Zanimivo, kako različne in nasprotujoče si signale dajejo nekateri avtomobili. Tudi nekateri z zvezdo na nosu.
Takole na prvi pogled bi testnega A-ja mirno razglasili za športnika. Paket optičnih dodatkov z oznako AMG poskrbi, da se močno razlikuje od bolj civiliziranih bratov z oznako A. Pa ne le navzven, podobna je zgodba tudi v notranjosti. Odlični sedeži, usnjeni dodatki, malce poživitve z rdečimi šivi, športni volan, ki je spodaj (čisto nepotrebno in včasih nadležno) prirezan.
Sedi se odlično, pa naj gre za preganjanje skozi ovinke ali dolge avtocestne poti. Za volanom se bodo zlahka znašli tudi izrazito dolgonogi, pa tudi zadaj (razen pri glavah) težav ne bo. Navzven poleg karoserijskih dodatkov za športen videz skrbijo tudi platišča in nekoliko nižje podvozje, ki hkrati dokazuje, da športni videz morda le ni samo lepotni dodatek. Takšen A je med ovinki dovolj natančen pri krmiljenju in dovolj nevtralen, ko gre za lego na cesti, da vtisa ne zmotijo niti zimske gume na kolesih (je pa zato na meji čvrstosti, ki je še prejemljiva za vsakdanjo uporabo). Če se voznik le malo potrudi, zna zdrsniti tudi zadek in na spolzkih podlagah je vse skupaj že kar zabavno. Ne le zaradi podvozja, ampak tudi zato, ker je mogoče ESP vsaj delno izklopiti, motor pa poganja vsa štiri kolesa.
Potem A zdrsne še malo lepše, štirikolesni pogon pa da vsaj za hip vedeti (ob tem, da je med vsakdanjo vožnjo skoraj neopazen), da bi morda želel pomagati. Da ne zmore česa več, je pravzaprav kriv motor. Kljub dobrima dvema litroma prostornine zmore vsega 136 'konjev', pa še dajo občutek, da je za njimi prekrokana noč in si želijo le počitka – ali da jih je v utrujenost prisililo premikanje precej težkega avtomobila (pa čeprav se sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik sicer odlično trudi, da bi to prikril). Takle A namreč tehta krepko več kot tono in pol, kar je v primerjavi z enako zmogljivo Oplovo Astro, v katero smo sedli kmalu zatem, kakih 200 kilogramov več. In to je opaziti.
Zelo. Poleg tega (tudi zato) takšen A ni pretirano varčen. Okej, res je tudi, da poleg mase okoli prevaža še štirikolesni pogon, a smo glede na zmogljivosti vendarle pričakovali kakega pol litra nižjo porabo. Ko k temu dodamo še ceno, testni A je bil vreden dobrih 40 tisočakov, je jasno: A je lahko marsikaj, tudi športnik in šminker, le prijaznost do denarnice ni med njegovimi boljšimi platmi.
Duša Lukič foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 31.300 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 41.109 € |
Moč: | 100kW (136 KM) |
Obvezno zavarovanje: | 696 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.503 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.143 cm3 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 3.400–4.400/min – največji navor 300 Nm pri 1.400–3.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/40 R 18 V (Continental Winter Contact). |
Zmogljivost: | največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9–4,6 l/100 km, izpust CO2 127–121 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.545 kg – dovoljena skupna masa 2.060 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.299 mm – širina 1.780 mm – višina 1.433 mm – medosna razdalja 2.699 mm – prtljažnik 341–1.157 l – posoda za gorivo 56 l. |
Okoliščine meritev: T = 13 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 65 % / stanje kilometrskega števca: 2.735 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,8s |
---|---|
402m z mesta: | 17,0s ( 134km/h) |
poraba na testu: | 7,1 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 46,3m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |
-
Varčen, poceni, hiter, lep ... Ne, vsega ni mogoče imeti. Treba je izbirati. Tale A bo za tiste, ki jih stanje v denarnici skrbi manj kot čustveni del izbire avtomobila.