Mercedesovih modelov je že od nekdaj veliko, v zadnjem času pa je izbira zares pestra, in to v vseh avtomobilskih razredih.
A se modeli znotraj znamke med seboj precej razlikujejo. Dobro, ko je govor o uveljavljenih limuzinah, se ve, kako in kaj, z manjšimi modeli pa je že drugače. Predvsem tistimi začetnimi, ki nosijo oznaki A in B. Zanje velja, da so nekakšna vstopnica v svet prestižnih avtomobilov. Oblika in kakovost seveda nista sporni, drugače je s pogoni. Če smo pri Mercedesu vajeni pogona na zadnji kolesni par (kot možnost na oba), so vstopni model(čki) v osnovi na voljo s prednjim pogonom. Enako velja tudi za limuzinsko ali, če hočete, kupejevsko različico najmanjšega razreda A, torej model CLA. Ko smo jo prvič preizkusili, in sicer različico 220 CDI, smo se ob trdem podvozju pritoževali tudi nad pogonom.
Slabo vreme, mokre ceste, zmogljiv dizelski motor (170 'konj') in prednji pogon niso bili dobitna kombinacija. Speljevanje je zahtevalo obilico potrpežljivosti, sicer bi se prednji kolesi zavrteli v prazno ali bi vse skupaj zaustavil sistem proti zdrsu pogonskih koles. S tem v mislih sem sedel tudi v tokratni CLA. No, že po prvih nekaj prevoženih zavojih me je testni avto opomnil, da me je osnovna kratica 200 CDI zavedla. Oznaka avtomobila se je nadaljevala še s kratico 4Matic. In res, štirikolesni pogon občutiš takoj, avto pa se v primerjavi z osnovnim CLA s pogonom na prednji kolesi pelje veliko, veliko bolje. Navkljub dejstvu, da je bil pod prednjim pokrovom šibkejši motor s 'samo' 136 'konji'. Ker je kljub temu dovolj navora (300 Nm), se pri vozniku in še enem potniku manko moči ne občuti, ko pa so v avtomobilu štiri odrasle osebe, bi se prileglo malce več moči.
Ne nazadnje je Mercedes, pa če je še tako majhen, premijski avtomobil, za katerega se spodobi, da s hitrostjo in pospeševanjem nima težav. A to je seveda sladka skrb, ki se jo brez težav odpravi z močnejšim motorjem. Pomembneje je, da že omenjeni štirikolesni pogon poskrbi, da se tudi CLA pelje tako dobro (ali pa še boljše) kot večje Mercedesove limuzine. No, če motor ne ponuja vrhunskih hitrostnih dosežkov, pa s povprečno testno porabo 7,4 litra na sto kilometrov prinaša varčnost, sploh pri umirjeni vožnji (normni krog), ko je za sto prevoženih kilometrov 200 CDI potreboval vsega 5,1 litra plinskega olja.
Seveda pa tudi za najmanjše Mercedesove zvezde velja, da niso poceni. V osnovi je za model CLA 200 CDI 4Matic potrebnih 37.150 evrov, če pa mu dodamo še nekaj dodatne opreme (kot je testni avto), je njegova cena kaj hitro nekaj več kot 45 tisoč evrov.
besedilo: Sebastjan Plevnjak
Prodaja: | AC Intercar d.o.o. |
---|---|
Moč: | 100kW (136 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,8 s |
Največja hitrost: | 216 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,8l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.143 cm3 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 3.400–4.400/min – največji navor 300 Nm pri 1.400–3.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 7- stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 225/50 R 17 Y (Continental ContiWinterContact TS830 P). |
Zmogljivost: | največja hitrost 216 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – poraba goriva (ECE) 5,7/4,2/4,8 l/100 km, izpust CO2 119 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.580 kg – dovoljena skupna masa 2.060 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.630 mm – širina 1.777 mm – višina 1.432 mm – medosna razdalja 2.699 mm – prtljažnik 470 l – posoda za gorivo 50 l. |