Mercedes-Benz R 320 CDI L 4Matic

Načrtovan in narejen je za ’avtobane’. Na avtocesti se počuti kot doma, čeprav se bo Mercedes-Benz R Lang poleg Nemčije verjetno najbolje počutil čez lužo, v Severni Ameriki. Tam, kjer je prometu odmerjenega prostora več kot dovolj in denarja še veliko!

Prenesi PDF testa
11. 5. 2006

Nekoč je bilo preprosto. Mercedese smo v grobem delili na razrede A, C, E in S in razen izjem (kupeji, limuzinski kombiji in terenci) je bilo to vse. Dandanes pa celo poznavalci težko sledimo novostim, ki se bohotijo z zvezdo na nosu. Razred B, R, GL . . ? Nekdo me je vprašal, ali mislijo končati abecedo. Morda.

V želji, pridobiti nove kupce, je pač treba predstaviti nove avtomobilske stvaritve, jim dodati nekaj drugačnosti, a hkrati ponuditi tradicijo, na katero so lahko pri Mercedes-Benzu upravičeno zelo ponosni. Mercedes-Benz razreda R je bil v osnovi mišljen le za trg Združenih držav Amerike, a so se kasneje domislili, da bi ga ponudili še na stari celini.

Medtem ko čez lužo lahko kupite le daljšo različico (Lang), je mogoče v Evropi izbirati med daljšo in krajšo medosno razdaljo. A če se razred R že bohoti s prostorom, je prav, da smo se tudi mi usedli v najprestižnejšo različico, kjer pogled za voznikov sedež razkriva pravi mali luksuzen avtobus.

Prvi vtis je, da se v njem počutiš podobno kot v luksuznem razredu S. Kar je dobro. Drugi vtis je, da lahko preštejem na prste ene roke tiste, ki jim je bil všeč. Nekdo, ki mu tudi sicer Mercedesi niso najbolj pri srcu, je še pristavil, da je s tako zatemnjenimi šipami in odet v črnino videti kot pogrebni avtomobil. Kar vsekakor ni dobro. A vsi ti, ki so bili kritični do tega avtomobila, niso sedeli v njem, niso izkusili vrhunskega udobja, ki mu tekmeci le stežka konkurirajo.

Morda bi si premislili, če bi vedeli, da je položaj za volanom na las podoben tistemu v veliko dražjem razredu S, da je prostora za majhno dvorano in da se prav na vsakem od šestih sedežev sedi udobno. Da, prav ste prebrali, celo v tretji vrsti se sedi udobno, saj je prostora za glave in noge več kot preveč. Tretji in četrti potnik, ki sedita v drugi vrsti, si lahko celo uravnavata temperaturo prek samodejne klimatske naprave.

In če se kot voznik naveličate gneče, potnike le vržete iz avtomobila, preklopite sedeže in si ustvarite povsem raven in resnično prtljažnik, kamor z lahkoto vržete tudi jadralno desko. Prostora vam prav gotovo ne bo zmanjkalo, čeprav s seboj vozite četrtino hiše.

A nisem povsem prepričan, da je razred R pravi avtomobil za prevoz stvari, ki jih narekuje aktivno življenje. Je preveč luksuzen v notranjosti, da bi ga kljub ogromnemu prostoru uporabljali kot dostavnik, in preveč drag, da bi sploh pomislili na to. Skratka, ni Vaneo ali Viano. Nanj je treba gledati bolj kot na razred S, ki ima še več prostora v notranjosti in omogoča, da se v njem pelje kar šest potnikov, ki jih tudi na poti v Stuttgart ne bo bolela vsaka kost.

Šele na avtocesti lahko v celoti izkoristite vso opremo, od odklepanja in zagona ’brez ključa’ do električno nastavljivih sedežev s tremi spomini, ko na počivališču odstopite vozniško mesto svoji boljši polovici, nato pa uživate v lesu, usnju in nasploh vrhunskem materialu, ki je vdelan v novega R. Seveda boste na poti najbolj veseli navigacije, potovalnega računalnika, tempomata, radia z možnostjo poslušanja cedejev, pa tudi samodejnega šeststopenjskega menjalnika in zračnega vzmetenja.

Pri blaženju lahko izberete med dvema osnovnima programoma, udobnim in športnim, vendar je treba vedeti, da zadnji ne dela čudežev in da razred R (2, 3 tone praznega vozila in kar 166 centimetrov višine) ni in nikoli ne bo atlet. Raje se udobno namestite v sedež, uživajte v delovanju samodejnega menjalnika (ki mu podobno kot pri S ukazujemo prek desne obvolanske ročice) in mrmranju motorja, ki je kot ustvarjen za ta avtomobil. Dovolj močan, obdarjen s primerno količino navora, predvsem pa tudi tih in uglajen.

Nič ne rečem, bilo bi zelo zabavno imeti pod motornim pokrovom petlitrski osemvaljnik (R500), a racionalni del možganovine pravi, da je trilitrski CDI (s tehnologijo skupnega voda) odlična izbira za požiranje avtocestnih kilometrov. Verjemite, tako ’oboroženi’ razred R je povsem dovolj močan tudi za klance in polne obtežitve (pozor, kar 510 Nm največjega navora! ), da boste lahko vedno kraljevali na prehitevalnem pasu. Če boste hoteli.

