Mazda2 Sport 1.3i TE Plus

17. 3. 2009
Deli

Pri Mazdi najdemo širok spekter modelov. Od športnih, terenskih, polterenskih, enoprostorskih in družinskih pa vse do mestnih. Med njimi največ poudarka namenjajo družinskim, kar je razumljivo – zato je prva na svet 'privekala' petvratna Mazda2 – ampak če ste radoživi in ljubite igrače, potem si omislite trivratno.

Bodimo odkriti: avtomobil(ček), ki v dolžino meri 3, 9 metra, ne more opravljati nalog družinskih avtomobilov. Tudi Mazdini večji tekmeci, kot so Clio, Grande Punto ali 207 (vsi so daljši od štirih metrov), jih težko. Mazda2 je torej namenjena dvema, in to sporoča tudi njena številka.

Najmanjše Mazde – da ne bo pomote, MX-5 je 10 centimetrov daljša – na cesti ni mogoče zgrešiti. Nizek prednji del, zajetna reža za zajemanje zraka v odbijaču, dve okrogli meglenki, v boka zažrta žarometa in značilna maska spredaj hitro razblinijo dvome.

Za dinamičnost poskrbi tudi stranska linija z vzpenjajočima se bokoma in s padajočo streho, da ob pogledu na zadek ne bi umrli od dolgčasa, pa elipsasti luči, v klin zaključen spodnji del šipe in črn rob na dnu odbijača. Verjetno se bo kdo obregnil in dodal, da bi v tem opisu lahko prepoznal kateri drugi avtomobilček – morda, vprašanje pa je, ali bi bil tudi tako simpatičen.

Mazda2 je majhna, zato ni lepa, je pa simpatična. In s to besedo bi lahko na hitro opisali tudi njeno notranjost. Seveda to ne pomeni, da je vse, kar najdete v njej, brezhibno, se pa vseeno zdi, da sovpada s konceptom in se zlije z njim.

Na primer, majhne niso le zunanje mere, ampak tudi merilniki. Tisti za vrtljaje je celo manjši od merilnika hitrosti. In to sta tudi edina merilnika, ki ju najdete. Druge informacije so zaupali opozorilnim lučkam in (spet) majhnemu zaslonu iz tekočih kristalov s sicer zadostnim, toda prav tako majhnim izpisom podatkov.

Nič večji ni zaslon avtoradia, zaradi katerega bi' glasbeno skrinjico', če bi jo ocenjevali po njenem videzu, iskali pri dnu ponudbe, toda hitro se izkaže, da je zvok, ki ga oddaja iz šestih zvočnikov (TE Plus), soliden (kolikor je to mogoče pričakovati) in da komponenta v sebi skriva tudi izmenjevalnik zgoščenk. Majhno je tudi vse drugo.

Na primer prostor na zadnji klopi, ki nikakor ni namenjen vsakodnevni uporabi (že zato ne, ker sta ročici, ki sprostita vpetje prednjih sedežev, nameščeni na dnu, povrh vsega pa pri voznikovem sedežu naprej skoči le naslonjalo), prtljažnik, ki v osnovi ponuja komaj 250 litrov prostora (je pa zato povečljiv), boste pa toliko bolj veseli prav tako majhnega trikrakega volanskega obroča z gumbi za ukazovanje radiu in potovalnemu računalniku in še manjšo, vendar nadvse priročno nameščeno prestavno ročico.

'Fun to drive' je angleška besedna zveza, ki jo pri nas prevajamo kot užitek v vožnji, toda če ne gre drugače, je to najboljši način, s katerim lahko opišemo značaj te Mazdice. Ne, v njenem nosu ne boste našli športno navitega motorja. V resnici je tam 'razgrajal' prostorninsko najmanjši agregat(ek), le s to razliko, da je zmogel osem kilovatov več kot osnovni.

Tudi menjalnik je bil povsem klasičen, torej ročni in petstopenjski. Kljub temu pa je inženirjem uspelo zasnovati in narediti poskočen in igriv mestni avtomobilček, ki se vam lahko celo prikupi.

