Land Rover Range Rover Sport 2.7 TDV6 HSE

13. 10. 2005
Deli

Nekaj razčistimo že takoj na začetku: tega avtomobila ne potrebujete. Lahko pa ga zavidate vsakemu, ki ga ima, vsakemu, ki se z njim vozi, in vsakemu, ki se v njem prepušča eleganci in užitkom, ki jih ta cestni terenec zagotavlja svojim potnikom.

Kakšen nesmisel, bodo rekli nekateri. Preoblikovati vozilo, namenjeno brezpotjem, v športni avtomobil, vanj pospraviti udobje, ki bi ga z veseljem sprejele največje limuzine, in vse skupaj ponuditi gospodom in seveda gospem (naj mi oprostijo, prosim), ki se v naravo podajo morda največ dvakrat letno. Ja, to verjetno ne bi smelo obroditi sadov. Pa se motite. Razred cestnih terencev je v vzponu. Je hit, po katerem premožnejši dobesedno hlastajo. In je trend, pred katerim je moral kloniti celo sam Land Rover.

Kam se vrti svet? Meščansko zaobljene linije, s katerimi se bahajo sodobni cestni terenci, v naravi ne bi preživele niti enega dneva. In zakaj potem štirikolesni pogon? Ga tak avto sploh potrebuje? Povsem napačno vprašanje. Odgovor je vendar jasen: da. Pa ne zaradi varnosti ali potrebe po premagovanju ovir, ampak zaradi ene same in preproste stvari - prestiža. In to je tudi edini odgovor na vsa vprašanja, ki sledijo in s katerimi so se dolgo ukvarjali tudi pri Land Roverju. Morda celo predolgo, saj so med tem v razredu zavladale znamke, ki do tistega trenutka nikoli niso razmišljale o terencih. Na koncu pa vendarle štejejo izkušnje.

Projekta Range Sport so se pri Land Roverju lotili z vso resnostjo. Range Stormer, ki so ga predstavili v Detroitu, naj bi samo podžigal, so dejali. V resnici pa so z njim preizkušali javnost in njene odzive. Tovarna, ki se spopada s težavami, si vendar ne more privoščiti finančnega poloma. Tudi zato so ubrali svojo pot in Sporta v večji meri sestavili iz delov, ki so jih našli doma. In v tem ni nič slabega! Še danes nadvse lep in prestižni maksiterenec Range Rover je v tistem trenutku komaj dobro privekal na svet.

Pregrešno lepo oblikovanje je bilo torej treba le še nekoliko dodelati, mu vliti nekaj agresivnih linij in dodati napis Sport. Mehanika bi bila lahko večji problem - Range Roverjeva je bila premalo športna - pa je prav v tistem obdobju novi Discovery na testnih poligonih preživljal svoje zadnje dni, kjer se je izkazal z odličnimi lastnostnimi, ki bi bile kot nalašč za Sporta. Kombinacija dveh avtomobilov se redko obnese, toda tokrat se je. Na ceste je zapeljal terenec, ki je ob svojem prihodu marsikomu dobesedno vzel sapo.

Ker je bila Discoveryjeva medosna razdalja za Sportove potrebe še vedno nekoliko predolga, so jo skrajšali. Za slabih petnajst centimetrov. To je seveda pomenilo, da bo krajša tudi karoserija, ki stoji na osnovi (body on frame) in ne pritrjena na okvirju, kot smo bili tega vajeni. Podvozje je s svojimi štirimi posamičnimi obesami in z zračnimi vzmetmi kot nalašč za hitra potovanja. Manj to velja za dinamična vijuganja po ovinkastih cestah, kjer se zračno vzmetenje izkaže za preveč udobno, zaradi česar Sport ’zaplava’.

