Mercedesovi inženirji očitno še vedno niso povsem prepričani o neprekucljivosti Baby-Benza.
Podobne občutke ima tudi voznik, ko ugotovi, da sistema ESP sploh ni mogoče izklopiti, medtem ko lahko sistem ASR izklopi le do hitrosti 60 km/h, nad to vrednostjo pa se zopet samodejno vklopi. Kljub previdnosti Mercedesovih inženirjev, preostalim neljubim občutkom (visokemu položaju sedenja in ozkemu avtomobilu) ter poznavanju zgodovine (dogodki iz preteklosti, ki so sprožili prvotne dvome) A na cesti prepriča z dobro stabilnostjo, za kar se lahko še najbolj zahvali čvrstemu podvozju.
Občutek pri vožnji po magistralnih cestah starejšega datuma oziroma cestah, ki jih je že krepko načel zob časa, je zaradi čvrstega vzmetenja in kratke medosne razdalje po »nedolgočasnosti« (beri: premetavanju) še najbližje vožnji z vlakom smrti v zabaviščnem parku, medtem ko je mestna vožnja še dovolj udobna, tako da vas med opravki ne utrudi pretirano.
Notranjosti je odeta v kakovostne in na otip prijetne materiale. Poleg tega so poskrbeli za nekatere manjše spremembe: stikala za prezračevanje na sredinski konzoli so pomaknili navzdol in radijski sprejemnik (če je za doplačilo najmanj 105.900 tolarjev dodatno vgrajen) navzgor.
Opazne so tudi nekatere oblikovne spremembe stikal in rež za zračenje, ravno tako nov je sovoznikov predal, ki se sedaj odpira v celoti, medtem ko so se prej odpirala le vratca. Toda te malenkostne spremembe bistveno ne vplivajo na počutje v avtomobilu.
Druga stvar, ki ravno tako ne vpliva na počutje med vožnjo, je zunanja podoba vozila. Tudi na tem področju pri Mercedesu niso odkrivali tople vode, saj so le prenovili prednje žaromete in zadnje luči ter jih pokrili z gladkim steklom, medtem ko ima motorna maska odslej štiri prečke namesto dozdajšnjih treh.
Brez sprememb je tudi pri motorjih. Najmanjši štirivaljnik je torej popolnoma enak kot pred prenovo: 1, 4 litra delovne prostornine, dvoventilska tehnika, 60 kW (82 KM) največje moči in 130 Nm navora. To so zadovoljive zmogljivosti za mestno vožnjo, vendar zaradi slabe prožnosti premalo odločne za sproščeno vožnjo zunaj mesta.
Da so Mercedesi dragi avtomobili, je že dolgo znano. In tudi A ni izjema, saj je z začetno ceno 3.771.796 tolarjev zelo drag primerek 3, 6 metra pločevine na štirih kolesih. Zunanja mera, ki se sicer izkaže za dobrega prijatelja pri parkiranju v zgoščenih središčih mest, je tudi njegova poglavitna in skoraj edina prednost, če seveda zanemarimo, da se na njegovem nosu bohoti trikraka zvezda. Toda če ne gojite posebnih čustev do zvezde, vam za omenjeno količino denarja svetujemo nakup kakega drugega predstavnika mestnih malčkov, ki bo za povrh vsega še presneto bogato opremljen.
Peter Humar
FOTO: Uroš Potočnik
Prodaja: | AC Intercar d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 17.880,58 € |
Moč: | 60kW (82 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,9 s |
Največja hitrost: | 170 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,1l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1397 cm3 - največja moč 60 kW (82 KM) pri 5000/min - največji navor 130 Nm pri 3750/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - gume 185/55 R 15 T |
Zmogljivost: | največja hitrost 170 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,9 s - poraba goriva (ECE) 9,7/5,6/7,1 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Mase: | prazno vozilo 1105 kg |
Zunanje mere: | dolžina 3606 mm - širina 1719 mm - višina 1575 mm - medosna razdalja 2423 mm - rajdni krog 10,4 m |
Notranje mere: | posoda za gorivo 54 l |
Prtljažnik: | normno 390-1740 l |
Pospešek 0-100km: | 13,0s |
---|---|
1000m z mesta: | 34,3s ( 140km/h) |
Največja hitrost: | 170km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 8,4l/100km |
poraba na testu: | 9,4 l/100km |
Napake med testom: | brez napak |
-
A je malček, ki se ponaša z majhnostjo, plemenitim rodovnikom, ESP-jem in presneto visoko ceno za meter pločevine. Če vam ESP in zvezda na nosu toliko pomenita, v redu. Če ne, raje iščite mestno vozilo v kakem drugem salonu, kjer bo, vsaj s stališča preostale opremljenosti, vaš denar več vreden.