Dostavnik v svetu poslovnih limuzin, ali če se izrazimo bolj plastično, slon med porcelanom. V večini primerov bi bil takšen projekt že v osnovi obsojen na propad. Avtomobilskih znamk, ki lahko razmišljajo o čem podobnem, ni prav veliko v svetu. Dve, morda tri. Je pa ena od njih gotovo Mercedes-Benz.
Da bi projekt ‘poslovnega’ dostavnika lahko uspel, morata biti zagotovljena vsaj dva pogoja: dobra osnova (beri: dostavnik) in dolgoletne izkušnje v svetu poslovnih limuzin. Pri Mercedes-Benzu s tem nimajo težav, in če smo odkriti, ideja o luksuznem dostavniku sploh ni tako napačna, kot se morda zdi na prvi pogled.
Lotimo se vstopanja. V Viana boste vstopili pokončno, z rahlo naprej nagnjenim zgornjim delom telesa, predvsem pa udobno in brez večjega naprezanja. Pri poslovnih limuzinah, na primer razreda E, je ta zgodba drugačna. Zgornji del telesa je precej bolj sklonjen, noge pokrčene, nameščanje na sedež pa mnogo manj prijetno, kot se spodobi za takšno limuzino. To bodo še posebej potrdile dame v ozkih krilih.
Nadaljujmo s počutjem. Spredaj, na prednjih dveh sedežih, ne boste opazili večjih razlik. Končno imata oba potnika – voznik in sovoznik – v obeh primerih vsak svoj sedež in dovolj prostora, da se udobno namestita. Razlike pa postanejo večje zadaj, zlasti če se odločite za paket Ambiente. V tem primeru namesto dveh klopi dobite štiri posamične sedeže z vsem potrebnim udobjem, ki jih je mogoče vzdolžno pomikati (tračnice), jih obračati in zlagati, jim poljubno nastavljati naklone naslonjal, vsak od njih ima poleg zglavnikov in integriranih varnostnih pasov tudi nastavljivi naslonjali za roke … le prenašati si jih ne boste želeli.
Ker so običajnih mer, pomeni, da so temu primerno težki, to pa seveda ni prilagojeno uglajenemu gospodu v lakastih čevljih, obleki in kravati. Ampak vrnimo se k počutju. Ker je Viano zasnovan kot enoprostorec, pomeni, da šest ljudi v njem ne bi smelo imeti težav s prostorom. Če vas te besede vseeno skrbijo, se lahko še vedno odločite za podaljšano – takšno kot v testnem primeru – ali posebej dolgo izvedbo. V primerjavi z razredom E pa ima Viano še eno prednost, in sicer električno pomična drsna vrata. Ta je treba doplačati, tako kot dodatna vrata na levi strani, ampak če želite Viana povzdigniti na raven poslovnega avtomobila, je tako in tako treba doplačati še za nekaj drugih stvari.
Dekorativni dodatki iz orehovine, usnje na sedežih, večopravilni volanski obroč in samodejno uravnavanje višine zadka so že vključeni v paket Ambiente. Tam pa ne zasledimo Thermotronica (samodejna klimatska naprava) in Tempomatika (nadgradnja prezračevalnega sistema zadaj), sistema Command (navigacijska naprava + TMC), ogrevanja prednjih dveh sedežev, tempomata, vzdolžno pomične zložljive mizice zadaj, strešnih nosilcev, karbonsko črne kovinske barve in nekaj drugih malenkosti, ki jih je imel testni avtomobil. Res pa je, da je večino teh dodatkov treba doplačati tudi v razredu E, če želite iz običajne limuzine narediti poslovno.
In zakaj Viana ves čas primerjamo z razredom E? Ker se v obeh primerih pod pločevino skrivata precej podobni osnovi. Oba imata posamično obešena vsa štiri kolesa in pogon speljan k zadnjim kolesom, kar se pri Vianu na spolzkih podlagah ne izkaže za najbolj posrečeno rešitev. V nosovih obeh pa se lahko obakrat skriva tudi sodoben 3, 0-litrski šestvaljnik. Razlike so le v tem, da pri Ejih nosi oznako 280 CDI (140 kW) oziroma 320 CDI (165 kW) in je na voljo s šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim (7G-Tronic) samodejnim menjalnikom, pri Vianu pa so motorju nadeli oznako 3.0 CDI, iz njega iztisnili 150 kW in ga ponudili s klasičnim petstopenjskim samodejnim menjalnikom. Toda zaradi tega ni vožnja nič manj ‘poslovna’.
Motor svoje delo opravlja odlično. Pospeški in največja hitrost so povsem na ravni pričakovanega. Menjalnik tehnološko sicer ni tako izpopolnjen kot pri Ejih, kar pomeni, da se v izrednih razmerah odzove preveč sunkovito, toda v večini primerov je njegov značaj uglajen. Viano se dobro počuti na ovinkastih cestah, prijetno potuje po avtocestah, zlahka dosega velika hitrostna povprečja in pri porabi goriva, glede na veliko čelno površino in dokaj zajetno maso – več kot dve toni – ni pretirano požrešen.
Stvari, ki bi vas utegnile zmotiti, so materiali, iz katerih so izdelani nekateri deli v notranjosti, in trušč, ki ne dosega ravni razreda E. Ampak če pomislimo, da med cenama limuzine E 280 CDI Classic in Viana 3.0 CDI Trend že v osnovi vlada razlika, velika dobrih 9.000 evrov, potem te napake brez težav spregledamo
Besedilo: Matevž Korošec, foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | AC Intercar d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 44.058 € |
Cena testnega modela: | 58.224 € |
Moč: | 150kW (204 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,7 s |
Največja hitrost: | 197 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 9,2l/100km |
Motor: | 6-valjni - 4-taktni – vrstni – turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2.987 cm3 - največja moč 150 kW (204 KM) pri 3.800/min - največji navor 440 Nm pri 1.600-2.400/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski samodejni menjalnik - gume 225/55 R 17 V (Continental ContiWinterContact M+S) |
Zmogljivost: | največja hitrost 197 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,7 s - poraba goriva (ECE) 11,9/7,5/9,2 l/100 km. |
Voz in obese: | kombi - 5 vrat, 7 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, poševni vodili, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni - rajdni krog 11,8 m - posoda za gorivo 75 l. |
Mase: | prazno vozilo 2.065 kg - dovoljena skupna masa 2.770 kg. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l) 7 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l) |
T=11 °C / p= 1021 mbar / rel. vl.: 56 % / Gume:Continental ContiWinterContact M+S / Stanje km števca: 25.506 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,9s |
---|---|
402m z mesta: | 17,5s ( 129km/h) |
1000m z mesta: | 32,0s ( 163km/h) |
Največja hitrost: | 197km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 8,7l/100km |
Najvišja poraba: | 12,4l/100km |
poraba na testu: | 10,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,9m |
AM meja: | 43m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 52dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 55dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 66dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 60dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 68dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 64dB |
Trušč v prostem teku: | 42dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Če razmišljate o razredu E kot o poslovnem avtomobilu, potem vas ta Viano skoraj zagotovo ne bo prepričal. Že zato, ker vlada prepričanje, da je poslovni avto lahko le limuzina. Ampak resnica je, da Viano na marsikaterem področju prekaša Eja. Pa s tem ne mislimo le na uporabnost, ampak tudi na udobje ob vstopanju in ne nazadnje prostornost, ki so je deležni potniki.
-
Užitek v vožnji: