Včasih tehnični podatki na papirju ne povedo vsega. Včasih vsega ne povedo niti gole številke, ki jih izpljune naša merilna naprava. Nekateri avtomobili so subjektivno pač boljši kot objektivno.
Mazda5 z osnovnim, 110 ‘konjev’ močnim dizlom, recimo, na papirju ni prav nič posebnega. Res je, 310 Nm navora ni kar tako, a vseeno: tale Mazda5 se ‘pohvali’ z najpočasnejšim pospeškom do 100 kilometrov na uro med vsemi modeli Mazde5, enako velja za končno hitrost. A to je le papirnati del zgodbe.
V resnici je avto, deloma zaradi živahne odzivnosti dvolitrskega turbodizla, deloma pa zaradi dobro izračunanega menjalnika, prav prijetno živahen in ne omaga niti na avtocestah. Motor se brez pretiranega hrupa (prej nasprotno) z veseljem zvrti do rdečega polja, menjalnik je hiter in natančen, končni, popolnoma subjektivni občutek pa bi avtu zlahka pripisal kakih 20, če ne več, ‘konjev’ več pod motornim pokrovom. Ste prepričani, da res potrebujete 143-’konjsko’ različico?
Da se za volanom sedi popolnoma v redu (tudi višji vozniki), že vemo, da je oprema bogata, tudi, in da je podvozje bolj kot na športnost (povsem pravilno) nastavljeno na udobje, ni presenetljivo. Tudi tega, da Mazda5 razveseli z drsnimi vrati na vsakem boku, ne gre spregledati, prav tako ne tega, da je mogoče njene sedeže (pa naj jih bo pet ali sedem, kot v testnem avtu) veselo zlagati, premikati in kombinirati, da je dovolj prostora za potnike in prtljago. No ja, zadnje velja le, če je zadaj zložen vsaj en sedež, sicer s seboj raje vzemite le kreditno kartico . .
Besedilo: Dušan Lukič, foto:? Saša Kapetanovič
Prodaja: | Mazda Motor Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 22.957 € |
Cena testnega modela: | 23.444 € |
Moč: | 81kW (110 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,9 s |
Največja hitrost: | 179 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,3l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni – vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1.998 cm3 - največja moč 81 kW (110 KM) pri 3.500/min - največji navor 310 Nm pri 2.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/65 R 15 H (Goodyear Ultragrip6 M+S). |
Zmogljivost: | Zmogljivosti: največja hitrost 179 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,9 s - poraba goriva (ECE) 7,3/5,7/6,3 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.540 kg - dovoljena skupna masa 2.225 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.505 mm - širina 1.755 mm - višina 1.665 mm |
Notranje mere: | posoda za gorivo 60 l. |
Prtljažnik: | 112-875 l |
T= -1 °C / p= 1003 mbar / rel. vl.: 61 % /Stanje km števca: 16.580 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,0s |
---|---|
402m z mesta: | 18,6s ( 118km/h) |
1000m z mesta: | 34,1s ( 154km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,6/14,7s |
Prožnost 80-120km/h: | 10,6/14,7s |
Največja hitrost: | 179km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,6m |
AM meja: | 42m |
-
Seveda, lahko se odločite za precej dražjo Mazdo5 z osnovnim bencinskim motorjem ali precej dražjo z močnejšim dizlom, a v obeh primerih vam utegne biti žal za tem motorjem, ki je v Mazdi5 najboljša izbira.