Neštetokrat povedano, toda drugače začeti pogovora o Miniju preprosto ni mogoče. Nekoč res majhen, danes pa precej večji in predvsem bolj prestižen. A ime ostaja.
Že samo generacijsko je zadnji Mini Countryman v primerjavi s predhodnikom zrasel za 20 centimetrov, kar je seveda dobro za tiste, ki se ravnajo po načelu več za manj, in slabo za tiste, ki si ne želijo vedno večjega avtomobila. In če z velikostjo nimate težav, je Mini Countryman v zadnji izvedbi zadetek v polno. Seveda, najbolj dobrodošel je velikostni prirastek v notranjosti, kjer je občutno več prostora, vključno z zadnjo klopjo.
Toda bistvo testnega Minija je bilo vseeno nekje drugje. Pravzaprav se je rodilo že pred več kot 50 leti, ko je konstruktor in avtomobilski dirkač John Cooper preprostega majhnega Minija spremenil v zmagovalca relija Monte Carlo. Takrat se je rodila legenda in najmočnejši Mini nosi njegovo ime. A vseeno: v (relativno) velikem Countrymanu bi si celo zaželeli kakšnega 'konja' več (pa ne za volanom).
Že res, da jih dvolitrski turbencinski motor ponuja 231, a je bil testni Mini opremljen še s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom. Oba poskrbita, da se moč vsaj navidezno izgubi, in ker po drugi strani svoje delo opravljata brez napak, si voznik hitro zaželi še več – sploh ker s šviganjem po ovinkasti cesti nima težav niti kompaktno in čvrsto podvozje. Pospeševanje nikoli ni res brutalno, pa čeprav vključimo športni program vožnje; je pa v tem primeru športno oglašanje motorja. Z značilnim pokanjem iz izpušne cevi brez težav zadovolji adrenalinske navdušence. Več kot tono in pol težki Countryman JWC z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v vsega 6,5 sekunde, pospeševanje pa se ustavi pri številki 234. Če se bojite odziva babice, ko se bo zapeljala v trgovino, pa ji še vedno preostane Eco program vožnje. In Mini JWC bo krotek kot najbolj razvajen mucek.
A če se po prebiranju teh stavkov že vidite v vlogi voznika takšnega Minija, je vseeno čas za streznitev oziroma realnost. Mini je resda manjši avtomobil, a njegov pedigre kotira zelo visoko. In, kar je dobro, po navadi ni poceni. Tudi Mini ni. Še manj različica Countryman v izvedenki JWC. Če k temu prištejemo dodatno opremo, je končna številka res visoka. Nič kaj na ravni majhnega avtomobila. No, pa saj tudi Mini Countryman ni več majhen!
Cena osnovnega modela: | 40.900 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 56.575 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 2.233 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 170 kW (231 KM) pri 5.000–6.000/min – največji navor 350 Nm pri 1.450-4.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 234 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,9 l/100 km, izpust CO2 158 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.555 kg – dovoljena skupna masa 2.150 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.299 mm – širina 1.822 mm – višina 1.557 mm – medosna razdalja 2.670 mm – prtljažnik 450–1.390 l – posoda za gorivo 51 l. |