Ampak bodimo odkriti, tega avtomobila si ne boste omislili zato, da bi z njim dirkali med ovinki. Pa tudi zato ne, da bi se ob koncih tednov udeleževali ’off-road challengeev’, čeprav njegov pogon zmore precej več, kot sta sposobna prenesti karoserija in vaše srce ob pogledu na grobe veje in skale. Ne pozabimo, pogonski sklop je v celoti sposojen pri aktualnem Disocveryju. V testnem Sportu je to veljalo tudi za motor in menjalnik. Šestvaljni 2, 7-litrski turbodizelski motor se je že nekajkrat izkazal za vrhunski izdelek in če ne bi tokrat govorili o Range Roverju Sport, bi to lahko ponovno zapisali.

Ogromna količina navora (440 Nm) in spodobna zaloga moči (190 KM) bi morali zadoščati. In za vsakodnevno potrebe tudi zadoščata. Moči je celo toliko, da pri številki 195 km/h elektronika vsakič znova prekine vžig in grobo ustavi divjanje. Pa čeprav iz notranjosti hitrosti sploh ni čutiti in Sport povsem mirno požira kilometre. Še toliko bolj nerazumljiva se zdi takšna odločitev inženirjev, ko prvič grobo pohodite stopalko zavore. Na naših meritvah se je ta dve in pol toni težka pošast ustavila v le 36, 8 metra.

To pa je rezultat, ki ga stežka dosežejo celo avtomobili, ki bi jim veliko lažje dodali pridevnik športni. Ampak vrnimo se k motorju. Zameri, ki si ju zasluži, sta lenobnost v spodnjem delovnem območju (naj poudarimo, da govorimo o športnem terencu! ), za kar lahko del krivde naprtimo sicer odličnemu šeststopenjskemu ZF-ovemu samodejnemu menjalniku, in velika poraba goriva. Ob priganjanju ta brez težav skoči čez sedemnajst litrov na sto prevoženih kilometrov, pri umirjeni vožnji pade na trinajst, toda pod desetimi litri se s tem Land Roverjem ne boste vozili.

Pa kaj potem. Ob ceni 12, 3 milijona tolarjev, kolikor zahtevajo za osnovnega Sporta, to res ne bi smel biti problem. Kljub viharnemu stanju, ki trenutno vlada na trgu surove nafte. Toda če razmišljate o Sportu in če imate možnost, doplačajte še tistih 3, 5 milijona in si omislite paket opreme HSE. Res je, ni poceni, zato pa poleg dobite pregrešno lepo urejeno notranjost, ki jo krasijo svetlo usnje, umirjeni zeleni odtenki in vrhunski dodatki iz svetlega lesa. Pa to še ni vse.

Poleg sodijo tudi navigacijski sistem Premium z glasovnim ukazovanjem, barvnim zaslonom, ki se odziva na dotik, in sporočilnim centrom. Za ozvočenje so poskrbeli strokovnjaki iz Harman & Kardona, tu so še 19-palčna lahka platišča, biksenonska žarometa, tipala za pomoč pri parkiranju in vsa preostala oprema pa so tako ali tako vključeni že v manj razkošna paketa (S in SE), zato so samoumevni.

