Pri Peugeotu ne skrivajo želje, da bi se za nakup njihovega paradnega konja, modela 208, odločale tudi predstavnice nežnejšega spola.
Tudi zato je krajši in ožji, nižji in lažji ter oblikovno bolj zaobljen ali, preprosto rečeno, lepši. Toda na svetu ne obstajajo samo predstavnice nežnejšega spola – kaj pa bi bilo v njem všeč moškim? Notranja prostornost, bi se glasil odgovor. Novi Peugeot 208 je od predhodnika prostornejši, tako v potniški kabini kot v prtljažniku. In če je dovolj prostoren, je moškim po godu, če je lep, je samo dodaten plus, pa če si priznamo ali ne. Vendar obstajajo 'mačoti', ki imajo svoja merila in zahteve.
Kot zatrjujejo pri Peugeotu, so mislili tudi nanje in ustvarili novost – model XY, ter obudili legendo GTi. Oba sta na voljo v trivratni različici, pohvalita pa se z večjima razmikoma med kolesi, kar se posledično kaže tudi v širši karoseriji oziroma širših blatnikih. Seveda so drugačni tudi drugi karoserijski detajli. Žarometa imata drugačen položaj dnevnih LED-luči, med njima je drugačna maska, bleščeče črna s kromiranimi vstavki ustvarja navidezno tridimenzionalno šahovnico. Doplačilno, tako kot testni avtomobil, je mogoče Peugeota 208 okrasiti s posebnimi nalepkami, ki pa ne delujejo prepričljivo, navsezadnje mora pravi GTi prepričati z obliko, ne z nalepkami.
Na srečo so tu še drugačna odbijača, izpušna cev z dvojno manšeto trapezne oblike in rdeč napis GTi. No, rdeča je prisotna tudi na zavornih čeljustih pod 17-palčnimi posebnimi aluminijastimi platišči pa na spodnjem okviru prednje maske, na napisu Peugeot na zadnjih vratih in na okrasni maski, vse pa je poudarjeno še z dodatki bleščečega kroma. Športnost v notranjosti najbolj zaznamujejo sedeži in volanski obroč ter spet rdeči poudarki na armaturni plošči oziroma notranjih oblogah vrat.
Motor? 1,6-litrski ob pomoči turbopuhala zmore spoštljivih 200 'konj' in 275 Nm navora. Tako je za pospešek od 0 do 100 km/h potrebnih zgolj 6,8 sekunde, največja hitrost pa znaša kar 230 km/h. Sliši se mamljivo, pa je tudi v resnici? Žal ne povsem, zato GTi ostaja zgolj odličen poskus stvaritve športnega avtomobila, ki bo bolj kot prave športnike navdušil predvsem snobe oziroma tiste voznike, ki se nočejo (in ne znajo) peljati hitro. Pa seveda predstavnice nežnejšega spola. Navsezadnje se za dobrih 20 evrskih tisočakov dobi odlično opremljen avtomobil, to pa tudi nekaj šteje, kajne?
Besedilo: Sebastjan Plevnjak in Tomaž Porekar
Prodaja: | Peugeot Slovenija d.o.o. |
---|
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 147 kW (200 KM) pri 6.800/min – največji navor 275 Nm pri 1.700/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,8 s – poraba goriva (ECE) 8,2/4,7/5,9 l/100 km, izpust CO2 139 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.160 kg – dovoljena skupna masa 1.640 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3.962 mm – širina 2.004 mm – višina 1.460 mm – medosna razdalja 2.538 mm –prtljažnik 311 l – posoda za gorivo 50 l. |