Mazda CX-7

Večina mehkih terencev se po pravilu na asfaltu ne vozi nič kaj športno. Med izjeme sodi CX-7.

Prenesi PDF testa
Mazda CX-7 (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
8. 11. 2007

Že grobi podatki o zmogljivostih ? od 0 do 100 kilometrov na uro v osmih sekundah (na naših meritvah se je Mazda izkazala le za desetinko slabše) in največja hitrost 210 km/h ? usmerijo misli na športno vožnjo. Osnova za doseganje takšnih mejnikov je iz MPS-ov izvirajoči 2, 3-litrski turbobencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva in tehnologijo sekvenčnih odpiranj ventilov, ki so mu dodali še manjše turbopuhalo in ga povezali s štirikolesnim pogonom, ki ga v osnovi poznamo že iz Mazde6 MPS.

V osnovi sta gnani prednji kolesi, po potrebi pa Active Torque-Split All-Wheel Drive (povsem nevsiljivo in za marsikoga neopazno) prek elektromagnetne sklopke prenese do 50 odstotkov moči tudi na zadnji kolesi. Poleg višje nasajenosti od tal (dobrih 20 centimetrov) in zaščite dna pod motorjem je to vse, kar je v tem SUV-u terenskega. V notranjosti boste zaman iskali gumb za upravljanje pogona. Nanj, naj bo dvo- ali štirikolesni, voznik nima neposrednega vpliva. Tudi reduktorja ni . .

Ni ga, ker ga CX-7 sploh ne potrebuje. Japonci se odkrito opirajo na dejstvo, da velika večina lastnikov SUV-ov svojih jeklenih konjičkov ne zapelje v gozd, na pesek ali na kolovoz (kjer se Mazda sicer obnaša povsem suvereno). Če bi pisali učbenik o športnih terencih in bi dodali še fotografijo, bi skorajda obvezno morala biti na njej CX-7. Ker?

Le poglejte jo, športno oblikovano, s položnima A-stebričko­ma, z dinamično oblikovanim motornim pokrovom, izbočenimi blatniki v stilu MX-5, z že skoraj kupejevsko strešno linijo, 18-palčnimi kolesi, izbočenima odbijačema in nabitim zadkom, pod katerim se v soncu kopata dve ovalni kromani izpušni cevi. CX-7 je na trgu SUV-ov prepoznavna in všečno oblikovana izbira. Prava poživitev rastočega avtomobilskega razreda.

Športni občutki se nadaljujejo tudi v notranjosti, kjer ljubitelji Mazd ne bi smeli naleteti na nič pretresljivo novega. Merilniki spominjajo na tiste iz MPS-ov, (le po višini nastavljiv) majhen in razveseljivo neposreden volan na tistega iz MX-5, poznana je tudi ubogljiva prestavna ročica . . Nekoliko razočara izbira notranjih materialov (na otip groba plastika), večina odlagalnih mest je posvečena pločevinkam (se vidi, da je CX-7 že pred več kot letom dni debitiral na ameriškem trgu), predal pred sovoznikom ni osvetljen, tudi velik ni preveč, a če po avtomobilu ne razstavljate vsebine damske torbice, bi število odlagalnih mest moralo zadostovati.

Preseneti še, da se vse štiri stranske vratne šipe spustijo in dvignejo samodejno le z dotikom gumba. Sedi se seveda visoko (SUV, križanec), voznikov sedež je bil v testnem primerku električno nastavljiv, prilagodljiv je bil tudi v ledvenem delu, na množico (rdeče osvetljenih) gumbov radijskega sprejemnika (Bose z MP3-predvajalnikom in CD-izmenjevalcem) se je treba privaditi, povsem brez pripomb pa ne gre pri le enosmernem potovalnem računalniku (za upravljanje je treba dvigniti roko z volana in seči na sredino armaturne plošče).

Ob prižganem motorju luči ni mogoče povsem izklopiti (žarometa CX-7 tudi opere), za vklop zadnje meglenke je treba vključiti prednji, nekateri gumbi niso osvetljeni. Sedeži so sicer udobni, a zaradi usnja in suverenosti (glede na SUV), s katero CX-7 ‘prešteva’ ovinke, slabše zadržujejo telo, ki je na preizkušnji tudi zaradi dobrih zavor. Od 100 do 0 km/h smo namerili dobrih 38 metrov, kar je dober dosežek, če upoštevamo maso.

