Kratki test: Volkswagen Transporter Kombi 2.0 TDI (103 kW) KMR

6. 6. 2014 | Tomaž Porekar
Deli

Volkswagnov Transporter je zdaj nespremenjen že skoraj celo desetletje. Ker je dovolj uporaben in kakovosten, mu tega sploh ne zamerimo.

Vožnja z osebnimi avtomobili, v katere lahko spravite devet oseb (s prištetim voznikom), je nekaj nenavadnega. Tudi darsovcem se je zdelo tako in od letos imajo tisti, ki se vozijo s takšnimi avtomobili, 'privilegij', da plačujejo dražjo slovensko avtocestno vinjeto. Ali je pravilno, da lastnike takšnih avtomobilov bolj udarijo po denarnici, kdaj drugič in na drugem mestu. A tudi ta ukrep je nekak dokaz, da so tile poltovornjaški kombiji drugačni avtomobili kot osebni. Kdor mora prevažati več oseb ali tovora, to seveda dobro ve.

Transporter (in dve drugi Volkswagnovi pojavni obliki, ki imata drugi imeni zgolj zaradi veliko več opreme in uporabljenih žlahtnejših materialov, torej Caravelle in Multivan) ima med poltovornjaškimi kombiji posebno mesto. To mu pripisujemo iz izkušenj, to pa kažejo tudi cene rabljenih avtomobilov.

Preizkus različice z dvolitrskim turbodizlom s 103 kilovati je za uredništvo Avto magazina že drugi. Prvič smo leta 2010 preizkusili nekoliko bogateje opremljeno različico, ki je tudi stala več (kar okoli 40 evrskih tisočakov). Tokrat preizkušeni model ima 'akcijsko' ceno, čemur se – očitno – pri nobenem prodajalcu avtomobilov v Sloveniji ne morejo več odreči.

Z nižjo ceno kupec pač dobi nekaj manj, v našem primeru na primer to, da na levem boku ni bilo pomičnih vrat. A jih v takšni postavitvi sedežev, kot so bili pri tem Transporterju Kombiju, sploh ne potrebujemo. V osnovi naj bi bil sicer namenjen prevozu potnikov. Poleg dveh klopi s po tremi sedeži je tudi ob voznikovem sedežu nameščena fiksna klop, na kateri se lahko gneteta dva.

Manj pohval glede prostornosti boste slišali, če bodo vsi sedeži zasedeni, a je udobje zadovoljivo, če upoštevamo, da gre pri takšni postavitvi za kompromis med največjim dovoljenim številom potnikov in prostornostjo tega kombija.  Vseeno pa se zdi, da je ta različica precej bolj namenjena prevažanju tovora. O tem govori tudi možnost, da iz avtomobilske notranjosti odstranimo sedeže in ogromen prostor uporabimo za prevoz tovora. Če se lotite odstranjevanja in ponovnega nameščanja sedežnih klopi, priporočam le to, da se opravila lotita dva, ker so sedeži precej težki, opravilo pa zahtevno.

Transporter Kombi se dobro izkaže z zmogljivostmi. Če pogledamo le po številkah, se bo morda komu zdelo 140 'konjev' za takšen avtomobil premalo. A je to glede zmogljivosti motorjev pri Volkswagnu že tretja stopnja po moči. Motor se dobro izkaže, še bolj pa preseneti skromna poraba goriva. To velja za rezultat našega testnega kroga, kjer smo se približali navedbam tovarne o normni porabi avtomobila, kar je dokaj nenavadno. Tudi sicer je bila poraba med našim preizkusom dokaj zmerna, seveda je pričakovati, da se ta, če ga obremenimo z dovoljenim bremenom (več kot eno tono), poveča.

Pri Transporterju je treba pohvaliti tudi udobje, če s tem mislimo vožnjo po naših razritih cestah, manj pa zvočno udobje, ker so pri Volkswagnu zadnjemu delu kabine namenili izredno malo primernih snovi za dušenje zvokov, ki prihajajo izpod podvozja avtomobila.

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 31.200 €
Cena testnega modela: 34.790 €
Pospešek (0-100 km/h): 12,8 s
Največja hitrost: 161 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 3.500/min – največji navor 340 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/65 R 16 C (Hankook RA28).
Zmogljivost: največja hitrost 161 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,7 s – poraba goriva (ECE) 9,6/6,3/7,5 l/100 km, izpust CO2 198 g/km.
Mase: prazno vozilo 2.176 kg – dovoljena skupna masa 2.800 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.892 mm – širina 1.904 mm – višina 1.970 mm – medosna razdalja 3.000 mm –prtljažnik n.p. l – posoda za gorivo 80 l.
Naše meritve
T = 16 °C / p = 1.015 mbar / rel. vl. = 40 % / stanje kilometrskega števca: 16.615 km
Pospešek 0-100km: 12,8s
402m z mesta: 18,6s ( 121km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,0/16,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 13,5/18,2s (V./VI.)
Največja hitrost: 161km/h (VI.)
poraba na testu: 9,1 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 7,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,1m
AM meja: 44m
Ocena
  • Tale Transporter je bolj tovornjak kot avtobus. Preseneti z zmogljivim in varčnim motorjem.

Hvalimo in grajamo
motor in menjalnik
prostornost in uporabnost
gospodarnost z gorivom
trpežni materiali v notranjosti
voznikov sedež
preglednost karoserije
ne dovolj učinkovito hlajenje in gretje
zvočna izolacija
težka vrata prtljažnika
stranska pomična vrata zgolj na desni
težke sedežne klopi za odstranitev
sovoznikov sedež fiksno postavljen
'tovornjaška' sklopka