Mini Cooper SD Countryman ALL4 Park Lane Edition

13. 5. 2016 | Aljoša Mrak
Deli

Countryman je poln oblikovnih posebnosti, zato je pravi užitek vsak dan odkriti nekaj novega, kot bi se z njihovimi oblikovalci igral skrivalnice.

Countryman ni samo največji Mini, ampak ob primernem (do)plačilu ponuja toliko oblikovalskih podrobnosti, detajlov, ki kar kličejo k pozornosti. Mogoče celo preveč, saj smo lahko na testnem primerku odkrili rdeče črte na motornem pokrovu, dva zaključka izpušnega sistema, velik (in nepregleden) merilnik hitrosti, letalska stikala na sredinski konzoli in nad voznikovo glavo, različno obarvanje osrednjega merilnika itd.

Lepo je vsak dan odkriti nekaj novega, nekaj, za kar so se oblikovalci potrudili, toda včasih so s temi oblikovalskimi prijemi mogoče celo pretiravali. Zato smo Countrymana takoj ožigosali kot baročnega. Prtljažnik je dovolj velik za družinsko tlako, zelo priročna je tudi možnost vzdolžne prilagoditve zadnjih sedežev. Voznik bo s tehniko zadovoljen, čeprav je za družinski avtomobil tako podvozje kot volanski sistem in pretikanje ročnega menjalnika precej togo in s tem tudi težje za upravljanje. Razumemo, tradicija Minija je športnost, toda dvomim, da si kdo kupi Countrymana, da bi pri mestni vožnji doživljal občutke Minija Cooperja S.

Za kaj več ni primeren niti turbodizelski motor, ki s svojimi 105 kilovati ni napačen, vendar je daleč od športnega. S povprečno porabo okrog sedmih litrov na 100 prevoženih kilometrov smo bili zgolj pogojno zadovoljni, vendar moramo ob tem upoštevati, da so bila gnana vsa štiri kolesa. Sneg? Mala malica. Še vedno velja: Countrymana kupiš s srcem, ki ga vodijo oči, manj pa s treznim premislekom. Kljub večji prostornosti je vseeno pretrd za dru žino, voznika pa zmoti nepregledni merilnik hitrosti, ki gostuje v ogromnem Kiklopovem očesu na sredinski konzoli. Sreča, da obstaja še digitalni izpis hitrosti in da je za volanom tako uživaški, da začne že pri majhnih hitrostih srce hitreje biti.

Aljoša Mrak foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 30.600 €
Cena testnega modela: 38.968 €
Moč: 105kW (143 KM)
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.573 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 105 kW (143 KM) pri 4.000/min – največji navor 305 Nm pri 1.750–2.700/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/50 R 17.
Zmogljivost: največja hitrost 197 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – poraba goriva (ECE) 4,8 l/100 km, izpust CO2 126 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.405 kg – dovoljena skupna masa 1.915 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.109 mm – širina 1.789 mm – višina 1.561 mm – medosna razdalja 2.596 mm – prtljažnik 350–1.170 l – posoda za gorivo 47 l.
Naše meritve
poraba na testu: 7,0 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Hvalimo in grajamo
vsestranska uporabnost
štirikolesni pogon
vzdolžna nastavitev zadnjih sedežev
nepregleden merilnik hitrosti
trše podvozje, volanski sistem in menjalnik