Pri vstopanju in izstopanju je treba biti pozoren na umazane pragove. CX-7 zaradi padajoče strehe v resnici preseneti s prostornostjo na zadnji klopi (posebej veliko je prostora za glave), naslonjalo zadnje klopi je deljivo v razmerju 60 : 40 (naslonjalo se podre s pritiskom na gumb na sedežu ali z ročicami v prtljažniku ? v praksi bolj preprosto od sistema, imenovanega Karikuri, ne gre), prtljažnik pa je z osnovnimi 455 litri dokaj radodaren, a visok nakladalni rob (približno v višini pasu povprečno raslega človeka) in relativno nizka višina prtljažnika zmanjšata njegovo uporabnost. CX-7 pač ne bo inventar selitvenih servisov. Dno prtljažnika je dvojno, na eni strani je plošča prevlečena z blagom, na drugi strani pa je gumirana.

Jasno je, da 2, 3-litrski motor v tem avtomobilu ni namenjen racionalni porabi goriva. Čeprav je količnik zračnega upora (Cx = 0, 34) med ugodnejšimi, se boste morali sprijazniti s porabo goriva prek 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Na testu je najmanjša izmerjena poraba znašala 13, 4 litra, največja pa okroglih 17. Upoštevajte še 69-litrsko posodo za gorivo, ki ‘obljublja’ redne postanke na bencinskih servisih. A velika poraba goriva je edina pomanjkljivost tega motorja, če ji sploh lahko tako rečemo. V spodnjih vrtljajih je motor zmeren (pozna se, da ima opravka z dokaj veliko maso vozila), od 2.500/min navzgor, ko turbopuhalo dobro zadiha, samo še navdušujoč.

Od 3.000/min proti rdečemu polju pa je tako živahen, da se CX-7 prelevi že v pravi SUV-ovski dirkalnik, ustvarjen za uživaško vožnjo po odprti cesti. V mestu je zaradi velikosti po pričakovanjih manj okreten (in zaradi zaobljenega zadka kljub velikim stranskim ogledalcem nepraktičen za pogosta manev­riranja), zunaj gneče pa pokaže svoj pravi obraz, ki ga po zmogljivostih in legi na cesti približa (ali celo prehiti) dražjim premium SUV-om. Neposrednega tekmeca CX-7 pravzaprav nima.

Zdi se, da je nekaj vmes med klasičnimi SUV-i in premium štirikolesniki. Je manj terenski od marsikaterega SUV-a, po zmogljivostih (za potrebe evropskega trga so povečali togost karoserije, izboljšali vodljivost in na novo uglasili vzmetenje ter volanski mehanizem) pa večino pusti daleč za seboj. Pa ne le večino SUV-ov, tudi precej (samooklicanih) športnih avtomobilov! Polne užitke nudi ob uporabi zgornje polovice (nad 3.000/min) motornih vrtljajev (brez trohice oklevanja se zavrti do rdečega polja), za prave užitke je stabilizacijska elektronika izklopljiva.

Štirikolesni pogon zagotavlja dober oprijem, velik delež k dinamiki vožnje prispevata tudi natančen šeststopenjski menjalnik s kratkimi gibi prestavne ročice in neposreden volan, podvozje pa s svojo trdoto (cestne nepravilnosti in luknjaste kolovoze dobro blažijo balonaste gume – če razmišljate o nakupu nizkopresečnih, raje dvakrat pomislite na svoje zdravje in udobje) doda piko na i.

CX-7 je v vrhu svojega razreda, kar se tiče užitkov v vožnji. Meja, kjer se ta užitek konča, seveda obstaja, nanjo pa Mazda v ovinku nakaže z nadzorovanim in predvidljivim podkrmarjenjem. Čeprav je ‘konjev’ kar 260 in navora 380 Nm, Mazda nima težav s prenosom moči na podlago. Tudi zaradi elektronike ne.

Za Mazdin SUV nabiranje hitrosti na avtocesti ni težavno opravilo, čeprav gre igla merilnika hitrosti proti 200 km/h. Dobra je tudi zvočna izolacija. 180 km/h (merilnik) v šesti prestavi z dobrimi 3.000/min: zvok motorja še vedno ni moteč, opaznejši je le šum zraka okoli karoserije.

Ob običajni vožnji je priganjanje v visoke vrtljaje nepotrebno, kar pomeni tudi, da lahko voznik pretika manj pogosto (in prihrani gorivo). Preseneča majhna mera nagibanja karoserije pri dinamični vožnji, v kateri so tako edina težava drseči sedeži. Sicer je CX-7 zgolj v užitek.

