Mercedes-Benz GLK

3. 5. 2009
Deli

Preden razmislim, se zdi GLK kot nalašč za tista štiri (saj veste, katera imam v mislih, pa tudi vsa druga) nepotešena dekleta z denarci v velemestu. Ko pa malo razmislim in si predstavljam, kako v tesnem Gucciju in z našpičenimi manolkami na nogah lezejo na sedeže . . Ne, GLK je za njihove (nesojene) kavalirje.

Svet je z debelo denarnico povsem drugačen kot s plastiko brez kritja. Ko si na točki, ko lahko z bančnega računa brez trzaja preneseš na neki drugi račun 60 in več tisoč evrov, so 'dimenzije', kot radi rečejo naši politiki, povsem druge. Prostor in čas sta drugače ukrivljena.

V takšnem primeru veljajo nekoliko drugačna merila obnašanja, ki jih je teže zajeti v kakšen statistični zakon, kot pri kupcih v rangu 15 tisoč evrov. Nakup avtomobila, kot je GLK, v razvitem svetu pomeni zavestno odločitev, ki temelji na vsem drugem, le na ekonomiji ne. Oziroma tudi, delno, vsekakor pa bistveno manj kot sicer.

Če boste zato videli takšnega Geelekaja parkiranega pred v steklo odeto hišo z napisom GlaxoSmithKline, Novartis, Deloitte&Touche, L'Oréal ali morda le 'Zasebno zobozdravstvo', ne razmišljajte o smiselnosti nakupa. Človek, ki bo sedel vanj, bo zelo verjetno moški, brezhibno urejen, zelo verjetno v sivem, ni pa nujno, vsekakor pa bo mlajši od 50.

Ne bodite presenečeni, če bo nosil strgan džins, saj je na njem v trgovini visel listek s ceno nekaj sto evrov.

Vsekakor ta človek ne bo imel klobuka in zelo malo verjetno je, da bo vanj sedla dama v stisnjeni obleki. Te vrste damic sedajo v Eselkaje in podobne nastopaške avtomobile.

GLK je še eden izmed vse bolj številnih, a še vedno izjemno redkih vozilc, ki delijo ljudi na dva pola – na ene, ki jim je grd, in na druge, ki jim je všeč, imeniten, frajerski, čeden in še kaj. Debatirati o tem, ali je v resnici lep ali ne, je torej povsem nesmiselno, podobno kot pri Multipli ali PT Cruiserju, čeprav – da ne bo pomote – se njihova stična točka začne in konča izključno pri odnosu množic do njihovega zunanjega videza.

Mislim, da smo glede videza razčistili. GLK pa – še preden se spustimo v tehnikalije – navaja na še eno pomembno lastnost, ki jo je za pravo sliko treba poznati in se je zavedati. Dandanašnji v avtomobilizmu velja, da je večino avtomobilskih modelov nemogoče ovrednotiti 'napočez', nemški izdelki so pri tem najjasnejši primer, Mercedes-Benzi so sploh zelo izstopajoči in GLK pri tem ni nobena izjema. Prav nasprotno!

Če tole pojasnim na preprost način: če se zapeljete s takšnim Geelkajem, kot ga vidite na fotografijah, se pri tem 'zakurite' za nakup in vplačate najcenejšega, boste ob prevzemu skoraj zagotovo razočarani. Med njima je namreč razlika, večja od pojma 'avtomobilski model'. Takšni avtomobili postanejo namreč povsem drugačni, vesoljsko drugačni, ko nanj 'napnete' še za 20 tisočakov opreme. Boljši, se ve.

Ko se potencialni kupec sam pri sebi prebije čez to, je vsa tehnika obrobnega pomena. Očitno mu je všeč nekoliko okoren in skoraj tipičen terenski videz in na podlagi lastnih izkušenj ali le na podlagi javnega mnenja in spoznanj o Mercedes-Benzih se bo več kot le približno zavedal, kaj kupuje. In recimo, da se odloča o različici 320 CDI Edition1.

Vse, kar sledi, ne velja izključno za to različico, bolje pa je verjeti tako kot pa oditi z dolgim nosom. Edition1 denimo pomeni dodatno zatemnjene šipe v zadnjem delu karoserije, kar da temu avtomobilu poseben pridih skrivnostnosti.

