Kratki test: Volkswagen Golf 1.4 TSI (103 kW) DSG Highline

11. 7. 2013 | Tomaž Porekar
Deli

Nekateri so se naveličali turbodizelskih Golfov. Zanje je alternativa lahko 1,4-litrski turbobencinec z dodatno oznako ACT.

ACT je kratica za Active Cylinder Management, za aktivno podporo valjev torej. Zakaj v kratici T, v razlagi pa podpora (management), pa ni jasno. Se lepše sliši? No, kupcem Golfov z 1,4-litrskim motorjem z oznako TSI bo prav vseeno za dodatne oznake, zanj se bodo odločili predvsem zaradi obetavnih 140 'konjičev' ali zelo pohvalnih številk glede normne porabe goriva, lahko pa tudi zaradi združevanja obojega. Številka za mešano normno porabo je zgolj 4,7 litra bencina, to pa je že vrednost, ki jo bolj pripisujemo turbodizelskim motorjem. Pa je ta novi Volkswagnov motor z aktivno podporo valjev tisto, kar naj bi sodobnim avtomobilskim motorjem zagotovilo nadaljnje ustrezanje vse zahtevnejšim predpisom glede porabe in izpusta?

Seveda je od normne porabe do porabe v realnosti kar precejšnja razlika. Prav glede tega lahko izdelovalcem marsikaj očitamo, navsezadnje tudi zavajanje kupcev z veliko prenizkimi številkami glede porabe, saj merjenje normne nima veliko zveze z resničnostjo. Res pa je, da je avtomobilska resničnost – vsaj ko gre za porabo goriva – zelo odvisna od načina vožnje oziroma pritiskanja na stopalko za plin. To dokazuje prav preizkušeni primerek.

V tem našem Golfu je od tega, kako pritiskamo na stopalko, lahko celo odvisno to, ali motor deluje s štirimi ali zgolj dvema valjema – aktivni valji torej. Če je naša noga 'nezahtevna', pritisk pa nežnejši in enakomeren, poseben sistem v zelo kratkem času (med 13 in 36 milisekundami) zapre dovod goriva v drugi in tretji valj ter hkrati tudi trdno zapre ventile obeh valjev. Tehnologija je že kar nekaj časa znana, z angleškim izrazom se ji reče cylinder on demand. V Volkswagnovem koncernu so jo prvič uporabili pri nekaterih motorjih za Audijeve modele z oznako S in RS. Zdaj je tu na voljo v velikoserijskem motorju in lahko zapišem, da deluje presenetljivo učinkovito.

Ta Golf 1.4 TSI se namreč odlično izkaže na daljših poteh, po avtomobilskih cestah na primer, kjer je pritiskanje na stopalko za plin običajno lahko precej enolično in nežno, ali pa za ohranjanje stalne (nastavljene) hitrosti skrbi tempomat. Tedaj velikokrat v sredinskem zaslonu med obema merilnikoma lahko zasledite obvestilo o delovanju v varčevalnem programu z delovanjem le dveh valjev. Motor v takšnem stanju lahko deluje med 1.250 in 4.000 vrtljaji, če je izhodni navor nekako med 25 in 100 Nm.

Naša poraba sicer ni bila tako radikalno majhna, kot jo obljublja Volkswagen v svojih normnih podatkih, a je bila vseeno presenetljiva, saj se je ob povsem običajni vožnji (na navadnih cestah, a ne s hitrostjo več kot 90 km/h) dalo doseči celo povprečno porabo 5,5 litra na 100 km. Na že prej omenjeni daljši vožnji po avtocestah (bolj ali manj s stalnim izkoriščanjem največje dovoljene hitrosti in povprečjem okoli 117 km/h) pa tudi rezultat 7,1 litra v povprečju ne bi smel biti slab. No, če si s tem Golfom manj prizanesljiv, ga siliš v višje vrtljaje in od njega poskušaš izsiliti čim večjo moč, lahko porabi precej več. Pa se to na neki način zdi tudi dobro, vsak si lahko izbere svoj slog in ni treba izbirati različnih motorjev.

Golf 1.4 TSI torej zna varčevati, z gorivom seveda. Za to, da boste to lahko nekaj let počeli sami, pa bo vseeno treba seči malo globlje v denarnico. Naš preizkušeni je pod črto postregel s kar slabimi 27 tisočaki za začetni izdatek. Na prvi pogled se zdi vsota sicer kar velika, a razen 'čudežnega' motorja je v privlačnem rdečem (barva za doplačilo) testnem avtomobilu voznikovi 'lenobi' stregel še dvosklopčni DSG, oprema Highline pa pri Golfu pomeni najbogatejši izbor. Med tistim, kar je bilo treba še doplačati, pa je bila vrsta zanimivih dodatkov, kar je tudi razlog za skoraj šest tisočakov dražjo končno ceno: paket luči z biksenonskima žarometoma in dnevnimi lučmi iz svetlečih diod, radio-navigacijski sistem Discover Media, tempomat s samodejnim ('radarskim') uravnavanjem varnostne razdalje (ACC), kamera za vzvratno vožnjo, sistem za proaktivno zaščito potnikov PreCrash, parkirni sistem ParkPilot ter kamera za vzvratno vožnjo, sedeži ergoActive ter dinamično uravnavanje podvozja z izbiro voznega profila (DCC) itd.

Zagotovo je med temi dodatki marsikaj, česar si za skoraj enak užitek v vožnji ni treba dokupiti (s seznama nikakor ne smete prečrtati sedežev in DCC).

Kako že pravi tisti norčavi pregovor: Varčevati je treba, pa naj nekaj stane!

Preizkušeni Golf sledi prav temu reku.

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 21.651 €
Cena testnega modela: 26.981 €
Pospešek (0-100 km/h): 9,4 s
Največja hitrost: 212 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.395 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.500/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 225/45 R 17 V (Pirelli P7 Cinturato).
Zmogljivost: največja hitrost 212 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,4 s – poraba goriva (ECE) 5,8/4,1/4,7 l/100 km, izpust CO2 110 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.270 kg – dovoljena skupna masa 1.780 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.255 mm – širina 1.790 mm – višina 1.452 mm – medosna razdalja 2.637 mm –prtljažnik 380–1.270 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.150 mbar / rel. vl. = 33 % / stanje kilometrskega števca: 8.613 km
Pospešek 0-100km: 9,4s
402m z mesta: 17,0s ( 137km/h)
Največja hitrost: 212km/h (VI.)
poraba na testu: 7,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40m
AM meja: 40m
Napake med testom: težave s preverjanjem tlaka v sprednji desni gumi
Ocena
  • Golf ostaja Golf, tudi če si izberete drugačno opremo, kot bi si jo večina slovenskih kupcev.

Hvalimo in grajamo
motor in poraba goriva
podvozje in vozno udobje
prostornost in počutje
serijska in dodatna oprema
kakovostna izdelava
cena preizkušenega avtomobila