Golf, Golf, Golf ... Ni kaj, že več kot leto dni je v srednjem razredu vse v znamenju Golfa. Toliko dobrega in toliko različic, da drugače ne gre.
A na začetku naj vam razkrijem zgodbo oziroma prigodo z našega zadnjega primerjalnega testa. Večina bralcev vas ve, da smo se sredi avgusta v okviru omenjenega testa podali na krško dirkališče Raceland. V igri so bili Ford Fiesta ST, Peugeot 208 GTi in Renault Clio R.S. A če hočeš zadeve sproti tudi posneti in poslikati, je potreben še snemalni avtomobil. Prav.
V uredništvu smo imeli še Golfa GTD, ki se je, čeprav dizelsko gnan, zdel povsem primeren za to, da spremlja male športnike, poleg tega je družinsko uporaben (beri: dovolj dober za fotografovo presedanje v avtomobilu z ene na drugo stran in slikanje) in ima navsezadnje tudi petero vrat (ja, med slikanjem smo imeli odprta tudi zadnja). Med potjo smo vozniki malčkov Golfu omogočali prosto prehitevanje, saj slikanja nismo hoteli ovirati; navsezadnje je bil Golf GTD 'zraven' kot delovno vozilo, zvezde pa omenjeni malčki. In se je zgodilo.
Na dirkališču Raceland je naš Saško (z izkušnjami iz reli prvenstva) brez usmiljenja gnal malčke po stezi. Krogi so se vrstili, hitri časi prav tako. Vsi trije mački so se zvrstili, dobili smo zmagovalca. Res? Beseda je dala besedo in Saško se je po stezi pognal tudi z Golfom GTD. Nič pretiranega nagibanja karoserije, nič škripanja gum in nič športnega zvoka iz izpušnih cevi. S povsem primerljivo močjo, a z občutno večjim navorom je dosegel najboljši čas in z 'dizlom' premagal vse tri udeležence velikega dirkaškega testa!
Zakaj vam omenjam zgodbo? Zato ker v celoti in popolnoma razkrije bistvo Golfa GTD. Volkswagen Golf GTD je namreč avtomobil, ki si zasluži obilo spoštovanja, čeprav ima pod prednjim pokrovom dizelski motor. Prvič zato ker je po obliki, tehniki in opremi povsem enakovreden bencinski različici GTI, drugič pa prav zaradi dvolitrskega turbodizelskega motorja. V primerjavi s predhodnikom je moči več za okroglih 10 kilovatov, kar preračunano pomeni skoraj 14 'konj'.
Le 1.400 kilogramov težkemu avtomobilu je torej na voljo 184 'konj' in kar 380 Nm navora, vozniku pa šeststopenjski ročni in brezhibno natančni menjalnik. Pogon je speljan zgolj na prednji kolesni par, pa kaj! Trakcija je odlična, lega na cesti še bolj. Za dvigovanje dlak skrbi dodaten paket sport&sound, kjer na račun posebnih aktuatorjev zvok zveni bolj moško in je že skoraj podoben močnemu šestvaljniku. Športni užitki so tako več kot zagotovljeni.
A brez skrbi, Golf GTD ni zgolj športnik. Čeprav športne sedeže prekriva karo vzorec, ki spominja na tradicionalne barve bencinskega GTI, se na njih lahko tudi udobno sedi. Volanski obroč, čeprav športno trikrak, je opremljen s številnimi gumbi, ki vozniku lajšajo življenje v avtomobilu, vključno s prilagodljivim oziroma radarskim tempomatom, ki zna ohranjati enakomerno razdaljo pred spredaj vozečim vozilom ali v kritičnem trenutku tudi samodejno zavirati.
Brez težav je lahko Golf GTD tudi povsem spodoben in ugleden družinski avtomobil. Prej omenjeno motorno brbotanje s pritiskom na gumb izključimo in prestavimo v način ECO. Moč motorja se omeji, delovanje vseh porabnikov, vključno s klimo, tudi. Golf GTD na križiščih pridno ugaša in varčuje. Jasno, tako z gorivom kot s škodljivimi izpusti. In rezultat? 4,9 litra plinskega olja za 100 prevoženih kilometrov na našem (novem) normnem krogu. In voznikov nasmeh na ustih, ko ve, da lahko, če je treba, pokaže, da je novi Golf GTD daleč od časov, ko so bili Golfi z dizelskim motorjem glasni in počasni avtomobili.
Besedilo: Sebastjan Plevnjak
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 15.553 € |
Cena testnega modela: | 30.115 € | Pospešek (0-100 km/h): | 7,8 s |
Največja hitrost: | 230 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,7l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 135 kW (184 KM) pri 3.500/min – največji navor 380 Nm pri 1.750–3.250/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40 R 18 Y (Bridgestone Potenza S001). |
Zmogljivost: | največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,5 s – poraba goriva (ECE) 5,1/3,7/4,2 l/100 km, izpust CO2 109 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.377 kg – dovoljena skupna masa 1.850 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.268 mm – širina 1.790 mm – višina 1.442 mm – medosna razdalja 2.631 mm –prtljažnik 380–1.270 l – posoda za gorivo 50 l. |
T = 18 °C / p = 1.012 mbar / rel. vl. = 76 % / stanje kilometrskega števca: 6.142 km | |
Pospešek 0-100km: | 7,8s |
---|---|
402m z mesta: | 15,8s ( 147km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,9/15,8s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 8,4/11,4s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 230km/h (VI.) |
poraba na testu: | 6,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,1m |
AM meja: | 39m |
-
O Volkswagnovem Golfu je bilo v zadnjem letu že veliko povedanega. Govoriti o njem v presežnikih se zdi ponavljanje in plavanje s tokom, a dejstvo je, da je Golf zgledno narejen avtomobil, ki z ničimer prav posebno ne navduši (oblika, notranjost, motorji), a ko sediš za volanskim obročem, točno veš, kje iskati kakšen gumb. Zakaj? Zato ker je na pravem mestu!