Edition1 so tudi sedeži, odeti v kombinacijo črne in bele barve. Krasno – dokler je novo. Tale GLK, ki ga vidite na fotografijah, je imel na merilniku 18 tisoč prevoženih kilometrov, in belo barvo zaznavno (resda enakomerno) 'potemnjeno' v bež. Res je sicer, da s(m)o ga vozili v glavnem vozniki, ki nis(m)o tudi njegovi lastniki, a vseeno. Nobena novost ni, da je bela barva občutljiva in (na sedežih) potrebna posebne nege.

Sedeži pa niso le (barvno, pa tudi oblikovno) lepi, saj so, kot pri večini Benzov, tudi dobri. Sicer so (zaradi usnja) pozimi hladni (uporaba gretja je zato precej pogosta), a neutrujajoči in dovolj izdatno nastavljivi za dober položaj za volanom.

Ah, volan! Natančneje: volanski obroč. Ker je to Edition1, je obroč Aemgejev, kar pomeni, da je majhen, debel, čeden in odlično (športno) oprijemljiv, kar ni splošna Benzova lastnost. Ima pa pomanjkljivost: zaradi manjšega premera je še posebej izražena slabost, da v spodnji legi hitro prekrije merilnike; še najbolj je na 'udaru' merilnik hitrosti, ki se v skrajnem primeru celo delno znova pokaže – nad obročem volana. Kakorkoli – neugodno.

Edition1 je (žal spet) tudi Comand APS, torej vmesnik za pogovor voznika z drugotnimi funkcijami, ki jih tale GLK ponuja. Ta reč ima poleg klasičnih tipk tudi vrtljiv gumb z dvema dodatnima tipkama med sedežema, kar nesramno spominja na iDrive, a nič zato.

Mehansko deluje brezhibno, funkcijsko pa je zadeva izjemno intuitivna in prijazna do voznika. Napredek je opazen tudi pri upravljanju podatkov, ki se pojavljajo v sredini merilnika hitrosti. Tipke za to so še vedno na volanskem obroču, a je tu meni toliko dodelan (bolj preprost in logičen), da opazno manj 'moti' voznika med vožnjo.

Mersko GLK v ničemer ne izstopa; je dovolj širok in visok za večino ljudi, še vedno pa kaže pograjati prostor za kolena na zadnji klopi – upoštevaje skupno dolžino vozila. Je pa za potnike zelo dobro poskrbljeno: odlagalnih mest je dovolj in večina jih je zasnovanih tako, da so resnično uporabni (čeprav smo že sedeli v Embejih, tudi manjših, ki so imeli to še bolje izvedeno), klimatska naprava je ločena tudi posebej za zadnji del in notranja osvetlitev je zelo dobra; lučk ni le pri nogah na zadnji klopi in res je, da bralni lučki v notranjem vzvratnem ogledalu nista najboljši rešitvi, a v splošnem osvetlitev povsem zadovolji tudi zahtevnejše.

Če ste tole dojeli z ustrezno mero tolerance, je menda jasno: GLK je še eden izmed Mercedes-Benzov, v katerem se človek počuti, kot bi se moral počutiti v vseh Mercedes-Benzih – upoštevaje tudi zvočno udobje, zasnovo, izdelavo in materiale.

Znova se je pokazalo, da imajo v Stuttgartu veliko (dobrih) izkušenj z avtomatizacijo. Zato klimatska naprava v samodejnem načinu odlično deluje (le zelo redko poseganje v delovanje! ) in zato se menjalnik najbolje počuti v samodejnem načinu. Ni sicer najhitrejše sorte, a takšnega v tem avtomobilu tudi ne pričakujemo.

Njegova nadzorna elektronika je zelo inteligentna in pretežno prestavlja v pravo prestavo, v ročnem načinu pa deluje nekoliko sunkoviteje in 'počasnost' postane izrazitejša. To je lahko moteče le skozi oči denarja, ki ga je treba odšteti za ta avtomobil, s stališča uporabnosti pa sploh ne.

