Mercedes-Benz S 500 L

Mercedes-Benzove prestižne limuzine so pred kratkim praznovale petdesetletnico. Lahko bi dejali, da je kar razred S praznoval Abrahama, saj je prav omenjeni zastavonoša med njihovimi 'limoti'. In priznajmo, za petdesetletnika je v zelo dobrem stanju, in že takoj zaključimo, da bo zagotovo navduševal še globoko v drugo tisočletje.

Prenesi PDF testa
Mercedes-Benz S 500 L (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
16. 2. 2006

Dlje kot smo se z njim vozili, močnejši je bil občutek, da bi se v njem najbolje počutil uspešen, recimo temu petdesetletni poslovnež, ki mu denarja ni treba služiti, saj - kot radi pravimo - ta že dela zanj. Ali pa je zelo dobro zapisan v upravi kakšne velike gospodarske družbe, zato so mu kot predsedniku dodelili (službenega) S 500 L.

Čeprav so se oblikovalci pri stuttgartskem avtomobilskem koncernu zelo trudili, da bi velikemu S dodali ščepec oblikovne dinamike (skoraj kupejevska oblika), še vedno mislimo, da bi se mladi poslovneži raje odločali za Audija A8 ali BMW-ja serije 7. Tudi pri daljšem L. Zakaj? Mercedes-Benz še vedno velja za konservativno podjetje, bolj pisano na kožo starejšim, in tega predznaka se poskušajo znebiti na vse pretege. Poglejte njihov vozni park in pomladitve, ozrite se na tehnične in oblikovne inovacije, pa boste vedeli, o čem govorimo. Njihovi zapriseženi kupci počasi umirajo, zato je treba loviti med mlajšimi. In mlajši vidijo (avtomobilski) svet drugače kot starejši.

Toda vsi vemo, da je razred S pri vrhu, če ne celo na samem vrhu glede udobja, prestiža in zmogljivosti. Pri Avto magazinu smo dobili ključe daljše, več kot 5, 2 metra dolge različice Lang, ki je nadgradnja klasičnega Esa. Razlika med obema ni samo 130 milimetrov dolžine, ampak ima zaradi 80 milimetrov večje medosne razdalje tudi več prostora v notranjosti. In če ob tem pristavimo, da je novi S širši od predhodnika (ki je na trgu vztrajal kar sedem let! ) za 16 milimetrov in višji za 29 milimetrov, potem vedite, da se dolgonoga mlada dama, odeta v skromno oprijeto krilce in visoke petke, za katere potrebuje skoraj orožni list, na levem zadnjem sedežu s kozarcem penine v roki ne bo pritoževala.

Kako bi se le, saj jo obkroža skoraj dve toni prvovrstnega jekla, razvajajočega usnja, skrbno izbrane plastike in lahkega aluminija. Zaradi velike mase, ki je problem za načrtovalce (večja zavorna pot, slabši pospeški, večja poraba, slabša okretnost . . ), so novemu Esu pritaknili veliko aluminijastih komponent, recimo pokrov motorja, vrata, pokrov prtljažnika, posoda za gorivo itd. Naj povemo, da so le s pokrovom motorja, ki je veliko bolj prijazen do pešcev ob trkih (ali sploh lahko govorimo o prijaznosti, ko pešca čez Mercedesovo štrlečo oznako katapultira v zrak? ! ? ), prihranili kar osem kilogramov. Ob tem pa se radi pohvalijo, da so v primerjavi s predhodnikom zagotovili kar 12 odstotkov boljšo togost.

Ko iščemo besede, s katerimi bi opisali S 500 L, privrejo na dan le presežniki, kot so vrhunsko razvajanje ali prestiž. Ko se enkrat ugnezdiš v sedež, ki ima v svojem drobovju več možnosti nastavitev in funkcij, kot si jih je povprečen starejši kupec sposoben zapomniti v eni uri, potem veš, da tehnologija nima meja. Da je električno nastavljiv (tudi ledveni del in celo zglavnik! ), ni treba posebej razlagati, a da poleg tega omogoča še tri stopnje gretja (pozimi) in zračenja (poleti), je že razkošje.