Razen napak, ki jih zamerimo večini Mercedesov (nekomunikativen volan, ki se zelo nerad vrača v prvotno lego, le ena obvolanska ročica, cena), nismo pri razredu R zasledili večjih napak. Mogoče bo nekatere motilo zelo počasno samodejno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat, ki s piskanjem in počasnostjo delovanja pritegne pozornost vseh obiskovalcev, ki so trenutno na parkirišču veleblagovnice. Če niste človek, ki rad nastopa v javnosti, vas bo to motilo, je pa dejstvo, da so pri Mercedesu poskrbeli za varnost.

Težka prtljažna vrata (ki jih odpiramo in zapiramo le z gumbom! ) se premikajo počasi, z zvočnim opozorilom, in nepazljiva otroška roka na njegovi poti jih takoj prepriča, da se nemudoma ustavijo oziroma začnejo vračati v prvotno lego. Ni kaj, za varnost je poskrbljeno, v nasprotju z nekaterimi avtomobili, ki ti ob nepazljivosti lahko tudi zlomijo roko (beri: Audi Q7).

Skoraj 21 milijonov tolarjev je veliko denarja. A razred R ne skriva, da ni za vsakogar, kot ni za vsakogar prestižni S. Zato jih pri Mercedesu verjetno ne skrbi, da ni najbolj všečen večini, dokler bo le prepričal peščico, ki jim je namenjen.

Aljoša Mrak

Foto: Aleš Pavletič

Mercedes-Benz R 320 CDI L 4Matic

Osnovni podatki

Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 14.956.000 €
Cena testnega modela: 20.888.000 €
Moč: 165kW (224 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,8 s
Največja hitrost: 222 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,5l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, garancija za prerjavenje, 3 leta garancije za lak, 30 let garancije MobiloLife.
Menjava olja vsakih glede na servisne intervale km
Sistematični pregled na glede na servisne intervale km

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 0 (3) €
Gorivo: 12.906,23 €
Gume (1) 2.754,13 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 43.732,27 €
Obvezno zavarovanje: 5.085,96 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 12.647,30 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 76.792,06 € (strošek na km: 0,77 €)

Tehnični podatki

Motor: Motor: 6-valjni - 4-taktni - V-72°- dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 83,0 × 92,0 mm - gibna prostornina 2987 cm3 - kompresija 18,0 : 1 - največja moč 165 kW (224 KM) pri 3800/min - srednja hitrost bata pri največji moči 11,7 m/s - specifična moč 55,2 kW/l (75,1 KM/l) - največji navor 510 Nm pri 1600-2800/min - 2×2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 7-stopenjski samodejni menjalnik - prestavna razmerja I. 4,380; II. 2,860; III. 1,920; IV. 1,370; V. 1,000; VI. 0,820; VII. 0,730; vzvratna 3,420 - diferencial 2,920 - platišča 7,5J × 17 - gume 235/65 R 17 H M+S, kotalni obseg 2,22 m - hitrost v VII. prestavi pri 1000/min km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 222 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,8 s - poraba goriva (ECE) 12,5/7,8/9,5 l/100 km
Voz in obese: limuzinski kombi - 5 vrat, 6 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, po dve trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, prečni vodili, vzdolžni vodili, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni, mehanska nožna zavora na zadnji kolesi (stopalka levo od stopalke za zavoro) - volan z zobato letvijo, servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 2240 kg - dovoljena skupna masa 2895 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2100 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1922 mm - kolotek spredaj 1665 mm - zadaj 1658 mm - rajdni krog 12,7 m.
Notranje mere: širina spredaj 1550 mm, v sredini 1560 mm, zadaj 1330 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 530 mm, srednji sedež 440 mm, zadnji sedež 440 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 80 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l)

Naše meritve

T=15 °C / p= 1010 mbar / rel. vl.: 57 % / Gume: Bridgestone Blizzak LM-18 / Stanje km števca: 14176 km
Pospešek 0-100km: 9,6s
402m z mesta: 16,8s ( 137km/h)
1000m z mesta: 30,4s ( 175km/h)
Največja hitrost: 222km/h (VI. in VII.)
Najmanjša poraba: 12,8l/100km
Najvišja poraba: 14,1l/100km
poraba na testu: 13,5 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 69,3m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 53dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 52dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 54dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 57dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 59dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (347/420)
  • Razred R še zdaleč ni popoln, prav tako ne bo všeč večini, vendar pa s tehniko ne razočara. Biti pa morate ljubitelji Mercedesov, imeti dovolj pod palcem, večinoma se morate voziti po avtocesti in imeti morate doma ogromno garažo. Potem je R pravi za vas.

  • Zunanjost (11/15)

    Vozili smo se že v lepših Mercedesih.

  • Notranjost (126/140)

    Ogromno prostora v potniški kabini in prtljažniku, udobno vstopanje, dobri materiali.

  • Motor, menjalnik (38 /40)

    Tako motor kot tudi menjalnik sta kot naročena za ta avtomobil.

  • Vozne lastnosti (73 /95)

    Razred R nima rad hitrega voznika, če seveda ne štejemo avtoceste, kjer se počuti kot riba v vodi.

  • Zmogljivost (32/35)

    Zmogljivosti ne bodo razočarale niti zahtevnega voznika.

  • Varnost (26/45)

    Varni boste kot otrok v maminem naročju, razmeroma kratka zavorna pot.

  • Gospodarnost

    Razmeroma skromna poraba goriva za tako velik (in težek) avtomobil, visoka drobnoprodajna cena.

AM ocena: 4,0/5
Užitek v vožnji: 2,0/5
Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
oprema
udobje na šestih sedežih
premalo komunikativen volan
le ena obvolanska ročica
cena
volan se ne vrača v prvotno lego
počasno samodejno odpiranje in zapiranje prtljažnika
glasen motor prednjih brisalnikov