Menjalnik se odlično pari s tem motorjem. Malce tudi zaradi sedmih prestav in delno zaradi dobrih motornih krivulj, a to v končni sliki sploh ni pomembno. Kombinacija je zelo dobra, skupna odzivnost menjalnika in turbomotorja pa je več kot zadovoljiva. S takole gnanim Geelkajem ni težko biti hiter.

Tu je namreč še en del mehanike, ki terja nekaj več pozornosti: volan. Ta je športno hiter (odzivnost na hiter zasuk obroča, tudi pri bliskovitem izmeničnem sukanju! ! ), karoserija pa odlično sledi ukazu voznika. Kombinacija je lahko dobra le zato, ker je zelo dobro podvozje – čeprav je klasično (mehanske vzmeti in hidravlični blažilniki), odlično blaži udarne jame in podobne kratke motnje, obenem pa lepo drži karoserijo v ovinkih, kjer ne prihaja do neljubih prečnih nagibanj.

GLK (vsaj tale, testni) je pri vseh hitrostih in pri ovinkih vseh polmerov za vzor, razen morda pri tistih najbolj zavitih, kjer se že pozna vpliv skupne dolžine in skoraj 2, 8 metra dolgega medosja.

Za stabilizacijski ESP sicer na gumbu piše, da ga je mogoče izklopiti, a med vožnjo ostaja aktiven. V osnovi je to prej dobro kot ne, malce grenkobe pa vseeno ostaja – če ne zaradi drugega, že zaradi omenjene odlične lege na cesti pa tudi zaradi štirikolesnega pogona. Kombinacija bi lahko bila precej zabavna na spolzkih ovinkih.

O motorju, ki ima ogromen navor in vedno dovolj moči, v kombinaciji z zelo dobrim samodejnim menjalnikom nesmiselno posebej razpravljati – z izjemo potrditve, da je odlično utišan in blažen ter da mu redko zmanjka zmogljivosti; od 160 do 180 kilometrov na uro (po merilniku) potrebuje le nekaj trenutkov, za nadaljnjih 20 pa le nekaj sekund. Navsezadnje tudi poraba goriva ni neugodna, če se pri tem zavedate velikosti čelne površine in mase vozila.

Potovalni računalnik pravi, da se motor (položaj 'D' menjalnika) pri 130 kilometrih na uro (2.200 vrtljajev v minuti) zadovolji z 10 litri goriva na 100 kilometrov, pri 160 (2.600) z 11, 2, pri 180 (3.000) s 13 in pri 200 (3.300) s 15 litri.

Hitra vožnja na avtomobilski cesti zahteva 13 litrov vsakih 100 kilometrov, živahne mestne izkušnje pa 14, 5 litra. To so številke s potovalnega računalnika, ki pa se je na koncu ob vzporednem (klasičnem) merjenju porabe izkazal za zelo točnega. Pa še prikaz v merilnikih je odličen.

Jah, je že res, da skoraj tono in 900 kilogramov težko kočijo, gnano z 224 'konji', ni težko prisiliti na 'eks' (če pri tem mislimo na porabo goriva), ampak če se spomnite, smo že govorili o drugih dimenzijah kupca in njegove denarnice. In navsezadnje ni nič bistveno drugače pri neposrednih tekmecih. Osnovna in 'najpomembnejša' razlika je le v tem, da ima tale zvezdo na nosu.

Iz oči v oči . .

Mitja Reven: Sem na strani tistih, ki hvalijo njegovo obliko. Poleg ostrih robov me je v pozitivnem smislu presenetilo še pomanjkanje SUV-ovskih občutkov, kar mi je tudi všeč, saj nerad skačem iz visokih SUV-ov in si mažem hlače. GLK je v tem pogledu pravi meščan. Če bi že izbiral v razredu premium SUV-ov, bi izbral GLK-ja, saj se pelje čisto po limuzinsko.

