Na kratko: Peugeot 208 1.6 THP XY

2. 9. 2013 | Tomaž Porekar
Deli

Če nečemu rečemo XY, naj bi to pomenilo, da nam ni znano. To pa gotovo ne velja za Peugeota 208 XY.

Tržniki pri Peugeotu so hoteli najti primerno oznako za nekaj boljšega, žlahtnejšega, odlično opremljenega. Takšen je namreč 208 XY. Vanj so vgradili skoraj vse, kar je vredno več in je namenjeno razvajanju, višjim ciljem. Nekateri si pač lahko privoščijo več, pa čeprav se odločijo za majhen avtomobil.

No, točno to je Peugeot 208 XY. V našem preizkušenem primerku je pod prednjim pokrovom deloval tudi najmočnejši motor, ki ga je mogoče dobiti pri tej opremi, torej turbobencinski 1,6-litrski s 156 'konji'. Da gre za zmogljiv avtomobil, ki pa ni tako ekstremen kot 208 GTI, nakazuje tudi zunanja oprema, na primer 17-palčni kolesni obroči ali zgolj dvoje bočnih vrat.

Pomembnejša pa se zdi oprema v kabini. Nekaterih stvari v drugih avtomobilih sploh ne morete dobiti, na primer steklene panoramske strehe Cielo, kombinirane z notranjo LED-osvetlitvijo. Serijsko bo lastnik užival tudi v multimedijskem sistemu, prednja sedeža sta v športni izvedbi, posebej za XY pa je pripravljeno oblazinjenje, ki je kombinacija tkanine in alkantare. Pravzaprav je v tem XY skoraj vse, kar je pri  drugih izvedenkah 208 tudi na voljo, a je treba dokupiti. Nekaterim bo všeč še, da ima avtomobil popolnoma pravo nadomestno kolo!

Močan motor in trše vzmetenje gresta kar dobro skupaj, zato k legi na cesti ni bilo pripomb, čeprav je seveda res, da gre nekaterim trdo vzmetenje na naših luknjastih cestah precej na živce. A za to ni kriv avtomobil ...

Cena? V uradnem ceniku je za 208 XY THP 156 navedena cena 18.640 evrov, kar je druga najnižja cena med ponudbo XY, vse tri turbodizelske različice z enako opremo, a precej manj 'konji', so dražje.

Vsekakor zanimiv Peugeotov prodajni pristop, ki spada v sedanji trend manjšega zanimanja za dizle!

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 115 kW (156 KM) pri 6.000/min – največji navor 260 Nm pri 1.750–4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,1 s – poraba goriva (ECE) 7,9/4,5/5,8 l/100 km, izpust CO2 135 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.090 kg – dovoljena skupna masa 1.605 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.962 mm – širina 1.739 mm – višina 1.460 mm – medosna razdalja 2.538 mm – prtljažnik 311 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
poraba na testu: 7,9 l/100km
Ocena
  • XY je vsekakor zanimiva ponudba, zlasti za tiste (individualiste), ki v sedanjem času iščejo manjši, a še vedno bogato opremljen avtomobil.

Hvalimo in grajamo
primerno razmerje med ceno in opremo
zanesljiva lega na cesti
na majhen volanski obroč in pogled na merilnike prek njega se je treba navaditi
le troje vrat