In s tako opremljenim Rangom Sport se potem resnično počutite nekoliko nad preostalimi. Pa ne zaradi poudarjene višine od tal, ki je značilna za terenska vozila. Mnogo bolj so za to krivi vrhunska mehanika, odlična zvočna izolacija, arhitektura notranjosti, kakovostni materiali in prvovrstna oprema. To pa so tiste stvari, ki ločijo običajne avtomobile od ’razkošnežev’, namenjenih izbrancem.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 51.473,04 €
Cena testnega modela: 66.090,80 €
Moč: 140kW (190 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,7 s
Največja hitrost: 193 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 12,7l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 prevoženih kilometrov splošne garancije, 6 let garancije za prerjavenje
Menjava olja vsakih 24.000 km
Servisni pregled na 24.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 336,50 €
Gorivo: 12.358,70 €
Gume (1) 2.023,03 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 38.808,21 €
Obvezno zavarovanje: 5.428,98 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 10.747,37 €
Skupaj 70.737,73 € (strošek na km: 0,71 €)
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - 4-taktni - V-60° - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 81,0 × 88,0 mm - gibna prostornina 2720 cm3 - kompresija 18,0 : 1 - največja moč 140 kW (190 KM) pri 4000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 11,7 m/s - specifična moč 51,5 kW/l (70,0 KM/l) - največji navor 440 Nm pri 1900/min - 2×2 odmični gred v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbopuhalo - hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 6-stopenjski samodejni menjalnik - prestavna razmerja I. 4,171; II. 2,340; III. 1,521; IV. 1,143; V. 0,867; VI. 0,691; vzvratna 3,403 - reduktor, prestavi 1,000 in 2,930 - diferencial 3,540 - platišča 7J × 17 - gume 235/65 R 17, kotalni obseg 2,22 m - hitrost v VI. prestavi pri 1000/min 54,5 km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 193 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,7 s - poraba goriva (ECE) 13,2/8,5/10,2 l/100 km.
Voz in obese: terenski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija na šasiji - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, po dve trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, vzmetni nogi, po dve trikotni prečni vodili, stabilizator - zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni (prisilno hlajeni), elektronsko krmiljena mehanska zavora na zadnji kolesi (stikalo ob izbirni ročici menjalnika) - volan z zobato letvijo, servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 2455 kg - dovoljena skupna masa 3070 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 3500 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1983 mm - kolotek spredaj 1605 mm - zadaj 1610 mm - rajdni krog 12,1 m.
Notranje mere: širina spredaj 1500 mm, zadaj 1500 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnja klop 510 mm - premer volanskega obroča 400 mm - posoda za gorivo 84 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l)
Naše meritve
T=18 °C / p= 1006 mbar / rel. vl.: 44 % / Gume: 255/50 R 19 (Michelin, 4x4 Diamaris) / Stanje km števca: 8530 km
Pospešek 0-100km: 12,7s
402m z mesta: 18,5s ( 121km/h)
1000m z mesta: 33,9s ( 154km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,1s
Prožnost 80-120km/h: 13,4/19,8s
Največja hitrost: 193km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 10,4l/100km
Najvišja poraba: 14,5l/100km
poraba na testu: 12,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 60,4m
Zavorna pot pri 100km/h: 36,8m
AM meja: 42m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 51dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 50dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi /dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi /dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 65dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (360/420)
  • Mnogi se sprašujejo, ali je ob že tako odličnih Range Roverju in Discoveryju res potreben še Range Sport. Ampak vprašajmo se raje drugače. Sta ob Range Roverju Sport Dicsovery in Range Rover sploh še potrebna? Sport je namreč pobral vse najboljše stvari obeh.

  • Zunanjost (15/15)

    Nekoč konceptni Range Stormer je danes verjetno najlepši cestni terenec na svetu.

  • Notranjost (131/140)

    Notranjost je športno utesnjena, s paktom HSE pa vzor previdno izbranih barv in materialov.

  • Motor, menjalnik (38 /40)

    V nosu se skrivata sodoben turbodizelski motor in 6-stopenjski ZF-ov menjalnik.

  • Vozne lastnosti (86 /95)

    Range Sport se odlično znajde na vseh podlagah. Še največ preglavic mu povzročajo ovinki.

  • Zmogljivost (19/35)

    Ko govorimo o terencu, so vrhunske, ko beseda steče o športnem terencu, pa le še povprečne.

  • Varnost (26/45)

    Mu sploh kaj manjka? Štirikolesni pogon, številna elektronska pomagala, varnostne blazine …

  • Gospodarnost

    Na gospodarnost pri Sportu preprosto pozabite.

AM ocena: 5/5

Užitek v vožnji: 5/5

Hvalimo in grajamo
zunanja oblika
notranjost (oprema HSE)
zavore
pogona
oprema
vzmetenje
zvočna izolacija
lenobnost motorja
grob omejevalnik hitrosti
masa vozila
delovanje vzmetenja (zračno) med ovinki
utesnjena notranjost