Kratki test: Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic

20. 11. 2017 | Tomaž Porekar
Deli

Nekaj sprememb, ki ponujajo več voznega udobja, je pri prenovi Mercedesovega najmanjšega križanca omogočilo korak naprej. Sicer pa s tem tudi GLA omogoča, da pri najstarejši avtomobilski znamki žanjejo prodajne uspehe.

GLA je s svojo le v malenkostih drugačno karoserijo razreda A namenjen tistim, ki iščejo precej kompaktne avtomobilske mere. A tudi videz je tisto, kar k tej znamki pripelje marsikaterega kupca, obeh spolov, seveda. Pravzaprav je idealen križanec. Zdaj, ob prenovi z začetka tega leta, so spremenili le malenkosti.

Novi GLA daje vtis precej bolj udobnega avtomobila od predhodnika, za kar je poskrbelo drugačno podvozje - komfortno podvozje je ena od brezplačnih opcij pri GLA. Skupaj z dovolj zmogljivo turbodizelsko motorno opremo ter dobro delujočim dvosklopčnim sedemstopenjskim (samodejnim) menjalnikom je lahko GLA zadovoljil vsa pričakovanja. Dovolj moči pri speljevanju in pospeških (a ne tako prepričljivih, kot jih obljubljajo uradni tehnični podatki) omogoča vozno zadovoljstvo, kar velja tudi za obnašanje avtomobila v hitreje odpeljanih ovinkih. Nekoliko višje nasajena karoserija pri tem ni omembe vredna ovira za doseganje velikih povprečnih hitrosti. Podobno zadovoljivo pa se GLA znajde tudi na spolzki podlagi, kjer lahko do izraza pride štirikolesni pogon.

Kabina tega Mercedesa je zelo udobna za potnika spredaj, prostornost in ergonomija sta skorajda zgledni. Da je GLA že v letih, smo ugotovili ob uporabi infozabavnih izbirnikov, tudi pri tem si zapletene in neintuitivne poti do posameznih nastavitev ne zaslužijo pohvale. A ta težava je povezana predvsem z navadami – ko se voznik na celotno zgradbo menijev navadi, mu bržda ne bo več delala težav.

Nekoliko manj prostoren je zadnji del kabine. Če spredaj sedi par, ki ne izrabi skrajne možnosti pomikanja obeh sprednjih sedežev nazaj, še nekako gre. A tudi tu je treba omeniti precej kratko odmerjen prostor sedalnih delov sedežnih površin ter tudi dejstvo, da je peti potnik glede na izvedbo sedežne klopi le pogojno dobrodošel 'tam zadaj'.

Pri nočni vožnji so nam bili zelo všeč LED-žarometi, enako tudi sistem Keyless-Go, torej dejstvo, da smo vstopali, zaklepali in zaganjali avtomobil s ključem v žepu ali torbici. Seveda ima vse to – pa tudi večja kolesa (v sklopu nočnega paketa), paket z ogledali, dodatek z oznako Urban ter še kaj – svojo višjo ceno (za testnega preko 50 tisočakov).

besedilo: Tomaž Porekar
foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 39.310 €
Cena testnega modela: 51.895 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.657 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.143 cm3 – največja moč 130 kW (177 KM) pri 3.600–3.800/min – največji navor 350 Nm pri 1.400–3.400/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/45 R 19 V (Goodyear Efficient Grip).
Zmogljivost: največja hitrost 218 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,0 l/100 km, izpust CO 130 g/km. 2
Mase: prazno vozilo 1.595 kg – dovoljena skupna masa 2.090 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.424 mm – širina 1.804 mm – višina 1.494 mm – medosna razdalja 2.699 mm – prtljažnik 421–1.235 l – posoda za gorivo 56 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 21 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.003 km
Pospešek 0-100km: 8,7s
402m z mesta: 15,3s ( 142km/h)
poraba na testu: 7,1 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • Mercedesov prvi križanec je po treh uspešnih letih prodaje še bolj aktualen kot ob predstavitvi. Zdaj, ko je osvežen, pravzaprav navduši pa tudi dokazuje, da lastništvo trikrake zvezde kar veliko stane.

Hvalimo in grajamo
dinamičnost vožnje
ergonomija
bogata oprema
vozno udobje
prostornost zadaj
cena dodatne opreme