Mercedes-Benz A 200 Turbo Elegance

2. 2. 2006 | Peter Kavčič
Deli
Mercedes-Benz A 200 Turbo Elegance (foto: Aleš Pavletič)
Aleš Pavletič

Lepota je relativna stvar in to, kar je nekomu všeč, še ne pomeni, da navdušuje tudi večino, toda tokrat smo bili soglasni, da je testni ’A’ med lepšimi malimi avtomobili.

Toda lepota ni vse, se strinjate? Pomembna je tudi duša, skratka vsebina pod zloščeno pločevino v tem primeru. A 200 Turbo je po svojem značaju vse drugo kot pohlevna ovčica, prej bi lahko rekli, da se v njem skriva nekaj malega zverinskosti. Bencinski štirivaljnik z malo več kot dvema litroma delovne prostornine namreč ob pomoči turbopuhala zmore kar 193 KM!

Kaj takšna moč pomeni za tak (majhen) avtomobil, si verjetno tudi sami zlahka predstavljate.

 

Končna izmerjena hitrost 220 kilometrov na uro, pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v 8, 4 sekunde in štart na četrt milje, ki jo prevozi v 16, 4 sekunde ter pri tem doseže hitrost 144 kilometrov na uro, povedo, da gre za precej živahnosti na štirih kolesih. Ob vsem tem pa motor popije zmernih 11 litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov.

Poraba je lahko tudi manjša, do 9, 2 litra, kar je za motor s skoraj 200 KM zelo sprejemljivo.

A-jev menjalnik v skladu z motorjem ni nič kaj nežen in uglajen, kot bi morda pričakovali od avtomobila z zvezdo na nosu. Pravzaprav samodejni menjalnik s svojo grobostjo ob pospeševanju prej meji na športnost kot udobje. V prvi, drugi in tretji stopnji (od sedmih) med odločnim pospeševanjem precej cukne, kar je lahko zoprno, če sodite med voznike ali voznice, ki prisegajo na mehkobo in udobje. Kdor si v avtomobilu želi veliko mehkobe, bo moral razmisliti o drugi, bolj umirjeni kombinaciji motorja in menjalnika.

Če je A 200 Turbo po značaju športnik in se tudi po zelo ovinkasti cesti pelje presenetljivo natančno in pravzaprav že zelo hitro - športno (pri tem lahko pohvalimo dobro delujoče podvozje in natančen volan), tega nikakor pa ne moremo trditi za zavore. Zavorna pot je namreč znašala kar 55, 3 metra, kar je preveč za tako prestižen avtomobil. Resda so do neke mere na ta rezultat vplivale zimske gume na suhem in za zimske razmere sorazmerno toplem asfaltu, a vseeno nekaj ni delovalo, kot bi moralo.

Med drobne malenkosti, ki so nas motile na testu, pa lahko prištejemo le nekoliko pretirano rošenje prednje šipe, ki jo je posušila šele druga ali celo tretja stopnja na ventilatorju (verjetno je to posledica velike šipe in dejstva, da se, ko avto stoji, ta težje segreje).

Toda dovolj o stvareh, ki so nas zmotile, saj A ponuja predvsem veliko lepega. Recimo paket opreme Elegance, ki je ob vseh serijskih dodatkih za varnost (ESP deluje odlično in odpušča voznikove napake tudi na poledeneli cesti) prava kombinacija za vse, ki se radi razvajajo z udobjem v avtomobilu.

Usnje na sedežih, na prestavni ročici, volanu, pomična panoramska streha, leseni dekorativni vložki na sredinski konzoli, navigacija, priprava za telefon, odličen avdiosistem itd. so le del prijetnega ambienta, ki vlada v A-ju. Več opreme bi si od takega avtomobila že težko želeli. Z dodelano notranjostjo in ergonomijo ter s tempomatom (nezahteven za uporabo) je zares prijeten za vožnjo.

Prijeten je tako v mestu, kjer je poleg prave velikosti za prerivanje v gneči in tesno parkiranje v veliko pomoč tudi PDC, kot na cesti, saj se premika živahno in zanesljivo drži zastavljeno smer.

Ob maloprodajni ceni osnovnega modela A 200 Turbo s petimi vrati (vsem, ki imate majhne otroke, priporočamo to različico, saj je dostop na zadnje sedeže veliko lažji kot pri 3-vratni izvedbi), ki znaša 6, 3 milijona in ob ugodni aktualni ponudbi financiranja je Mercedesova zvezda presenetljivo dostopna. Zavedati pa se moramo, da kljub vsemu avto ni poceni in o nakupu v tem primeru ne bo odločala le denarnica, ampak tudi srce. Sicer pa, je bil Mercedes-Benz kdaj zares poceni? Kdor išče poceni avto, bo moral iskati drugje.

Peter Kavčič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 26.335,34 €
Cena testnega modela: 42.359,37 €
Moč: 142kW (193 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,3 s
Največja hitrost: 220 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbobencinski - gibna prostornina 2034 cm3 - največja moč 142 kW (193 KM) pri 5000/min - največji navor 280 Nm pri 1800-4850/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - neskončnostopenjski samodejni menjalnik s sedmimi računalniško predhodno določenimi prestavnimi razmerji - gume 195/55 R 16T (Dunlop SP WinterSport M3 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 220 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,3 s - poraba goriva (ECE) 10,3/6,6/8,1 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1305 kg - dovoljena skupna masa 1835 kg.
Zunanje mere: dolžina 3838 mm - širina 1764 mm - višina 1595 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 54 l.
Prtljažnik: 435-1995 l
Naše meritve
T=3 °C / p= 1016 mbar / rel. vl.: 67 % /Stanje km števca: 8629 km
Pospešek 0-100km: 8,4s
402m z mesta: 16,4s ( 144km/h)
1000m z mesta: 29,4s ( 180km/h)
Največja hitrost: 220km/h (D.)
poraba na testu: 9,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 55,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Eleganten, športno klasičen in nemško dobro izdelan. A 200 Turbo je nedvomno eden boljših Mercedes-Benzov, ki smo jih vozili v zadnjem času.

Hvalimo in grajamo
športen videz
motor
bogata oprema
varnost
veliko uporabnih predalčkov
udobje, ki razvaja
zavore
agresivnost menjalnika v 1., 2. in 3. stopnji
vklop brisalnikov in smerokazov na eni ročici
rošenje sprednje šipe