Vinko Kernc, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 43.200 €
Cena testnega modela: 66.392 €
Moč: 165kW (224 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,5 s
Največja hitrost: 220 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,9l/100km
Garancija: 2 leti splošne in mobilne garancije, 30 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 25.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.866 €
Gorivo: 13.097 €
Gume (1) 2.302 €
Obvezno zavarovanje: 5.020 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 7.465 €
Skupaj 57.639 € (strošek na km: 0,58 €)
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – V90° – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 83 × 92 mm – gibna prostornina 2.987 cm? – kompresija 17,7 : 1 – največja moč 165 kW (224 KM) pri 3.800/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,7 m/s – specifična moč 55,2 kW/l (75,1 KM/l) – največji navor 540 Nm pri 1.600–2.400/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbinski polnilnik na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,38; II. 2,86; III. 1,92; IV. 1,37; V. 1,00; VI. 0,82; VII. 0,73; – diferencial 3,07 – platišča spredaj 7,5J × 17, zadaj 8J × 17 – gume spredaj 235/60/R 17 H, zadaj 255/55/R 17 H, kotalni obseg 2,15 m.
Zmogljivost: največja hitrost 220 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,5 s – poraba goriva (ECE) 10,3/6,5/7,9 l/100 km. Terenske zmogljivosti (tovarna): dovoljen bočni nagib 19 ° – vstopni kot 23 °, izstopni kot 25 ° – dovoljena globina vode 300 mm.
Voz in obese: terenska kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stopalka skrajno levo) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,8 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.880 kg – dovoljena skupna masa 2.500 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.000 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 80 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.840 mm – kolotek spredaj 1.567 mm – zadaj 1.588 mm – rajdni krog 11,5 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.590 mm, zadaj 1.560 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 470 mm – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 66 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 1 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Naše meritve
T = 5 °C / p = 1.130 mbar / rel. vl. = 48 % / Gume: Bridgestone Blizzak LM-25 4x4, spredaj 235/60/R 17 H, zadaj 255/55/R 17 H / Stanje kilometrskega števca: 18.064 km
Pospešek 0-100km: 7,6s
402m z mesta: 15,5s ( 143km/h)
Največja hitrost: 220km/h (VII.)
Najmanjša poraba: 12,3l/100km
Najvišja poraba: 14,3l/100km
poraba na testu: 13,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 73,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 43,9m
AM meja: 39m
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 56dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 63dB
Trušč v prostem teku: 36dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (350/420)
  • GLK je v tem trenutku eden najboljših Mercedes-Benzov, takole motoriziran in opremljen pa sploh, a je temu primerna seveda tudi cena. Če bi bil svet pravičen, bi bil to lahko idealen avtomobil za povprečno družino. Pa ni. Pravičen svet, namreč.

  • Zunanjost (12/15)

    Mnenja so zelo polarna: le zelo všeč ali zelo ne všeč. Nam ni bil ne všeč.

  • Notranjost (104/140)

    Odlična klimatizacija, zelo dobra ergonomija in skoraj vsa oprema. V razredu najmanjši prtljažnik.

  • Motor, menjalnik (59 /40)

    Izjemno tih motor, a tudi zelo zmogljiv. Odlično podvozje in volan. Zelo dober tudi menjalnik.

  • Vozne lastnosti (61 /95)

    Športno živahen in prijazen do voznika. Rahlo nerodno doziranje zavorne sile pri majhnih hitrostih.

  • Zmogljivost (31/35)

    Motorne zmogljivosti zadostujejo za odlične, skoraj športne zmogljivosti. Povsem dovolj moči, navora pa sploh.

  • Varnost (41/45)

    Nekateri tekmeci ponudijo več novotarij na področju aktivne varnosti.

  • Gospodarnost

    Ni najdražji v razredu, je pa zelo blizu. Tudi ne posebej varčen, a s takšnim motorjem tudi ne more biti.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
za ta čas drzna oblika zunanjosti (in delno tudi notranjosti)
volanski obroč
sedeža
zvočno udobje
kombinacija motorja in menjalnika
notranja osvetlitev
volanski mehanizem, vodljivost
podvozje, pogon
lega na cesti
oprema
dober Comand APS
ergonomija v splošnem
volanski obroč v spodnji legi pokrije merilnike
ne najboljši način opozarjanja sistema PDC
ni kontrolne lučke za meglenke
trda ročica za nastavljanje volanskega obroča, trda tipka troblje
za običajno uporabo občutljivo belo usnje
v svojem razredu najmanjši osnovni prtljažnik