Če bi se ozrli po drugih avtomobilih v Volkswagnovi ponudbi, je jasno, da mora tudi Amarok ponuditi več kot povprečje. Pa mu to uspeva?
Najprej je seveda treba razčistiti, kakšen avtomobil Amarok sploh je. Da je drugačen, je jasno vsakemu. Da je velik in zato okoren, verjetno tudi. Poleg tega zahteva še drugačnega voznika – predvsem takega, ki se ne obremenjuje, zakaj Amarok nima prtljažnika (tistega klasičnega in zaprtega) in zakaj z njim ne moreš parkirati v mestni parkirni hiši z ozkimi parkirnimi prostori, ter predvsem takega, ki ne želi, da ga na cesti kaj ustavi. Če se vidite med vsem naštetim, je lahko prav Amarok vaš sanjski avtomobil.
Namreč že na daleč, sploh pa v notranjosti avtomobil ne pušča dvoma, katere znamke je. Delovni prostor je odličen, in čeprav je velik, je ergonomsko dovršen. Zato se nad prostornostjo in počutjem za volanom voznik ne more pritoževati, pa naj bo majhen in suh ali pa velik in debel. Jasno, tudi v notranjosti Amarok ne more skriti svojega porekla in se tako bolj kot osebnim avtomobilom približuje recimo Volkswagnovemu Transporterju, kar pa v osnovi spet ni nič narobe. Transporter je namreč tudi različica Caravelle, njo pa imajo radi tudi še tako izbirčni vozniki.
Testni Amarok je imel opremo Highline, ki je tako kot pri drugih Volkswagnovih avtomobilih najvišja stopnja opreme. Zunanjost tako ponuja 17-palčna aluminijasta platišča, razširjene blatnike v barvi karoserije ter kromirane zadnji odbijač, obrobe prednjih meglenk, ohišji zunanjih ogledal in nekatere elemente na prednji maski. Prav tako so zadnje šipe po vzoru osebnih avtomobilov zatemnjene.
V notranjosti je sladkorčkov iz osebnih avtomobilov manj, vseeno pa razvajajo kromirani detajli, dober radijski sprejemnik in samodejna klimatska naprava Climatronic.
Testni Amarok je nosil oznako 2.0 TDI 4M. Dvolitrski turbodizelski motor je na voljo v dveh različicah, ob šibkejšem s 140 'konji' je na voljo še močnejši s 180 'konji'. Prav takšen je bil v testnem avtomobilu in nad njegovo zmogljivostjo se res ne gre pritoževati. Morda za nekatere plus, za druge pa minus je pogon. Oznaka 4M označuje namreč stalni štirikolesni pogon s Torsnovim diferencialom v sredini. Osnovna razporeditev pogona je 40 : 60 v korist zadnjega kolesnega para in v vsakem trenutku zagotavlja kar največjo stopnjo varnosti in zanesljivosti, ne glede na vremenske razmere. Seveda pa ob tem ne omogoča izklopa štirikolesnega pogona, denimo v suhem vremenu, hkrati pa ne ponuja reduktorja za rabo v izrednih razmerah. Pogon je torej nekakšen kompromis, saj po eni strani zagotavlja stalno varnost in zanesljivost, po drugi pa ne prizanaša porabi goriva in ni namenjen izrednim terenskim podvigom.
In kako je torej z vprašanjem v uvodu? Gledano v celoti, Amarok prav gotovo ponuja zelo veliko. S stališča izdelave in kakovosti dvomov ni, podpis Volkswagen je povsem upravičen. Drugo je oblika, njegovi tekmeci se namreč postavljajo s precej več mišicami oziroma so zaradi novejšega datuma rojstva morda oblikovno bolj všečni, lahko pa so tudi cenovno ugodnejši. A izbira med obliko, motorji in kakovostjo izdelave je včasih lahko precej težka stvar. Vseeno vam namignemo, da če se boste odločili za Amaroka, ne boste razočarani. Morda vas k temu pritegne tudi akcijska cena, vsekakor pa bo koncu odločitev vaša.
Besedilo: Sebastjan Plevnjak
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 30.450 € |
Cena testnega modela: | 37.403 € | Pospešek (0-100 km/h): | 11,6 s |
Največja hitrost: | 183 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 9,2l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 132 kW (180 KM) pri 4.000/min – največji navor 400 Nm pri 1.500–2.250/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 245/65 R 18 H (Bridgestone Blizzak LM-80). |
Zmogljivost: | največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – poraba goriva (ECE) 8,8/6,9/7,6 l/100 km, izpust CO2 199 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 2.099 kg – dovoljena skupna masa 2.820 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 5.181 mm – širina 1.954 mm – višina 1.834 mm – medosna razdalja 3.095 mm – prtljažnik 1,55 x 1,22 m (širina med kolotekoma) – posoda za gorivo 80 l. |
T = 11 °C / p = 1.048 mbar / rel. vl. = 69 % / stanje kilometrskega števca: 1.230 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,6s |
---|---|
402m z mesta: | 17,8s ( 124km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,4/14,6s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 13,3/15,9s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 183km/h (VI.) |
poraba na testu: | 9,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 46,2m |
AM meja: | 41m |
-
Volkswagen Amarok je avtomobil za prave moške. Ni za tiste, ki za svoje delovno orodje uporabljajo računalnik, saj ga navsezadnje niti ni mogoče varno spraviti v prtljažnik, razen če si ne omislite posebne škatle ali nadgradnje. Lahko pa je sopotnik avanturistom, ki vanj spravijo kolo ali motocikel, ter seveda odličen partner voznikom, ki ga uporabljajo kot delovni stroj in tako v celoti izkoristijo njegov odprti prtljažni prostor.