma ‘drugačnosti’ so vseeno prisotne, po drugi strani pa ima seveda tudi nekatere prednosti terenskega avtomobila. A glede na prejšnjo generacijo je vsekakor precej boljši avtomobil.

Hvalimo in grajamo
prožnost in moč motorja
nadpovprečna serijska oprema
počutje v kabini
poraba goriva
cena