Toda če bi še malce segli v žep, bi si lahko pri sedežih omislili celo masažo in aktivne zračne komore, ki med vožnjo skozi ovinke napihnejo njihovo zunanjo stran. Kako pa bi to imenovali, nadluksuz? Zato nam lahko verjamete, da smo za lesenim volanskim obročem (mogoče je lep, vendar tudi malce neprijeten na otip, če ne upoštevamo dveh, na skrajna robova vdetih usnjenih delov) zelo dobro sedeli, da pri tem ne bodo imeli težav tudi visoki vozniki (ste dvomili, pri 5, 2 metra dolžine? ! ? ) in da vas kljub ogromno podatkom na instrumenti plošči in zaslonu sredinske konzole ne bo bolela glava.

Inženirji so se potrudili, da vas ne bi zasuli s podatki ali z obilico gumbov, ki jih ne potrebujete nujno, podatke pa lahko preprosto prikličete s sistemom Comand. Bistvo tega elektronskega pripomočka je ogromen vrtljiv gumb na sredini grebena med prednjima sedežema, s katerim prikličemo na velik zaslon podatke o predvajalniku cedejev ali devedejev, radiu, navigaciji, televiziji (le v mirovanju) in telefonu. Da sem med meniji ne zgubimo, so poleg vrtljivega gumba dodali še nekaj klasičnih, da prikličemo osnovne funkcije.

S tem so olajšali delo predvsem starejšim, ki bi se v računalniškem jeziku sicer zgubili. Sistem Comand dela razmeroma dobro, tudi meniji so nezahtevni za uporabo, največ smeha v dobrem pomenu besede pa je požel radio. Načrtovalci so namreč pri oblikovanju posnemali res stare radie, kjer si vrtel gumb in s tem premikal kazalnik po vzporedni skali radijskih frekvenc.

No, skala v S 500 L označuje lepo vidna imena radijskih postaj, rdeča igla pa v elektronski obliki posnema klasično rešitev. Mercedesovci, malce nostalgije? Vse druge podatke o prevoženi poti, porabi, dometu, itd. dobite prek gumba na volanskem obroču, izpišejo pa se vam v notranjosti merilnika hitrosti. Kot zanimivost naj povemo, da je merilnik hitrosti (v nasprotju s ’fizičnimi’ merilniki vrtljajev, temperature vode in količine goriva) dejansko zaslon, ki ga lahko za doplačilo uporabljamo tudi kot kamero sistema Night View Assist (glej vozili smo AM 21/2005).

Na žalost testni Mercedes ni imel tega sistema, zelo uporabnega ponoči, ko infrardeča slika pomaga prepoznati pešca ali žival ob cestišču. Je pa naš testni primerek imel sistem Distronic Plus, ki nadgrajuje delovanje tempomata. Sistem uporablja aktivni radijsko vodeni tempomat, ki do 30 metrov pred vozilom (drugi snop pa kar do 150 metrov) zaznava avtomobile, uravnava varnostno razdaljo in celo zavre, če se je zgodil prometni zamašek.

Če se sprašujete, ali je to tisti sistem, ki je pred zasloni nemške televizije v Mercedesovih dvoranah odpovedal, je odgovor pritrdilen, a zatrjujejo, da je bil tisto le splet nesrečnih okoliščin (konstrukcija dvoran) in da se kaj takega v prometu ne more zgoditi. Sistem je zelo uporaben na neskončnih avtocestnih žilah po Evropi, v Sloveniji pa je vseeno premalo povezav, da bi res lahko izkoristili ves potencial tega sistema. In ga s tem tudi ekonomsko upravičili.

Nemški ’autobani’ pa so zelo verjeten razlog, da se S 500 L najbolje znajde na avtocestah. Tam lahko pokaže svoje mišice, v rodni deželi lahko celo odvihra novim dogodivščinam naproti z elektronsko omejenimi 250 kilometri na uro in se nato tudi zanesljivo ustavi, ne da bi pri tem tudi ob večkratnih poskusih kdaj posumili o delovanju njegovih zavor.

