Kratki test: Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI (135 kW) GTD

Golf Variant GTD je pravzaprav največ, kar lahko tisti, ki iščejo te vrste avtomobil s primerno velikim prtljažnikom, sploh izberejo.

Kratki test: Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI (135 kW) GTD (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
22. 1. 2016

No, tudi nekaj tekmecev ponuja podobno obliko karoserije ter tako zmogljiv turbodizelski motor, a brez Volkswagnovega znaka na maski. Naši bralci Golf Variant že poznajo, pred časom smo predstavili podobnega z dvolitrskim motorjem, a z 'le' 150 'konji'. Razlika v zmogljivosti se čuti, vendar je enako pomembna tudi oznaka na avtomobilu – GTD. Zaradi nje je bil naš avto ponekod deležen pozornosti, ki je sicer z običajnim Golfom ne bi imel. Večja moč in privlačna oznaka pa zahtevata tudi višjo ceno. Vprašanje, ki se postavlja kar samo po sebi, je: se torej splača dodati še kar nekaj tisočakov za večjo moč in ugled? Enostaven odgovor dobite pri vožnji na daljše proge. Tedaj je počutje v takšnem Golfu res prijetno, vožnja brez napora, izbira, kako hitro napredujemo, pa odvisna predvsem od naše volje. Pot nas je vodila tudi po nemških avtocestah in tam se je teh 24 premijskih 'konj' dodatka dobro izkazalo, da je šlo tudi zares hitro. Avtomobil takšno hitrost prenese, podvozje je zares odlično. Tedaj lahko sicer zelo zmerna poraba precej naraste, a je še vedno kar v razumnih mejah.

GTD pomeni tudi športnost in te je dovolj. Čeprav s podaljšanim zadkom se lahko naš Golf spremeni v mojstra vožnje skozi ovinke, če pride do težav zaradi prenosa vse moči na prednji kolesi, na pomoč priskoči elektronska diferencialna zapora XDS+. Komur običajno obnašanje elektronike pri vožnji v ovinkih ni dovolj (preveliko poseganje z odvzemanjem plina in zaviranjem posameznih koles), ima na voljo še dodaten program ESC Sport (s pritiskom na gumb neposredno na sredinski konzoli, lahko pa tudi z zamudnim iskanjem po menijih v infozabavnem sistemu). K dobremu vtisu nekaj prispeva drugačen volanski mehanizem. S svojo progresivno naravnanostjo sicer navduši že pri običajnem vodenju avtomobila. Poleg vseh teh dinamičnih razlik v primerjavi z običajnim Variantom je tu še razlika v opremi, ki je pri GTD serijska.

Malenkost spremenjena zunanjost Golfa GTD je opazna predvsem z masko, tudi z napisom v njej ter dodatnimi kromiranimi letvami. Podobne razlike v videzu so v notranjosti, na primer posebna tkanina na športnih sedežih. Pri GTD-ju boste pogrešali nekaj uporabnih zadev, ki so sicer navedene na dolgem spisku dodatne opreme. To, da v tako dragem avtomobilu ni bilo niti navigacijske možnosti, sicer ni tako motilo, ker že vemo, da si sodobni uporabniki lahko pomagajo tudi s pametnim telefonom. Po dinamični plati pa je veliko dobrega, kar govori v prid cenovnemu dodatku za oznako GTD. Sploh, če avtomobil izbiramo zaradi užitka.

bese­di­lo: Tomaž Porekar

Golf Variant 2.0 TDI (135 kW) GTD (2015)

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 18.173 €
Cena testnega modela: 32.748 €
Moč: 135kW (184 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,9 s
Največja hitrost: 231 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,4l/100km

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 904 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.838 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 135 kW (184 KM) pri 3.500–4.000/min – največji navor 380 Nm pri 1.750–3.250/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40 R 18 Y (Continental SportContact 2).
Zmogljivost: največja hitrost 231 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,9 s – poraba goriva (ECE) 5,2/4,0/4,4 l/100 km, izpust CO2 115 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.475 kg – dovoljena skupna masa 2.000 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.575 mm – širina 1.799 mm – višina 1.470 mm – medosna razdalja 2.631 mm – prtljažnik 605–1.620 l – posoda za gorivo 50 l.

Naše meritve

T = 28 °C / p = 1.036 mbar / rel. vl. = 91 % / stanje kilometrskega števca: 4.849 km
Pospešek 0-100km: 8,6s
402m z mesta: 16,4s ( 143km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,3/12,0s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 8,5/10,5s (V./VI.)
Največja hitrost: 231km/h (VI.)
poraba na testu: 6,4 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • Golf Variant GTD je poseben avto in lahko prinese veliko zadovoljstva – za tiste, ki iščejo nekaj posebnega.

Hvalimo in grajamo
zmogljiv, tih in varčen motor
kakovost izdelave
uporabnost in prilagodljivost
lega na cesti in udobje
majhna dovoljena masa obremenitve
prevračanje zadnje klopi ne omogoča povsem ravnega dna prtljažnika