Lahko je videti tudi drugače, ampak predstavljam si moškega okrog petdesetih, videz tipa D'Artagnan, se pravi z daljšimi, negovanimi lasmi in z urejeno bradico, visokega, v temno sivi Bossevi obleki, z mobilnikom ob ušesu in z lahkim poslovnim kovčkom. Z desne strani se avtomobilu približuje samozavestna, v malenkostih urejena dama v poznih dvajsetih. Dama in gospod domujeta v krasno urejenem dvorcu iz 18. stoletja.
E je že sam po sebi lep Mercedes-Benz, tale je pa še »hud«: štirje dimniki zadaj, diskretno agresiven spojler spredaj, 18-palčne nizke (serija 40 in 35) gume s strani. Pred ljubljanskim Intersparom se za njim ni ozrl nihče, redki poznavalci so cedili sline v mestnem središču. Poznavalci vedo: E 55 AMG je čistokrvnež.
Treba ga je doživeti. Lahko sicer naštejem kup opreme, vse možne nastavitve elektronike in sedežev, usnje, mere koles, konje in njutonmetre pa še sestavno tehniko motorja, pa ne boste razumeli. Tak bo le drag kup kovine, plastike in stekla, zapakiran v čedno obliko. Ponujenih občutkov ni lahko opisati.
Kot lahko ob doplačilu vsak E tako tudi AMG prijazno povabi v notranjost s ključem, ki je lahko ves čas kje v žepu, a takoj razjezi, ko želite zapeti varnostni pas; zaponka je namreč globoko nekje v pregibu med sedalnim delom in naslonjalom. Dobro je, če ste vitki, potem je nekoliko laže. Ampak že takoj, ko ste zapeti, se prične uživanje prve vrste.
Zavora in kratek pritisk na gumb na vrhu ročice menjalnika: čk-vuuum! Frekvence, zaradi katerih se ptice splašijo pred potresom, napolnijo trebušno votlino. Klik - v prestavo in plin. Ni treba izključiti sistema ESP, da postane nemiren. Divji. Tudi na grobem asfaltu. Pretikanje prepustim avtomatiki: prva, druga, tretja, do pete, vleče, vleče, potem nenadoma ne gre več . . ? ? ? Aha, elektronika ga je (že? ? ) ustavila pri 250. Ampak notri je vse mirno, le drugi udeleženci avtomobilske ceste se zdijo parkirani.
Avdiosistem je odličen, ampak ga lahko mirno pustite izključenega. Ne preglasni zvoki motorja napolnijo prostor in užitek jih je poslušati. Takšen je idealen za uživanje na suhih nemških avtomobilskih cestah. Pri nas ni prijetno; če dela ne prepustiš tempomatu, je vzdrževanje hitrostne omejitve naporno. In zdi se popolnoma nesmiselno. Tudi na mokrem ni veliko drugače; takrat je (odličen) ESP (poleg pogona) vse do 150 kilometrov na uro najbolj zaposlen del avtomobila, ampak E 55 vzdržuje smer in če se ne zaletite neumno (beri: prehitro) v ovinek, ga bo varno prevozil.
Lahko pa ESP tudi izključite. Prej je takle AMG vodljiv, kot bi imel prednji pogon, se pravi, da daje občutek, kot bi v ovinku hotel prek prednjih koles, ne glede na lego stopalke plina. Brez ESP-ja se stvari nekoliko obrnejo; dokler zadnji kolesi zaradi pogona ne zdrsneta v prazno, so občutki sicer enaki, ampak navora je (pre)hitro preveč. In kolesi se zavrtita. In zadek odnese. Ni ga sicer prijetno krotiti, če na to niste pripravljeni, če pa ste - potem le po njem.
Že tako majhen rajdni krog lahko še zmanjšate, geometrija vodenja koles pa je zaslužna za ves čas varno, predvsem pa nadzorovano vožnjo. Kljub meram in masi E 55 AMG nikoli ne deluje ne težak, ne velik (dolg), ne neprijeten za krmarjenje. Če krepko držite volanski obroč in ste z mislimi stoodstotno pri vožnji, bo treba biti najbolj pazljiv le z zelo občutljivo stopalko plina. Blagor D'Artagnanu!
V dežju izklop ESP-ja takoj odsvetujem. Tudi dobre gume in najboljši možen asfalt vas pri 700 njutonmetrih ne morejo rešiti poplesavanja, ki postane (pre)hitro neobvladljivo. Ali pa morate biti Bernd Mayländer. Igrice raje pustite za čas brez vode na cesti, do takrat pa se prepustite radostim, ki jih ponuja notranjost.
Beli merilniki z napisom »AMG« na uri in »V8 Kompressor« na števcu vrtljajev. Ali pa odlična sedeža z neštetimi nastavitvami, z gretjem, s hlajenjem in z masažo. Ali pa glasba, če ste se za trenutek naveličali motorne simfonije. Ali pa preskušajte, kakšne razlike so v treh možnih togostih zračnega vzmetenja, in pri tem ugotovite, da je ne glede na togost tale AMG vedno presenetljivo udoben.
Druge užitke prihranite za čas, ko se cesta posuši. Preskusite na primer pospeševanje. Čisto z mesta sicer ni rekorder, a hitro zagrabi in . . Lansira! Preskusite možnost ročnega pretikanja z dvema gumboma na zadnjem delu volanskega obroča. Sta dovolj velika, da ju včasih pritisnete tudi nehote, dokler se ne navadite. Potem je pretikanje uživaško, še nekoliko hitrejše od sicer zelo hitrega in na trenutke kar malce surovega samodejnega menjalnika, a vedite, da je hitrost ročnega pretikanja daleč od tistega, kar ima v rokah Kimi.