Kako tudi ne bi, saj sta pod prednjima kolesnima platiščema skrita dva koluta, ki z velikostjo dirkalnih sistemov in vzdolžnimi ter prečnimi hladilnimi kanali zagotavljata vrhunsko zaviranje ne glede na pogoje pod gumami. Za tiste bolj divje lahko povemo, da z izklopljenim ESP-jem in s polnim plinom zlahka zarišete dve dolgi črni črti na asfaltu, a verjamem, da bodo vozniki Esov le redko izklapljali stabilizacijski sistem. Če sploh kdaj. Navora je namreč preveč in zadek avtomobila zaradi zadnjega pogona ne potrebuje veliko, da vas začne prehitevati po zunanji strani ovinka.

A če za kateri avtomobil velja rek Kdor hiti, dostojanstvo izgubi, potem to velja za razred S. Verjemite, v takem avtomobilu si vedno videti večji frajer, če se prav počasi zapelješ na ulico, kot pa če bi škripale gume med nesmiselnim divjanjem. Čeprav je treba dodati, da se kljub velikosti razred S še kar dobro znajde med ovinki, za kar ima zasluge doplačljiv sistem ABC (Active Body Control oziroma aktivno zračno vzmetenje), ki prilagaja trdoto glede na pogoje na cesti, način vožnje in hitrost.

Nad hitrostjo 60 km/h spusti avtomobil za 15 milimetrov, ob športnem načinu pretikanja samodejnega menjalnika (S kot Sporty) pa nad 120 km/h zniža karoserijo za kar 20 milimetrov, da izboljša stabilnost, poveča aerodinamiko in vodljivost ter ob tem tudi manj porabi. V testnem avtomobilu je bil nameščen samodejni sedemstopenjski menjalnik 7G-Tronic, ki omogoča tri različne načine pretikanja: C (Comfortable ali udobno), S (Sporty ali športno) in M (Manual ali ročno).

Način pretikanja se izbere z gumbom ob sistemu Comand, v vsakem izmed naštetih načinov pa deluje brezhibno. Najbolje je v C. Takrat pretika nežno, komaj zaznavno in vedno elegantno, čeprav prehitevate ali niste popolnoma prepričani, kako močno bi pohodili stopalko za plin. V načinu S menjalnik vztraja, da se motor zavrti v višje vrtljajev, v M pa sami prestavljate z dvema tipkama na hrbtni strani volanskega obroča. Leva je za prestavljanje v nižje, desna pa v višje prestave.

V dinamičnejšem načinu vožnje (S in M) menjalnik malce pomisli pred vsakih vklopom prestave, dovolj, da je zobniško ujemanje kljub izgubi časa nežno. Udobje pa je tisto, kar postavlja razred S v sam vrh. Simfonija prijetnega šuma izpod motornega prostora in komaj slišnega šuma zimskih pnevmatik je tišja kot misli v vaših glavah, delovanje vrhunskega radijskega sistema pa tako spremeni notranjost v akustično dvorano.

V testnem avtomobilu se bo bolje počutil voznik, saj zadaj kljub predsedniškemu sedežu ne boste imeli možnosti gretja in zračenja sedeža pa še temperaturna razlika okolice v primerjavi s prvo vrsto je lahko moteča. In tudi zavesico proti soncu so namenili le zadnji šipi, ne pa tudi stranski. Potnik na zadnji klopi si bo lahko z elektromotorji namestil le položaj sedeža (od pokončnega do polležečega), tisti na desni strani pa bo lahko nastavljal tudi sedež pred seboj (prvega desnega). In konec.