Za zdaj je CX-7 v ceniku le s tem motorjem in menjalnikom. Na varčnejši dizel bo treba še počakati, ravno tako tudi na samodejni menjalnik.

Mitja Reven

Foto: Aleš Pavletič

Mazda CX-7

Osnovni podatki

Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 35.400 €
Cena testnega modela: 36.000 €
Moč: 191kW (260 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,1 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 15,4l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, 10 let mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Menjava olja vsakih 15.000 km
Sistematični pregled na 30.000 km

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Gorivo: 15.677 €
Gume (1) 2.080 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 18.248 €
Obvezno zavarovanje: 5.055 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.845 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 87,5 × 94 mm – gibna prostornina 2.261 cm? – kompresija 9,5 : 1 – največja moč 191 kW (260 KM) pri 5.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 17,2 m/s – specifična moč 84,5 kW/l (114,9 KM/l) – največji navor 380 Nm pri 3.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – turbinski polnilnik na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,82; II. 2,24; III. 1,54; IV. 1,17; V. 1,08; VI. 0,85 – diferencial 3,941 (1., 2., 3., 4. prestava); 3,350 (5., 6., vzvratna prestava) – platišča 7,5 J × 18 – gume 235/60 R 18, kotalni obseg 2,23 m.
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,0 s – poraba goriva (ECE) 13,8/8,1/10,2 l/100 km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.695 kg – dovoljena skupna masa 2.270 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.450 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.870 mm – kolotek spredaj 1.615 mm – zadaj 1.610 mm – rajdni krog 11,4 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.530 mm, zadaj 1.500 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnji sedež 470 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 69 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l)

Naše meritve

T=13 °C / p= 1.010 mbar / rel. vl.: 50 % / Gume: Bridgestone Dueler HP Sport 235/60/R18 V / Stanje števca: 2.538 km
Pospešek 0-100km: 8,1s
402m z mesta: 15,5s ( 146km/h)
1000m z mesta: 28,2s ( 187km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,9/16,3s
Prožnost 80-120km/h: 9,5/22,2s
Največja hitrost: 210km/h (VI.)
Najmanjša poraba: 13,4l/100km
Najvišja poraba: 17,0l/100km
poraba na testu: 15,4 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 64,3m
Zavorna pot pri 100km/h: 38,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 50dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 48dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 48dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 62dB
Trušč v prostem teku: 36dB
Napake med testom: nedelujoče stikalo za upravljaje sovoznikove šipe
Ocena skupaj (357/420)
  • Mazda CX-7 je s tem motorjem namenjena ozkemu krogu kupcev. Za večino je njen motor preveč žejen, za nekatere je njeno podvozje pretrdo, za druge je premalo terenska, a če kupujete zmogljivega SUV-a za prave cestne užitke, potem CX-7 ne sme iz vaše glave.

  • Zunanjost (14/15)

    Nič neobveznih delov, ki bi spominjali na terenca. Navdušuje z izbočenimi prednjimi blatniki, s kromanimi zaključki izpuha …

  • Notranjost (117/140)

    Drseči sedeži, nič preveč žlahtna armaturna plošča (materiali) in nekateri gumbi, ki kvarijo ergonomijo.

  • Motor, menjalnik (36 /40)

    Zdi se, da sta motor in menjalnik iz istega gnezda, saj delujeta zelo usklajeno.

  • Vozne lastnosti (89 /95)

    Kljub masi in višini se presenetljivo malo nagiba v ovinkih, kar je v užitek.

  • Zmogljivost (31/35)

    Pogled v tehnične podatke in naše meritve pove vse. Preizkušeno v praksi.

  • Varnost (29/45)

    Isofix, varnostne blazine spredaj in zadaj, varnostni zavesi, odlične zavore, ABS, DSC, TCS.

  • Gospodarnost

    Velika poraba goriva, visoka cena (zaradi močnega motorja) in precejšnja izguba vrednosti.

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 4/5
Hvalimo in grajamo
preprosto zlaganje sedežev v drugi vrsti
prostornost
oprema (pametni ključ, gretje sedežev …)
vodljivost
menjalnik
motor
počutje v notranjosti
malo nagibanja karoserije (za SUV)
videz
ni mogoče izklopiti luči pri prižganem motorju
enosmeren potovalni računalnik
šipa prtljažnika se ne odpira ločeno
terenske zmogljivosti
drseči sedeži
nepreglednost zadka (ni niti parkirnih tipal)
ni neposrednega vpliva na pogon
poraba goriva

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri