Renaultov Scenic kraljuje na slovenskem trgu med malimi limuzinskimi kombiji. Pa je še vedno upravičen do prestola, ki si ga je v začetku pošteno priboril?
Mazda je svoj mali limuzinski kombi pred kratkim prenovila. Ob tem se je v prvi vrsti spotaknila ob varnost potnikov in jo izboljšala. Tako so z dodatnimi ojačitvami pod prednjima sedežema okrepili trdnost karoserije, zavore imajo sedaj na vseh štirih kolesih kolute, ki so seveda podkrepljene s sistemom ABS.
Tudi podvozje ob osvežitvi ni ostalo nedotaknjeno, saj je sedaj zaradi trših blažilnikov čvrstejše, a kljub temu ne neudobno trdo. Vožnja s praznim avtomobilom je sicer manj udobna od vožnje z naloženim vozilom, vendar je zmožnost požiranja cestnih neravnin tudi že s praznim Premacyjem zadovoljiva.
Za vse dinamičnejše po srcu pa poskrbi podvozje tudi v hitreje odpeljanih ovinkih, saj so nagibi karoserije nemoteče majhni, pri čemer bodo tudi manj izkušeni vozniki(ce) prišli na svoj račun. Pri Mazdi so za slednje poskrbeli s serijsko prigrajenim sistemom TCS (Traction Control System), ki bdi nad zdrsom pogonskih koles. Ta je dokaj preproste in posledično poceni zasnove, saj se vmešava le v delovanje motorja (vbrizg in vžig), ne poslužuje pa se tudi zavor. Njegovo delo je v normalnih okoliščinah redko, nežno in dokaj pozno, saj mora biti podlaga pod kolesi resnično spolzka oziroma desna noga na plinu zelo težka.
Ravno tako je v primeru najšibkejšega agregata speljevanje s spodrsavanjem notranjega kolesa iz ovinkov prej redkost kot pravilo. Manjši od dveh bencinskih motorjev v ponudbi razvije iz 1, 8 litra prostornine, ki je razdeljena med štiri valje, 74 kilovatov oziroma 101 konj največje moči in 152 njutnmetrov največjega navora.
Kljub dokaj majhni zadnji številki pa se v praksi pokaže povsem drugačna slika, kot jo nakazuje papir. Tako se med vožnjo motor izkaže kot povsem dovolj zmogljiv pogonski strojček, kar še enkrat dodatno podkrepi z enakomernim in dovolj odločnim pospeševanjem že od prostega teka naprej. Nekoliko več sprehajanja po prestavah menjalnika bo potrebno le pri vožnji v strmejše klance pri obremenjenem vozilu (štiri ali več potnikov in njihova prtljaga).
Pri menjalniku omenimo še všečne kratke gibe prestavne ročice, ki pa jih na žalost pospremita premajhna natančnost (pri prehodu iz pete v četrto prestavo se ročica občasno zatakne v vodilu vzvratne prestave) in zaradi povečanega upiranja menjalnika potreba po večji odločnosti voznika.
Že omenjene štirikrat kolutne zavore so zaradi močne servoojačitve zelo občutljive in potrebne dodatnega navajanja. Sicer pa je občutek pojemka vedno dober, pri čemer zavore niso podvržene pregrevanju (toda roko na srce: zavore, ki so podvržene pregrevanju pri temperaturi okolice -10 °C, resnično niso vredne zaupanja).
Prenova se je seveda dotaknila tudi zunanjosti, kjer takoj opazimo spremenjene prednje žaromete in zadnje luči, poudarjeno petkotno masko motorja, oba odbijača v barvi karoserije in spremenjene pokrove koles. Pri zunanjosti se spotaknimo le še ob zunanji ogledali, ki (ko sta čisti) ponujata zadovoljivo preglednost za avtomobilom, a sta hkrati zelo podvrženi umazaniji in tudi ogrevani nista.
