Znamko Mini so si pri BMW izbrali zato, ker lahko z njo neverjetno veliko eksperimentirajo. Avtomobili z Minijevim znakom sploh ne morejo biti racionalni, uporabni, razumljivi, preprosti.
Countryman je sploh popoln za Mini. Ker je križanec in tako spada med modne trende. V našem primeru pa je še priključni hibrid. Povsem nekaj drugega kot vsi Miniji doslej, skupaj z zdaj že skoraj pozabljenim prvim z elektromotorjem. Priključnohibridni Countryman je pravi primerek iracionalno-racionalne izbire. Ko zapišemo iracionalen, mislimo na tisto osnovno Minijevo poslanstvo nenavadnosti, navdušenja, mogoče celo britanskosti, zaradi česar si je sodoben Mini postavil tako drugačen ugled. Mini pač! Naši redni bralci pa ste lahko že prebrali nekaj zapisov o dveh najmočnejših različicah novega Countrymana. Tako nam ni treba dodatno razlagati, da je Countryman racionalen – ker je dovolj velik, prostoren in tudi sicer povsem sprejemljiv. Res je sicer, da se marsikomu zasnova instrumentov in informacijsko-razvedrilnega sistema zdi precej nenavadna (ker oblika ne sledi funkciji, temveč sta za voznikove vire informacij na voljo dva precej nepregledna okrogla zaslona, in torej spadata v prej omenjeni neracionalni del avtomobila). Res pa je tudi, da lahko voznik vse pomembne informacije dobi na sodobnem projicirnem zaslonu (HUD), ki ga doseže že s pogledom skozi vetrobransko steklo.
Podobno je s prostornostjo. Na prvi pogled se prav tako zdita razporeditev in oblikovanje sedežev nenavadna, vendar jima ne moremo ničesar očitati. V tem Miniju lahko skorajda enakovredno udobno na zadnjo klop sprejmete petega potnika.
Druga dva Coutrymana sta imela ob našem kratkem seznanjanju klasično pogonsko zasnovo, obakrat s štirikolesnim pogonom z najmočnejšim dvolitrskim motorjem, enkrat s turbodizlom, drugič s turbobencinskim, dodatna oznaka E pa je znak za nekaj več: pomeni priključnohibridni sistem.
To je torej prvi Mini z alternativnim pogonom. Če se podrobneje posvetimo zasnovi, ugotovimo, da je znana. Pri BMW so najprej podobno zadevo postavili v i8, le da je bilo tam vse skupaj obrnjeno, elektromotor spredaj, trivaljni bencinski turbomotor pa zadaj. Pozneje je prvi obratno zasnovo dobil BMW 225 xe Active Tourer. Countryman ima sicer nekoliko manjši realni doseg, kot je deklariran, z njim boste ob običajni vožnji prevozili okoli 35 kilometrov. Za tiste, ki avtomobil uporabljajo za krajše dnevne vožnje (predvsem mestne), bo to dovolj, da si zagotovijo tudi 'čisto vest'. Vsekakor bi bilo bolje, če bi imel Mini zmogljivejši polnilnik (kot le 3,7 kilovata), saj bi polnjenje na javnih polnilnicah tako lahko hitrejše.
Štirikolesni pogon je seveda tudi posebnost, kajti elektromotor svojo moč oddaja le na zadnji kolesi, a se to pravzaprav opazi le pri speljevanju (ko deluje zgolj elektromotor). Če potrebujete več moči, je kombinirane moči obeh motorjev seveda dovolj.
Mini je torej pravočasno poskrbel za tiste, ki iščejo primeren odgovor na sedanji trenutek, ko še ni povsem jasno, kaj se bo zgodilo z dizli. Kdor se odloči zanj, se lahko poteguje tudi za premijo slovenskega Eko sklada in tako malo zmanjša sicer kar izdatno nakupno ceno.
Cena osnovnega modela: | 37.950 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 53.979 € |
Moč: | 165kW (224 KM) |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.502 € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.499 cm3 - največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.400/ min – največji navor 220 Nm pri 1.250 do 4.300/min. Elektromotor - sinhronski - največja moč 65 kW pri 4.000/min – največji navor 165 Nm pri 1.250 do 3.000/min |
---|---|
Prenos moči: | hibridni štirikolesni pogon, bencinski motor pogon spredaj, elektromotor pogon zadaj - 6-stopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik – gume 225/55 R 17 97W |
Zmogljivost: | največja hitrost 198 km/h, z električnim pogonom 125 km/h – pospešek 0-100 km/h 6,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 2,3 do 2,1 l/100 km, izpust CO2 52-49 g/km – poraba elektrike 14,0 do 13,2 kWh/100 km – električni doseg (ECE) 41 do 42 km, čas polnjenja baterije 2,5 h (3,7 kW pri 16 A), največji navor 385 Nm, baterija: Li-Ion, 7,6 kWh |
Mase: | prazno vozilo 1.735 kg – dovoljena skupna masa 2.270 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.299 mm – širina 1.822 mm – višina 1.559 mm – medosna razdalja 2.670 mm– posoda za gorivo 36 l |
Prtljažnik: | 405/1.275 l |