Gneča v razredu vozil B-segmenta je velika, prepričati kupca pa težka naloga. Pomaga dodatna oprema?
Če odgovorimo takoj – vsekakor. A seveda je z dodatno opremo povezana tudi cena avtomobila. Prav vsi avtomobili namreč ponujajo (nekateri več, drugi manj) dodatno opremo, za katero pa, tudi odvisno od znamke, kar precej zaračunajo. Tako lahko cena bogato opremljenemu avtomobilu krepko poskoči. Druga rešitev je tovarniško izdatno opremljen avtomobil, ki je običajno tudi cenovno precej bolj ugoden.
Toyota Yaris Trend+ je prav to. Je nadgradnja serijskih paketov opreme, kar pomeni, da so nadgradili do zdaj najboljšega, paket opreme Sol. Dobro, cenovno je od Sol sicer dražji paket Sport, a ta je iz povsem drugega filma.
Osnovna nadgradnja paketa Sol se imenuje Trend. Dodane so prednje meglenke s kromirano obrobo, platišča so aluminijasta in 16-palčna, prav tako sta kromirani ohišji zunanjih vzvratnih ogledal. Tako kot pri hibridni različici so zadnje luč diodne (LED), na zadek je dodan še ličen spojler. Tudi v notranjosti je zgodba drugačna. Dodani so plastični detajli, pobarvani v belo barvo, in sicer na armaturni plošči, sredinski konzoli, vratih in volanskem obroču, drugačno je oblazinjenje (jasno, imenuje se Trend), v usnje, prešito z oranžnimi šivi, pa so odeti volanski obroč, prestavna ročica in ročica ročne zavore.
Malce predelana je tudi notranjost. Kot omenjeno, je drugačna armaturna plošča, prestavna ročica je krajša in z večjim ročajem, drugačen je volanski obroč, izboljšani pa so tudi sedeži. Z opremo Trend je Yaris oblikovno precej bolj privlačen avtomobil in pravzaprav razbija mit o japonski enoličnosti. Še boljši je zaradi opreme Trend+, s katero je bil opremljen testni avtomobil. Zadnja stekla so dodatno zatemnjena, zaradi česar je avtomobil v kombinaciji z belo barvo prestižnejši, v notranjosti pa je vozniku v pomoč tudi tempomat. Hkrati je predal pred sovoznikom osvetljen in celo hlajen.
Yaris Trend+ je na voljo z 1,4-litrskim dizelskim in 1,33-litrskim bencinskim motorjem. Glede na to, da je Yaris avtomobil, namenjen predvsem mestni vožnji, je motor povsem spodoben. Sto 'konjev' sicer ne dela čudežev, a jih je za nemoteno mestno vožnjo več kot dovolj. Hkrati ne razgrajajo, motor deluje tiho oziroma ima zadovoljivo zvočno zaščito, tudi pri večjih hitrostih.
Z največjo možno, 165 km/h, sicer ne boste med najhitrejšimi in tudi 12,5-sekundni pospešek ni nič posebnega, vendar, kot že rečeno, motor navduši z mirnim in tihim delovanjem, menjalnik oziroma prestavna ročica z natančnimi gibi, celotna notranja ureditev pa poskrbi, da je počutje v potniški kabini na ravni precej večjega in dražjega avtomobila. Če temu dodamo še dejstvo, da ima avtomobil majhen obračalni krog, je končna ocena preprosta – nadpovprečno dober mestni avtomobilček, ki privlači oblikovno in navsezadnje tudi cenovno, saj je vsa omenjena dodatna oprema na voljo za ugodno ceno, hkrati pa je nižja tudi cena osnovnega avtomobila.
Besedilo: Sebastjan Plevnjak
Prodaja: | Toyota Adria d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 9.950 € |
Cena testnega modela: | 12.650 € | Pospešek (0-100 km/h): | 12,0 s |
Največja hitrost: | 175 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,9l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.329 cm3 – največja moč 73 kW (99 KM) pri 6.000/min – največji navor 125 Nm pri 4.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/50 R 16 V (Continental ContiPremiumContact 2). |
Zmogljivost: | največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 6,8/4,5/5,4 l/100 km, izpust CO2 123 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.090 kg – dovoljena skupna masa 1.470 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3.885 mm – širina 1.695 mm – višina 1.510 mm – medosna razdalja 2.510 mm –prtljažnik 286 – 1.180 l – posoda za gorivo 42 l. |
T = 8 °C / p = 1.020 mbar / rel. vl. = 77 % / stanje kilometrskega števca: 5.535 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,0s |
---|---|
402m z mesta: | 18,3s ( 124km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 13,8/20,7s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 21,0/32,6s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 175km/h (VI.) |
poraba na testu: | 6,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,8m |
AM meja: | 42m |
-
Minili so časi, ko je bila Toyota Yaris nadpovprečno drag avtomobil. No, ne moremo trditi, da je zdaj najcenejša, a tudi ni najslabša. Kakovost izdelave je na zavidljivi ravni, počutje v notranjosti dobro, celoten avtomobil pa deluje precej večji, kot je v resnici. In z opremo Trend+ je tudi oblikovno privlačna, kar je presenetljivo za japonski avtomobil.