Potem preskusite bočni oprijem. Tako dobro drži, da se tudi na najtrši nastavitvi vzmetenja karoserija nagne bolj, kot bi pričakovali. Preskusite moč motorja in hitrost! Do elektronskega omejevalnika potrebujete le pol plina. Do kod bi se pomaknila igla na merilniku hitrosti, ki se konča pri 320, če bi odpravili blokado? Rezerve je že po občutku za zelo blizu 300. Menjalnik pretika pri 6500 vrtljajih, ki jih vedno zlahka doseže, 200 se peljete že pri 3500, 250 pri 4600 vrtljajih v minuti. In še zdaleč ne kaže, da bi bil motor v tem območju utrujen.
Motor! V8 s kompresorjem. To je tisto puhalo, ki ga ne poganja turbina na izpušne pline, temveč je gnan mehansko. Zato ni (takšne, opazne) zakasnitve po ukazu na stopalki plina, a zato tudi ni nenadnega narastka moči. No, prav prijetno je sicer čutiti tisti »bum«, ki ga da turbopuhalo, ampak menda takšnemu avtomobilu, kot je E AMG, tovrstni značaj niti ne bi pristal. Skratka: brez pripomb.
Ni točke na merilniku vrtljajev in ni prestave v menjalniku, ko razpoložljiva navor in moč ne bi bila dovolj velika, da ne bi zlahka opravila s tono in tričetrt mase Eja. V tej točki se takoj vsiljuje primerjava z M5, ki se je sicer že umaknil s cenikov, a Bavarcev vseeno ni za podcenjevati. Njihov adut ima »le« 400 konjskih moči in 500 njutonmetrov, zato bi šele neposredna primerjava pokazala, kaj kateri zmore bolje od drugega. Nedvomno se E 55 AMG ne bi dobro odrezal s svojim volanom. No, tudi pri največji hitrosti je krmiljenje dostojno in varno, a mu vseeno zamerimo premalo natančnosti. Pomanjkljivost, ki je že ves čas zaščitna značka stuttgartskih avtomobilov z zvezdo.
Lepotica in zver v enem. Težko brez prekrižanih prstov odkrito zatrdite, da ni čeden, še teže, da ni športen. Pri sosedovih, kjer imajo za maskoto črnega konja, razen ultra drage (in količinsko omejene) Carrere GT (5.5 V10, 612 KM), nimajo avtomobila s tolikšno močjo. Zato se mora tudi voznik 911 Turba (1540 kg, 420 KM) sprijazniti, ko se za njim nepričakovano hitro pojavi takšen E 55 AMG. In pri vsem skupaj je AMG še krepko uporabnejši in takšen, da ključ brez skrbi v vsakem vremenu prepustite s tehniko in avtomobilizmom neobremenjeni dami, ki bi le rada prišla do svojega butika.
Zato brez bojazni: tudi 476 konjskih moči ni takšnih, da bi se jih kot voznik morali bati. Sicer pa: koliko ljudi je toliko finančno zmogljivih, da lahko pridejo do točke, da bi se ga tudi v praksi lahko zbali?
Premalo. Na žalost.
Vinko Kernc
Foto: Aleš Pavletič, Vinko Kernc
Prodaja: | AC Intercar d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 104.832,25 € |
Cena testnega modela: | 126.143,38 € |
Moč: | 350kW (476 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 5,2 s |
Največja hitrost: | 250 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 18,5l/100km |
Garancija: | 2 leti brez omejitve prevoženih kilometrov splošne garancije, 10 let ali 100.000 prevoženih kilometrov za servisni paket Simbio |
T = 21°C / p = 1001 mbar / rel. vl. = 64 % / Gume: 245/40 ZR 18; z: 265/35 ZR 18 (Continental SportContact 2) | |
Pospešek 0-100km: | 5,2s |
---|---|
1000m z mesta: | 24s ( 215km/h) |
Največja hitrost: | 250km/h (IV., V.) |
Najmanjša poraba: | 11,2l/100km |
Najvišja poraba: | 32,9l/100km |
poraba na testu: | 18,5 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 36,9m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 54dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 54dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 54dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 60dB |
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi | 66dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 66dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 66dB |
Napake med testom: | pokvarjeno tipalo za merjenje količine motornega olja |
-
Brez dvoma: E 55 AMG je že v stanju mirovanja diskretno postavljaški avtomobil. Dober voznik bo iz njega iztisnil tudi skoraj dirkaške zmogljivosti, še najlepše pri njem pa je, da se z njim lahko povsem normalno vozite v vsakdanjem prometu - brez trpljenja.
-
Zunanjost (15/15)
Že E sam po sebi je čeden, takole ozaljšan pa še posebej bode v oči. Diskretna agresivnost.
-
Notranjost (120/140)
Bogata oprema in vrhunsko udobje. Motijo le zaponke varnostnih pasov, manjka kak predal.
-
Motor, menjalnik (40 /40)
Tehnika in praksa sta brez pripomb. Odlična usklajenost motorja in menjalnika.
-
Vozne lastnosti (76 /95)
Zelo dober občutek pri zaviranju, a (za to ceno in razred) slab volan in s tem tudi voznost.
-
Zmogljivost (35/35)
Zmogljivosti, ob katerih se morajo Porscheji in podobna konkurenca pošteno zamisliti.
-
Varnost (21/45)
Tudi varnostni paket je brez pripomb, aktivna in pasivna varnost odlični, zavorna pot zelo kratka v vseh pogojih.
-
Gospodarnost
AMG je že po definiciji drag: ob nakupu, ob uporabi in njegovo vzdrževanje. Je pa garancija odlična.