Pri Mercedesu imajo v ponudi še veliko stvari, od zaslonov v prednjih zglavnikih do držala za dva kozarca za penino. Ha, znova ugotovimo, da je denar sveta vladar, in za omenjeno razvajanje je pač treba (še) doplačati. Poleg udobja (in opreme) pa je najbolj navdušil motor. 5, 5-litrski motor V8 je seveda pravi mišičnjak, ki s 388 KM in kar 530 Nm največjega navora prilepi vse potnike v sedež ne glede na začetno hitrost, ko voznik pohodi stopalko za plin do konca.

Pravijo, da ima v primerjavi s predhodnikom kar 26 odstotkov več moči in 15 odstotkov več navora, da pa so povprečno porabo (ali je to pri teh avtomobilih sploh pomembno? ! ? ) zmanjšali za devet odstotkov. Uf, ni kaj, moči je več kot preveč, in vsakič srce kar zapoje, ko pohodiš stopalko do dna. Ob tem pa ljudje na avtocesti kar malce boječe pogledujejo, kateri Janez jih je prehitel, Drnovšek ali Janša . . A čeprav se nekateri sprašujejo, zakaj sploh potrebujemo toliko moči, listanje po bogati zgodovini razreda S pokaže, da se stvari počasi umirjajo.

Ali ste vedeli, da je že v poznih šestdesetih 300 SEL 6.3 V8 z 250 KM pospeševal od 0 do 100 km/h v samo 6, 5 sekunde in postregel z največjo hitrostjo 225 km/h? Potem podatka o najnovejšem izdelku (250 km/h in 5, 4 sekunde) niti nista tako zelo navdušujoča, kajne? In prepričan sem, da v šestdesetih letih zavore niso bile tako zmogljive, kot so danes!

Da o aktivni in pasivni varnosti (novi S ima tudi sistema PRE SAFE in PRO SAFE, ko že pred nesrečo zategne varnostne pasove, zapre stranske šipe, zapre strešno okno in naravna sedeže v idealen položaj, po nesreči pa malce odpre šipe, da se plini iz varnostnih blazin razpršijo v okolico, sprosti vrata in zapre dotok goriva) niti ne govorimo!

Novi Mercedes-Benz S 500 L je vrhunski izdelek, ki kar poka po šivih z vgrajeno elektroniko. Kako se ti elektronski sistemi obnesejo po večletni uporabi, ali so dovolj zanesljivi, pa za zdaj ne vemo. Glede na to, da je imel Mercedes-Benz velike težave s tem in da jih prednostno rešujejo, pa ne bi imeli nič proti, če bi se dogovorili za kakšen supertest.

Šalo na stran, novi S 500 L ima le dve resni napaki. Da ni najboljši! Ne samo da ima velike tekmece pri drugih avtomobilskih znamkah, še znotraj hiše je le tretji. Nad njim sta namreč S 600 L (5.5 V12, 517 KM) in - tudi hišni - Maybach (5.5 V12, 612 KM). V menedžerskih logih pa nihče noče biti tretji, kajne?

Aljoša Mrak

Foto: Saša Kapetanovič

Mercedes-Benz S 500 L

Osnovni podatki

Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 114.838,93 €
Cena testnega modela: 139.087,80 €
Moč: 285kW (388 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 5,4 s
Največja hitrost: 250 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 12,0l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, garancija za prerjavenje, 3 leta garancije za lak, 30 let garancije MobiloLife.
Menjava olja vsakih glede na servisne intervale km
Sistematični pregled na glede na servisne intervale km

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Redni servisi, delo, material: 0 (3) €
Gorivo: 13.866,47 €
Gume (1) 3.421,80 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 69.687,87 €
Obvezno zavarovanje: 3.271,16 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 15.272,91 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 105.520,20 € (strošek na km: 1,06 €)

