Saj veste, kako je v življenju: s partnerjem bosta najbolj srečna, ko sprejmeta medsebojne kompromise in v zakup vzameta vse obojestranske hibe in pomanjkljivosti.
Nekako tako je tudi s tem električnim Smartom. Življenje s takim avtom (če je edini pri hiši, seveda) je polno kompromisov. Potek vašega vsakdana mora biti načrtovan do vsake najmanjše podrobnosti in skoraj ne smete si dovoliti, da vas preseneti nenadna sprememba poteka dogodkov. Čeprav potovalni računalnik kaže doseg s polno baterijo 145 kilometrov, je ta razdalja odvisna od večjega števila dejavnikov.
Tako vam že deževen dan odščipne 20 do 30 kilometrov, ko imate prižgane brisalce in nastavljeno večjo moč ventilacije. Pozimi vas kratki dnevi prisilijo imeti večino dneva prižgane luči, poleti pa vam do sape pomaga klimatska naprava in ste takoj na precej bolj realnih 90 kilometrih dosega. Imate čas? Polnjenje baterij namreč zahteva precej potrpljenja. Na navadni hišni vtičnici se bo tak Smart s popolnoma izpraznjenimi baterijami polnil celih sedem ur.
Več sreče boste imeli, če naletite na trifazno 32-ampersko polnilnico, ki bo Smarta napolnila v eni uri. Naslednja stvar na seznamu kompromisov so omejene količine prostora, ki nam jih tak avto ponuja. Od predpostavki, da se boste v tem avtu peljali sami, bo sovozniški sedež praviloma rezerviran za prtljago. Prtljažnik bo kvečjemu pogoltnil kakšno nakupovalno vrečko in nič več. Res pa je, da je za voznika na razpolago ogromno prostora in tudi visokorasli bodo z lahkoto našli dober položaj za volanom.
Ste se sprijaznili z vsemi kompromisi? No, potem je lahko tak Smart najboljši avto na svetu. Dovolj je že en start pri zeleni luči na semaforju, da vam tale malček nariše najširši možen nasmeh na obrazu: 55-kilovatni motor s stalnim navorom bo poskrbel, da boste v nekaj sekundah pospešili na mestnih 60 kilometrov na uro, še preden bodo vozniki okoli vas spustili nogo s sklopke. Veste, kaj dobite, ko kupite takega Smarta? Množico parkirnih mest, ki so popolnoma zastonj in kjer vam zastonj tudi napolnijo baterije v avtu. Če pa se slučajno zgodi, da so vse zasedene, boste vseeno lahko tega malčka porinili skoraj kamorkoli. Tudi po smartovsko na počez.
besedilo: Saša Kapetanovič
Prodaja: | AC Intercar d.o.o. |
---|---|
Moč: | 55kW (75 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,5 s |
Največja hitrost: | 125 km/h |
Motor: | Elektromotor: sinhronski motor s stalnim magnetom – nameščen zadaj, sredinsko, prečno – največja moč 55 kW (75 KM) – največji navor 130 Nm. Akumulator: litij–ionski akumulatorji – kapaciteta 17,6 kW, število baterijskih celic 93, hitrost polnjena (hitri polnilec 400 V/22 kW) manj kot 1 ura. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnji kolesi – gume spredaj 155/60 R 15 T, gume zadaj 175/55 R 15 T (Kumho Ecsta). |
Zmogljivost: | največja hitrost 125 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,5 – domet (NEDC) 145 km, izpust CO2 0 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 975 kg – dovoljena skupna masa 1.150 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 2.695 mm – širina 1.559 mm – višina 1.565 mm – medosna razdalja 1.867 mm |
Prtljažnik: | 220–340 l. |