V notranjosti se srečamo z zelo dobro »splošno« ergonomijo (položaj za volanom, namestitev volana, višina sedeža), ki jo rahlo pokvari namestitev nekaterih stikal; stikalo zadnjih meglenk in gumba za uravnavanje osvetlitve merilnikov ter uravnavanje višine snopa žarometov so namreč postavljeni po japonsko nizko levo ob volanu, kjer so popolnoma iz vidnega polja voznika (zelo moteče ponoči).
V prtljažniku pogrešamo le prtljažni rolo zoper zunanje poglede, zato pa toliko bolj navdušuje prilagodljivost treh med seboj ločenih in popolnoma odstranljivih sedežev v drugi vrsti, naslonjalo sovoznikovega sedeža, ki ga je možno preklopiti, in sama prostornost prtljažnika (420 do 1848 litrov).
Za konec še vprašanje: Ali je Premacy dovolj zrel za dostojnega prestolonaslednika v razredu malih enoprostorcev? Odgovor je delno pritrdilen, saj obstajajo še nekateri drugi tekmeci, ki imajo ravno tako svoje prednosti (Oplova Zafira in njena 7-sedežna zasnova). Če pa se zopet vrnemo k slovenskemu »kralju« tega avtomobilskega razreda (Scenicu), ugotovimo, da je s stališča avtomobila Premacy zagotovo boljši izdelek (ergonomija, podvozje, TCS serijsko, motor) in je zatorej upravičen do prestola.
Težava nastopi le pri ceni, saj je najosnovnejši Premacy z dobrih 3, 8 milijona tolarjev sicer bogato serijsko opremljen, toda še vedno predstavlja drag nakup. In vendar ravno zaradi bogate opremljenosti in seštevka vseh dobrih lastnosti Premacy lahko uspešno in brez večjih ugovorov nasledi Scenica.
Peter Humar
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Mazda Motor Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 16.103,32 € |
Cena testnega modela: | 16.103,32 € |
Moč: | 74kW (101 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,9 s |
Največja hitrost: | 175 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,4l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 83,0 × 85,0 mm - gibna prostornina 1840 cm3 - kompresija 9,7 : 1 - največja moč 74 kW (101 KM) pri 5500/min - največji navor 152 Nm pri 3500/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 7,5 l - motorno olje 3,7 l - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,416; II. 1,842; III. 1,290; IV. 0,972; V. 0,731; vzvratna 3,214 - diferencial 4,105 - gume 185/65 R 14 Q |
Zmogljivost: | največja hitrost 175 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,9 s - poraba goriva (ECE) 10,9/6,9/8,4 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, vzdolžna vodila, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1280 kg - dovoljena skupna masa 1770 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1300 kg, brez zavore 400 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4340 mm - širina 1705 mm - višina 1600 mm - medosna razdalja 2670 mm - kolotek spredaj 1475 mm - zadaj 1480 mm - rajdni krog 11,4 m |
Notranje mere: | dolžina 1670-1740 mm - širina 1440/1445 mm - višina 990-1020/980 mm - vzdolžnica 880-1100/920-670 mm - posoda za gorivo 58 l |
Prtljažnik: | (normno) 420-1848 l |
T = 2 °C, p = 1000 mbar, rel. vl. = 87 %, Stanje števca: 3200 km, Gume: Goodyear Ultra Grip 6 M+S | |
Pospešek 0-100km: | 11,8s |
---|---|
1000m z mesta: | 33,8s ( 150km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,9 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 18,6 (V.)s |
Največja hitrost: | 173km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 10,3l/100km |
poraba na testu: | 10,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,3m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 57dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 57dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 65dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 63dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 70dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 69dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Mazdin Premacy je dober avtomobil z mnogimi dobrimi lastnostmi in le redkimi resnično motečimi pomanjkljivostmi. Večina slednjih pa je tako in tako stvar navade. Avtomobil, ki je zagotovo vreden premisleka, kadar izbirate med malimi limuzinskimi kombiji.