Tehnični podatki

Motor: 8-valjni - 4-taktni - V-90° - bencinski - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 98,0 × 90,5 mm - gibna prostornina 5461 cm3 - kompresija 10,7 : 1 - največja moč 285 kW (388 KM) pri 6500/min - srednja hitrost bata pri največji moči 19,6 m/s - specifična moč 52,2 kW/l (71,0 KM/l) - največji navor 530 Nm pri 2800-4800/min - 2×2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - večtočkovni vbrizg goriva.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi - 7-stopenjski samodejni menjalnik - prestavna razmerja I. 4,380; II. 2,860; III. 1,920; IV. 1,370; V. 1,000; VI. 0,820; VII. 0,730; vzvratna 3,420 - diferencial 2,650 - platišča 8J × 17 - gume 235/55 R 17 V, kotalni obseg 2,08 m - hitrost v VII. prestavi pri 1000/min 64,6 km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h - pospešek 0-100 km/h 5,4 s - poraba goriva (ECE) 17,7/8,8/12,0 l/100 km
Voz in obese: limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, zračni vzmetni nogi, prečni vodili, poševni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, zračni vzmetni nogi, prečni vodili, poševni vodili, stabilizator - zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni (prisilno hlajeni), elektronsko krmiljena mehanska zavora na zadnji kolesi (stikalo na armaturni plošči levo ob volanskem drogu) - volan z zobato letvijo, servo, 2,8 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1985 kg - dovoljena skupna masa 2565 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2100 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1871 mm - kolotek spredaj 1600 mm - zadaj 1606 mm - rajdni krog 12,2 m.
Notranje mere: širina spredaj 1600 mm, zadaj 1590 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500-550 mm, zadnja klop 470-550 mm - premer volanskega obroča 390 mm - posoda za gorivo 90 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l)

Naše meritve

T=-2 °C / p= 1023 mbar / rel. vl.: 71 % / Gume: Pirelli Sotozero Winter 240 M+S / Stanje km števca: 2421 km.
Pospešek 0-100km: 6,5s
402m z mesta: 14,3s ( 162km/h)
1000m z mesta: 25,6s ( 214km/h)
Največja hitrost: 250km/h (V., VI. in VII. prestava)
Najmanjša poraba: 9,8l/100km
Najvišja poraba: 24,5l/100km
poraba na testu: 16,6 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 72,5m
Zavorna pot pri 100km/h: 44,7m
AM meja: 39m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 51dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 50dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 50dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 50dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 61dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (363/420)
  • Ni kaj, Mercedes-Benz S 500 L razvaja. Udobje je vrhunsko, vgrajena tehnologija napredna, še celo 5,2-metrski karoseriji so dodali pridih športnosti. Kljub temu ni popoln, še zdaleč pa ne najboljši, saj že v Mercedesovi družini obstajajo prestižnejši bratje. Toda poglejmo resnici v oči: ali več sploh potrebujemo?

  • Zunanjost (14/15)

    Skladen avtomobil, ki v različici L zbuja strahospoštovanje.

  • Notranjost (127/140)

    Ogromno prostora, izbrani materiali, posebno oblikovani merilniki. Moti le slabše gretje na zadnjih sedežih.

  • Motor, menjalnik (38 /40)

    Ni kaj, le pikolovci bi si želeli še več.

  • Vozne lastnosti (83 /95)

    S 500 L stavi predvsem na udobje, pri voznosti pa bi zlahka pokazali s prstom na boljše tekmece.

  • Zmogljivost (34/35)

    Zelo zmogljiv, čeprav je krotek in ubogljiv tudi pri zahtevnejših manevrih. A v genih ima zapisano umirjeno vožnjo!

  • Varnost (24/45)

    Eden varnejših avtomobilov, pa ne le zaradi velikosti, ampak predvsem zaradi elektronskih pripomočkov.

  • Gospodarnost

    Razmeroma visoka cena, velika poraba goriva itd. Če iščete gospodarnost v tem avtomobilu, ste zgrešili poanto.

AM ocena: 5/5
Užitek v vožnji: 4/5
Hvalimo in grajamo
vrhunsko udobje
bogata oprema (kamera med vzvratno vožnjo, aktivni žarometi, pametni ključ ...)
zmogljivost motorja
menjalnik
prostornost na zadnjih sedežih
zaviranje
Comand
cena (najzanimivejše stvari sodijo med dodatno opremo)
poraba goriva
volan se ne vrača v prvotno lego
vklop brisalnikov