Mercedes-Benz Sprinter 315 Cdi Furgon

18. 1. 2007 | Peter Kavčič
Deli

Profesionalec mora imeti vse pri roki, če hoče dobro in hitro opraviti svoje delo. Pravi avto in orodje sta pri tem ključnega pomena.

V tem novem Sprinterju smo si z lahkoto predstavljali, kako bi se počutili v vlogi vodoinštalaterja ali podobnega mojstra s potujočo delavnico. Največji predstavnik Mercedesovega dostavnega programa je namreč ogromen, celo tako prostoren, da gre vanj za povprečno garažo orodja in opreme.

Ne verjamete? Poglejte si fotografijo tovornega prostora, kjer je ogromno predalnikov, omar, regalov in delovnega pulta. Ima celo močan primež na podstavku, če je treba natančno odrezati kakšno železno cev. Tako bogato opremljeno potujočo delavnico so zakrivili pri specializiranem podjetju Sorti, d. o. o., ki zastopa blagovno znamko Sortimo. Ta pa je profesionalcem poznana po svojih lahkih, močnih in uporabnih konstrukcijah oziroma rešitvah, ko gre za delavnice.

Standardna izvedba karoserije in povišana streha sta verjetno najbolj idealna kombinacija za večino mojstrov, saj tovorni prostor premore uporabnih 10, 5 kubičnega metra, to je dva kubična metra več kot osnovna izvedba s povišano streho.

Za 5, 91 metra dolgo izvedbo Sprinterja tovarna ponuja različice od 900 do 2.680 kilogramov nosilnosti. Torej je tudi na tem področju izbira pestra. Prav zaradi zajetnih mer moramo poudariti, da v zelo ozke mestne ulice le ne rinete z njim.

A to še ni vse; poleg nosilnosti se lahko pohvali, da spada med najvarnejše dostavnike. ESP je vgrajen serijsko, kar je še posebej dobrodošlo, kadar je tak velikan polno naložen. Vozniku je omenjena varnostna elektronika v veliko pomoč, saj bo tako hitreje in predvsem z večjo verjetnostjo dostavil tovor tudi v slabih voznih razmerah, torej v snegu, poledici ali deževju.

V koraku s sodobno varnostno opremo je tudi notranjost potniške kabine, ki je sicer še vedno dostavniška, že skoraj malce tovornjakarska, a najpomembnejše je, da ima voznik vse, kar potrebuje, pri roki. Tako lahko pohvalimo namestitev prestavne ročice, volanski obroč, ki zagotavlja dober občutek povezanosti sprednjih koles z asfaltom, in pregledne merilnike.

Pogrešali smo le dodatno zvočno izolacijo, saj se hrup izpod motornega pokrova premalo filtriran seli v kabino. Turbodizelski štirivaljnik bi lahko predel malce tišje. Res pa je, da s svojimi 150 ’konji’ zasluži pohvale, saj je kljub zajetnim meram in masi tega Sprinterja dovolj živahen, da vožnja ni mučna.

No, če je Sprinter polno naložen s tovorom, pa je zgodba malce drugačna, saj se takrat precej bolj napreza in zahteva višje motorne vrtljaje. Poveča se tudi njegova poraba, ki ob zmerno težki nogi ne preseže desetih litrov, pod obremenitvijo pa doseže 12 litrov.

Sicer pa v prid varčnosti govori podaljšan servisni interval, ki je sedaj zastavljen na vsakih 40.000 kilometrov. To in solidna poraba goriva bi morala zadoščati za prijazno bilanco ob koncu leta.

V brk težavam z rjavenjem pri starih Sprinterjih so pri Mercedesu poskrbeli še za izdatno zaščito proti prerjavenju in zagotovili 12-letno garancijo. Rjaveča pločevina, ki je bila največja rana teh dostavnikov v preteklosti, naj bi bila torej zgodovina. To je vsekakor dobra novica, saj nam je novi Sprinter všeč. Naj ostane nov čim dlje časa.

Peter Kavčič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 26.991 €
Cena testnega modela: 35.409 €
Moč: 110kW (150 KM)
Največja hitrost: 148 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2148 cm3 - največja moč 110 kW (150 KM) pri 3800/min - največji navor 330 Nm pri 1800-2400/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 235/65 R 16 C (Michelin Agilis).
Zmogljivost: največja hitrost 148 km/h - pospešek 0-100 km/h ni podatka - poraba goriva (ECE) 11,8-13,3/7,7-8,7/9,2-10,4.
Mase: prazno vozilo 2015 kg - dovoljena skupna masa 3500 kg.
Zunanje mere: dolžina 5910 mm - širina 1993 mm - višina 2595 mm - prtljažnik 10,5 m3 - posoda za gorivo 75 l.
Naše meritve
* zaradi dodatne opreme (Sortimo paket: delovni predali, delovna miza…) meritve niso bile izvedene, saj rezultati ne bi bili primerljivi
poraba na testu: 11,0 l/100km
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • To je dostavnik za profesionalce, o tem ni dvoma. Navdušuje s prostornostjo in z nosilnostjo, do neke mere (če niste prezahtevni) tudi s to kombinacijo motorja in šeststopenjskega menjalnika. Pozna se mu, da je velik, a to ni tako moteče kot nekoliko pretirana glasnost motorja, kar pa je posledica slabe zvočne izolacije.

Hvalimo in grajamo
menjalnik
prostornost
motor
solidna kakovost izdelave
oprema v tovornem prostoru
slaba zvočna izolacija
pogrešali smo več uporabnih odlagalnih mest v kabini
poraba med priganjanjem