All-Terrain se je pridružil oznakam Allroad, Cross Country in Alltrack. Tako je iz običajnega Mercedesovega E-ja nastal povsem drugačen avto.
Med premijskimi znamkami sta imela do pred letom dni skorajda edinstveno ponudbo zgolj Audi s svojima A4 in A6 z dodatkom Allroad ter Volvo V90 z oznako Cross Country. Mercedes si je za svoj All-Terrain vzel kar 18 let časa, odkar je na trg prišel A6 Allroad. Če sklepamo po rezultatu v obliki testnega avta, ki smo ga preizkusili, pa imajo zdaj v ponudbi res nekaj posebnega. Pravzaprav se All-Terrain dobro vključi v njihov slogan Najboljše ali nič.
Običajni Mercedes razreda E (seveda T oziroma karavanska različica) je kot All-Terrain nekje med navadnim T in GLE. Komur je všeč visoko postavljen sedež in še vse drugo, kar spada k modnim športnim terencem, o njem zagotovo ne bo imel pomislekov. Menda pa je še dovolj kupcev, ki na splošno iščejo bolj civilizirano vrsto avtomobilov, a bi se s takšnim radi občasno vozili tudi po bolj zahtevnih makadamskih cestah ali premagali kakšen malo večji snežni zamet. Za to poskrbi za 29 milimetrov višje nasajena karoserija, največji odmik od tal pa dosežemo, ko izberemo program z značilnim imenom: All-Terrain. Poleg na 156 milimetrov povečane razdalje med tlemi in dnom karoserije se tedaj aktivira tudi terenski program prenosa moči. To lahko uporabljate ob zložni vožnji, saj se pri hitrosti več kot 35 kilometrov na uro vse skupaj spet 'pospravi' za drugo priložnost. Ob tej posebnosti pa All-Terrain ponuja predvsem izredno udobje v vseh pogledih. Vožnja po večini cest, tudi tistih z luknjami, je udobna in neravnin skoraj ne čutimo. Enako velja za skorajda povsem preprečeno nagibanje ob hitrejši vožnji v ovinkih. Zračno vzmetenje oziroma po Mercedesovo aktivno prilagodljivo vzmetenje poskrbi za skorajda popolno preprečevanje vpliva ceste na potnike.
Preizkušeni All-Terrain je bil opremljen s skoraj vsem, kar je mogoče odkljukati na seznamu dodatne opreme. Tak izbor prepriča v marsičem, a vsega ni mogoče omeniti, zato naj navedem dvoje. Z njim je mogoča že delno samodejna oziroma avtonomna vožnja, kar se dobro izkaže na avtocestah, tudi s pomočjo aktivnega asistenta za menjavo voznega pasu. Volanski obroč skorajda samodejno sledi voznemu pasu (če vam takšno 'vmešavanje' v voznikovo delo ni všeč, ga lahko izklopite). Seveda vožnja v koloni prav tako poteka samodejno. Druga zanimivost s popolnega seznama opreme pa je razsvetljava – ko v mraku ali temi izstopate iz avtomobila, vam tla, kamor ob izstopu položite čevlje, razsvetli Mercedesova zvezda. Elegantno, razkošno, nepotrebno?
Za konec naj omenimo še povezavo motorja, devetstopenjskega menjalnika in štirikolesnega pogona. Novi dizelski motor (z zmanjšanimi emisijskimi vrednostmi s tehnologijo s katalizatorjem SCR, ki zahteva dolivanje tekočine AdBlue) je prepričljiv, menjalnik pa vedno najde primerno prestavno razmerje za način vožnje. Ko ob tem ugotovimo, da se dobro izkaže še, kar zadeva gospodarnost z gorivom (ne nazadnje mora ves čas premikati najmanj 1,9 tone mase vozila), ni težko zaključiti, da je All-Terrain nekakšna sodobna klasika, na vseh področjih v vrhu, a skrita v karoserijo 'običajnega' razreda E.
Preberite še:
Kratki test: Mercedes E T 220d
Kratki test: Mercedes-Benz E 220 d Coupé AMG Line
Test: Mercedes-Benz E 220 d AMG Line
Cena osnovnega modela: | 59.855 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 88.998 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 2.287 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.950 cm3 – največja moč 143 kW (194 KM) pri 3.800/min – največji navor 400 Nm pri 1.600-2.800/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 9-stopenjski samodejni menjalnik – gume 275/35-245/40 R 20 W |
Zmogljivost: | največja hitrost 231 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.900 kg – dovoljena skupna masa 2.570 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.947 mm – širina 1.861 mm – višina 1.497 mm – medosna razdalja 2.939 mm – posoda za gorivo 50 l |
Prtljažnik: | 640–1.820 l |
T = 2 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 12.906 km | |
Pospešek 0-100km: | 8,8s |
---|---|
402m z mesta: | 16,3s ( 138km/h) |
poraba na testu: | 7,4 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,2m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 7. prestavi | 61dB |
-
Tak Mercedesov All-Terrain je vreden dobrega premisleka kot nadomestilo za SUV