Kratki test: Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI (110 kW) Highline

7. 11. 2013 | Tomaž Porekar
Deli

Volkswagnovo dopolnjevanje Golfove ponudbe poteka s precejšnjo hitrostjo. Zdaj je na prodaj že Variant.

Mineva le leto dni od predstavitve običajnega petvratnega Golfa in že je tu različica z ogromnim nahrbtnikom – Variant. Ta karavanski Golf je tudi oblikovno ostal v podobnih okvirih kot njegov petvratni brat.

Pri predhodniku je bil najhujši očitek, da se je oblikovno preveč oddaljil od izhodiščne kombilimuzine, novi Variant pa je seveda spet tipičen Golf, od spredaj takoj prepoznaven, a vseeno v celoti precej drugačen. Čeprav je Variant zdaj na cestah samosvoja pojava, ni videti, da gre v njegov prtljažnik res toliko prtljage. Kljub temu da se morate potruditi z razporejanjem prtljage tudi pod dvojno dno, da izrabite vseh obljubljenih 600 litrov, je to res velik prtljažnik, ki ga, če je premajhen, s preklapljanjem predeljenega naslanjala zadnje klopi (tudi z vzvodom iz prtljažnika) lahko še povečamo (za skupno 1.620 litrov prtljage).

Pri tem je pohvalno tudi, da je preklapljanje naslonjal preprosto in da se tudi varnostni pasovi ne zapletajo. Morebiti koga zmoti le to, da ko so zadnja naslanjala zložena, Golf ne ponuja povsem ravnega dna, malo nagnjena naslonjala pa malenkost zmanjšajo prtljažnik. In še ena omejitev je pri Variantu: prtljaga ne sme biti pretežka, saj je v avtomobil, skupaj s potniki seveda, dovoljeno natovoriti le 534 kilogramov.

Novi Variant predvsem z videzom vsakodnevno preseneča mimoidoče, če ga vidijo parkiranega ob ulici, kar lahko seveda pripišemo predvsem dejstvu, da je še nov. Pravzaprav njegov videz preseneča predvsem zato, ker ga na prvi pogled marsikdo zamenja za večjega – za Passata. Sedmi rod najbolj priljubljenega evropskega avtomobila nižjega srednjega razreda je po videzu zelo odrasel avtomobil pa tudi po merah, saj je s svojimi 456 centimetri najbrž že prevelik za podpovprečno garažo. Mu pa dodatek na zadku omogoči malce boljšo preglednost pri vožnji in parkiranju vzvratno. Zaradi veliko bolj navpičnega stekla na prtljažnih vratih je ocenjevanje, do kam zadaj seže Golf Variant, precej bolj preprosto kot pri običajni petvratni kombilimuzini, tudi brez parkirnih tipal.

Naš testni Variant je bil bogato opremljen, in sicer z najdražjo opremo z oznako Highline. Glede tega je zelo podoben prvemu petvratnemu Golfu, katerega test smo objavili v lanski 25. številki Avto magazina. Je pa bilo med obema kar precej razlik zaradi dodatne opreme, ki je bila v 'našem' prvem Golfu VII. Motorno sta bila sicer enaka, a je Variant k nam prišel s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Njegovo upravljanje je preprosto, lahko in natančno, enako velja za občutek pri pritiskanju na stopalko sklopke.

A to seveda ne nadomesti občutka udobnosti, ki ga ima voznik pri uporabi Volkswagnovega samodejnega dvosklopčnega menjalnika. Smo pa z ročnim menjalnikom porabili malenkost manj, kot je bila naša testna poraba pri petvratnem z menjalnikom DSG. Razlike gre poleg drugačnih tehničnih lastnosti pripisati tudi drugačnim voznim razmeram, lansko hladnejšo pozno in hladno jesen je nadomestilo letošnje pozno in toplo poletje. Vsekakor pa je dvolitrski turbodizelski motor s serijskim sistemom zagona stop-start ob kratkih postankih za svoje zmogljivosti presenetljivo varčen in ga tudi brezobzirno pritiskanje na plin ne spravi med zapravljivce.

Najpomembnejša omembe vredna razlika med obema Golfoma se mi je zdel predvsem vtis voznega udobja (ob zelo podobni velikosti gum). Razlika, če avtomobilu pomaga sistem dinamičnega uravnavanja podvozja (DCC), kar je bil primer pri običajnem Golfu, ali pa če so nameščeni običajni blažilniki (pri Variantu), je občutna. Skoraj neopazna je sicer med vožnjo po razmeroma gladkih asfaltnih cestah (tudi takšne lahko najdemo v tej izropani državi), precej bolj pa na luknjastih cestah. No, Golf Variant je tudi brez tega dodatka (ki sicer stane 801 evro) odličen avtomobil, le za občutljivejše je malce manj udoben, kot bi bil lahko.

Še o ceni. Morebiti se zdi visoka, a takšna je predvsem zato, ker je to pač Golf. Njegovi tekmeci tako imenovanih množičnih znamk so vsi po vrsti cenejši (razen Octavie so tudi vsi že nekaj starejši kot Golf). Variant pa je tu v precej drugačnem položaju, saj od premijskih znamk nihče ne ponuja podobno velikega avtomobila. Lahko Golf Variant prepriča takšne kupce?

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 17.105 €
Cena testnega modela: 27.827 €
Pospešek (0-100 km/h): 9,1 s
Največja hitrost: 218 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500–4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40 R 18 Y (Dunlop Sport Maxx).
Zmogljivost: največja hitrost 218 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,9 s – poraba goriva (ECE) 5,1/3,7/4,2 l/100 km, izpust CO2 108 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.436 kg – dovoljena skupna masa 1.970 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.562 mm – širina 1.799 mm – višina 1.481 mm – medosna razdalja 2.635 mm –prtljažnik 605–1.620 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 21 °C / p = 1.020 mbar / rel. vl. = 60 % / stanje kilometrskega števca: 2.826 km
Pospešek 0-100km: 9,1s
402m z mesta: 16,6s ( 140km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,0/16,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,1/14,0s (V./VI.)
Največja hitrost: 218km/h (VI.)
poraba na testu: 6,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • S kar stolitrsko povečavo prtljažnika in dovolj veliko potniško notranjostjo je ta Golf dobra alternativa za tiste, ki iščejo prostorno prevozno sredstvo.

Hvalimo in grajamo
zmogljiv in varčen motor
odlična oprema
videz notranjosti
kakovost končne izdelave
uporabnost in velikost prtljažnika
manjše udobje na slabih cestah
povprečna dovoljena masa obremenitve