Naslova ne vzemite negativno – Sharan se ne pelje prav nič kombijevsko, le prostora je v njem toliko, da se zlahka pomeri z manjšimi predstavniki te avtomobilske zvrsti.
Ne, s hišnim Multivanom se Sharan po prostornosti seveda ne more primerjati – za to so krive njegove zunanje mere, ki pač sodijo v področje, ki je veliko bolj avtomobilsko kot kombijevsko. Sharanovih skoraj 4,9 metra seveda pomeni, da je na parkiriščih včasih tesno, a po drugi strani je prav zaradi zunanjih mer in dobre izrabe prostora postal uporaben sedemsedežnik, v katerem zadnja vrsta ni le za okras in v kateri v prtljažnik spravite še kaj drugega kot le majhno torbo. 267 litrov je številka, ki bi je bil kakšen majhen mestni avto, v katerega se težko stlačita več kot dva potnika, vesel – tu pa se poleg udobno pelje sedem ljudi. 658 litrov prtljažnika za drugo vrsto sedežev (ta je vzdolžno pomična za kar 16 centimetrov) ja tako ali tako številka, ki je pomembna le pri družinskih odhodih na morje, kjer je med prtljago kopica športne opreme.
Da je dostop v zadnjo vrsto dovolj lahek, skrbijo tudi drsna vrata, pri testnem Sharanu tudi električno pomična. Uporabno in vredno doplačila za električno pomikanje. Oznaka Sky pomeni, da je del serijske opreme tudi panoramsko strešno okno, pa biksenonski žarometi z dnevnimi LED-lučmi ter boljši avdiosistem z Bluetoohom – vse skupaj za le dobrega tisočaka več ko pri klasični opremi Highline.
V Sharanu se dobro sedi tudi za volanom, seveda pa se je treba sprijazniti z malenkost bolj kombijevskim sedenjem – torej višjim položajem z manj vzdolžnega pomika. A se zato Sharan oddolži z dobro preglednostjo skozi stekla (bi pa lahko bila zunanja vzvratna ogledala večja) in dobrimi sedeži. Da je ergonomija voznikovega prostora dobra, verjetno ni treba posebej poudarjati.
Turbodizel s 140 'konji' (103 kilovati) je kljub masi in veliki čelni površini dovolj varčen, 5,5 litra na normnem krogu in 7,1 na testu pa so številke, ki jih ni sposoben doseči marsikateri manjši avto. Seveda ne gre pričakovati športnih zmogljivosti, za preostalemu prometu povsem doraslo premikanje vse tam do rahlo ilegalnih avtocestnih hitrosti je Sharan dovolj zmogljiv – in ob tem tudi dovolj tih in uglajen, tudi kar se tiče podvozja.
Jasno je sicer, da je mogoče prevažati sedem ljudi tudi ceneje (o tem priča že hišna konkurenca), a vseeno: Sharan je na tem področju ena ne le najboljših, ampak tudi (po vrednosti glede na ceno) najugodnejših rešitev.
Pripravil: Dušan Lukič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 30.697 € |
Cena testnega modela: | 38.092 € | Pospešek (0-100 km/h): | 11,8 s |
Največja hitrost: | 194 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,5l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.200/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/50 R 17 V (Continental ContiPremiumContact 2). |
Zmogljivost: | največja hitrost 194 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – poraba goriva (ECE) 6,8/4,8/5,5 l/100 km, izpust CO2 143 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.774 kg – dovoljena skupna masa 2.340 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.854 mm – širina 1.904 mm – višina 1.740 mm – medosna razdalja 2.919 mm –prtljažnik 300–2.297 l – posoda za gorivo 70 l. |
T = 21 °C / p = 1.047 mbar / rel. vl. = 68 % / stanje kilometrskega števca: 10.126 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,8s |
---|---|
402m z mesta: | 18,1s ( 123km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,0/16,1s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 14,6/19,0s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 194km/h (VI.) |
poraba na testu: | 7,1 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,5 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,9m |
AM meja: | 40m |
-
Sharan ostaja, kar je bil že od nekdaj: odličen družinski enoprostorec s prilagodljivim prostorom in uporabnimi sedmimi sedeži.