Na kratko: Land Rover Discovery 2.0 D SD4 HSE

Živimo v času, v katerem so med avtomobili pri kupcih najbolj zaželeni veliki in varni križanci. No, ljudje vsaj mislijo, da so takšni.

Preveč znamk namreč pod oznako SUV uvršča tudi tiste avtomobile, ki si tega zagotovo ne zaslužijo. Tu so v ospredju predvsem avtomobili, ki se uvrščajo med t. i. manjše križance. Nekateri sploh niso podobni križancem, spet drugi so z oddaljenostjo od tal na enaki ravni kot malce večje limuzine in tretji ne ponujajo štirikolesnega pogona.

A vse našteto ponuja novi Discovery, ki so mu do zdaj od leta 1989, ko je na trg pripeljala prva različica, podobo spremenili že štirikrat. Govorimo torej o peti generaciji, ki pa v nasprotju s predhodniki tudi oblikovno sledi drugim Land Roverjevim modelom. To pomeni, da je oblika v nasprotju s predhodniki precej bolj elegantna. Ni več ostrih in ravnih površin, ampak ukrivljeni in elegantni loki. Nekateri menijo, da je Discovery s tem izgubil oblikovno ostrino, a navsezadnje je treba iti v korak s časom. Tudi na račun aerodinamike, ki nato posledično vpliva na porabo goriva in navsezadnje tudi na izpuste ogljikovega dioksida. Jasno pa je, da je svoje naredila tudi raba aluminija, zaradi katerega je novi Discovery od predhodnika lažji za skoraj 500 kilogramov.

A kakorkoli, bistvo ostaja. S štirikolesnim pogonom in možnostjo zaklepa diferenciala Discovery še vedno spleza tja, kamor človek peš ne more. Še vedno ostaja kralj hriba, pa tudi dolin se ne boji. Z njim lahko zapeljete v kar 900 milimetrov globoko vodo ali vlečete tovor, težak vse do 3,5 tone. In če bodo zasedeni vsi sedeži, bo v avtomobilu sedem ljudi, ki bodo imeli na voljo šest 12-voltnih vtičnic in devet USB-vtičnic. Ni kaj, z Discoveryjem se res lahko podate na dolgo potovanje. Slednje bodo prijetnejše in varnejše tudi zaradi številnih varnostno-asistenčnih sistemov, ki jih sicer ni toliko kot pri večjih in prestižnejših Land Roverjevih modelih, a brez skrbi, tudi Discovery je že zdavnaj priplezal iz kamene dobe.

Čeprav je Discovery z dvolitrskim turbodizelskim motorjem od tistega s trilitrskim šestvaljnikom lažji za dobrih 100 kilogramov, njegova skupna masa še vedno krepko presega dve toni. A to ne pomeni, da je počasi se premikajoča gora. V testnem avtomobilu se je borila močnejša različica dvolitrskega štirivaljnega turbodizla, ki ponuja 240 'konjev', kar je dovolj, da Discovery z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v le 8,3 sekunde, največja hitrost pa je kar 207 kilometrov na uro. ZF-ov osemstopenjski samodejni menjalnik odlično opravlja svoje delo, skupaj s kar 500 njutonmetrov navora pa je Discovery tudi v mestni gneči agilen. Jasno, prek fizike ne gre, zato je treba imeti težo v mislih pri zaviranju in predvsem v ostrih zavojih. Če si prehiter, bo šla pač težka gmota naravnost namesto v zavoj.

A kakorkoli, Land Rover Discovery je avto, ki je križanec oziroma SUV v pravem pomenu besede. Je nekakšen poslednji Mohikanec, pa čeprav s precej nežno in uglajeno obliko ne vliva takoj 100-odstotnega zaupanja. A vožnja z njim je doživetje, voznik se počuti dobro in kar naenkrat se avto ne zdi več ne velik ne težek. In lahko se mu samo priklonimo in potrdimo, da zastopa svoj avtomobilistični razred tako, kot se spodobi.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 71.114 €
Cena testnega modela: 82.128 €
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.233 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.999 cm3 – največja moč 176,5 kW (240 KM) pri 4.000/min – največji navor 500 Nm pri 1.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 207 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,5 l/100 km, izpust CO2 171 g/km.
Mase: prazno vozilo 2.109 kg – dovoljena skupna masa 3.130 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.970 mm – širina 2.073 mm – višina 1.846 mm – medosna razdalja 2.923 mm – prtljažnik 258–2.406 l – posoda za gorivo 77 l.