To seveda ni bilo naključno. Za začetek so morali uporabiti prave materiale, da so se dokopali do teže, ki komaj presega eno tono (1.025 kilogramov), pazljivo zasnovati voznikov delovni prostor (dobro, sedeži bi lahko bili boljši, navdušujejo pa volanski obroč, prestavna ročica in razmik med stopalkami), pravilno uglasiti podvozje, nastaviti zavorni sistem (doziranje) in zagotoviti dovolj posreden volanski mehanizem (2, 75 zavrtljaja od ene do druge skrajne točke).

Da so se temu zares posvetili, razkrijejo tudi gume (Pirelli Snowsport, 195/45 R 16), in čeprav na tej 'Mazdici' ne boste našli spojlerjev in še manj napisov, kot so GTI, ST ali RS, nam lahko verjamete, da boste z njo uživali.

Motorne zmogljivosti niso dirkaške – če boste dobro pogledali v naše meritve, boste celo ugotovili, da so komaj povprečne – toda poslušna mehanika, odziven volanček, hiter in še vedno dovolj natančen menjalnik ter dobra lega v ovinkih lahko včasih ponudijo več kot ogromna konjenica moči pod motornim pokrovom, ki je ni mogoče varno nadzirati.

V Mazdi2 tega ni. Čeprav z njo ne boste podirali hitrostnih rekordov, je za varnost odlično poskrbljeno: pet zvezdic po NCAP, štiri varnostne blazine, dve varnostni zavesi, vzglavniki in varnostni pasovi na vseh sedežih, Isofix, ABS, EBD in tudi DSC dobite v tem paketu opreme.

TE Plus poskrbi še za preostalo udobje (samodejna klimatska naprava, tipali za dež in svetlobo, boljši avdio­sistem, potovalni računalnik …), in če so vam majhni avtomobilčki pri srcu in se po navadi vozite sami, lahko začnete razmišljati tudi o najmanjši Mazdici.

Da je majhna, boste ugotovili šele na avtocesti, boste pa vse do takrat uživali v njeni igrivosti in poskočnosti. Tako v mestih kot zunaj njih.

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 14.190 €
Cena testnega modela: 14.190 €
Moč: 63kW (86 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,9 s
Največja hitrost: 172 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.349 cm? – največja moč 63 kW (86 KM) pri 6.000/min – največji navor 122 Nm pri 3.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/45 R 16 H (Pirelli 210 Snowsport M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 172 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,9 s – poraba goriva (ECE) 6,9/4,2/5,2 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.025 kg – dovoljena skupna masa 1.455 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.900 mm – širina 1.695 mm – višina 1.475 mm – posoda za gorivo 43 l.
Prtljažnik: 250–787 l
Naše meritve
T = 3 °C / p = 1.077 mbar / rel. vl. = 41 % / Stanje kilometrskega števca: 10.769 km
Pospešek 0-100km: 12,9s
402m z mesta: 18,8s ( 120km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,4 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 31,4 (V.)s
Največja hitrost: 172km/h (V.)
poraba na testu: 7,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 47,5m
AM meja: 43m
Ocena
  • Pri Mazdi so se odločili, da mora biti mestni avto majhen, in zasnovali Mazdo2. Ta več kot upravičuje svojo vlogo. Ne, z njo ne boste odhajali na družinske dopuste in v njej tudi ne boste našli udobja, ki ga ponujajo večji avtomobili. Boste pa uživali v njeni poskočnosti in igrivosti, in to za povsem zmeren denar. In ker so najlepši užitki tisti v dvoje, vam svetujemo, da ne razmišljajte veliko o petvratni različici. Raje kupite trivratno in doživite pristnost, ki jo ponuja Mazda2.

Hvalimo in grajamo
simpatična oblika
živahen in igriv značaj
priročna ročica menjalnika
dovolj neposreden volan
razmik med stopalkami
lega na cesti
lahka gradnja
majhen zaslon avdiosistema
berljivost merilnikov (gorivo)
prostor zadaj
pomik prednjih sedežev
dno ob povečanem prtljažniku ni ravno