Nemec z italijanskim šarmom (test)

29. 12. 2009
Deli

Naj vas ime ne zavede – La Strada ne prihaja z Apeninskega polotoka, ampak naravnost iz Nemčije. Poleg tega naj vam zaupamo še, da običajnih avtodomov pri njih ne boste našli. Predelujejo izključno dostavnike, v svojem programu pa ponujajo tudi takšne, ki se s ceno povzpnejo vse do 100.000 evrov.

Model Avanti boste našli v sredini njihove ponudbe, kar daje slutiti, da je med kupci najbolj priljubljen. Zato sploh ni čudno, da ga ponujajo v največ različicah.

Skupno jih je na voljo kar šest, te pa se, kot je v svetu počitniških vozil navada, ločujejo predvsem po svojih tlorisih. Nanje vas opominja črka ob imenu modela, z L pa so označili model, ki utegne zadovoljiti najširši krog želja.

Ureditev bivalnega prostora v njem velja za eno bolj klasičnih. Ne nazadnje skoraj do potankosti podobne tlorise srečate tudi pri vseh drugih proizvajalcih avtodomov, ki ponujajo podobno predelane dostavnike.

Njihova posebnost pa je predvsem, da se vozniški prostor, zahvaljujoč vrtljivima sprednjima sedežema, med postanki lahko prelevi v bivalnega. Za njim sta jedilna miza in dvosedežna klop, medtem ko je kuhinjski del svoje mesto našel na drugi strani, tik ob drsnih vratih.

In če ste morda pomislili, da je zaradi majhnosti osnovnega vozila (Avanti kljub svojim šestim metrom dolžine spada med krajše avtodome) utesnjena tudi kuhinja, naj vam zaupamo, da se motite.

Res je sicer, da prostora tam ni v izobilju, so ga pa v tovarni odlično izkoristili, uporabnikom ponudili presenetljivo prostorne predale in ga opremili s triplamenskim kuhalnikom, hladilnikom, koritom s toplo vodo (ja, tudi plinsko peč za ogrevanje z 12-litrskim bojlerjem boste našli v zadku), torej z vsem, kar potrebujete za prijetno bivanje na poti.

Posebnost, s katero se Avanti L oddaljuje od svojih tekmecev, se kaže še v ozki, toda nadvse uporabni omarici, ki je postavljena med klopjo in toaletnim prostorom. V njenem spodnjem delu lahko shranjujete čevlje (podobno uporaben predal je tudi pod mizo), medtem ko so v zgornjem delu snovalci predvideli prostor za televizijski sprejemnik LCD.

Davek, ki ga je zahtevala omarica, se odrazi pri prostornosti kopalnice, v katero vstopite skozi pametno rešena drsna vrata. Tam boste našli vse (kemični WC, umivalnik s pipo, viseči omarici za toaletne potrebščine in celo tuš), toda če ste višji in močnejše postave, boste hitro ugotovili, da prostor ni povsem prilagojen vašemu telesu.

To boste opazili tudi zadaj, kjer je prečno nameščeno dvojno ležišče nepravilnih oblik (v dolžino meri 197 cm, v širino pa na enem koncu 142 in na drugem 115 cm), omeniti pa velja še zasilno ležišče, ki ga lahko sestavite s podiranjem mizic (ampak to je resnično le zasilno! ).

Da pa v vozilu ne bi primanjkovalo prostora za oblačila, so prostor zanje izkoristili tako, da so zadaj pod strop namestili omarice v obliki črke U. Ideja se zdi posrečena, toda ob tem ni mogoče spregledati dejstva, da so morali zato posteljo namestiti nižje in s tem zmanjšati prostornino prtljažnega dela pod njo.

Ta je resda dvižna, kar pomeni, da jo lahko pospravite tudi ob steno in tako povečate prtljažnik, toda ker tega na daljših poteh ne boste počeli, je prav, da že ob nakupu takšnega avtodoma razmišljate tudi o prtljažniku za kolesa ali prtljažnem kovčku.

Podatki iz zadnjih let namreč kažejo, da ta razred avtodomov postaja vse bolj priljubljen, zlasti med mlajšimi kupci, ki so se zaradi njegovih številnih prednosti pripravljeni odreči določeni stopnji bivalnega udobja. Toda ne tudi udobju v vožnji.

Citroënov Jumper 2.2 HDi (z letošnjim letom so pri La Stradi zamenjali dobavitelja in ­podpisali pogodbo s Fiatom) s svojimi 88 kW/120 KM in 320 Nm navora dokazuje, da povsem zlahka izpolnjuje želje svojega lastnika – tudi če je ta do zdaj sedel le v osebnih vozilih – navdušuje s svojo okretnostjo (toda za parkirna tipala, ki vam bodo priskočila na pomoč pri vzvratni vožnji, le najdite še tistih nekaj dodatnih evrčkov) in ne nazadnje s sprejemljivo majhno porabo, ki se na daljših poteh zlahka spusti pod deset litrov na sto prevoženih kilometrov.

Pa še nekaj vam zaupamo: zaradi zunanjih mer takšni Vani, kot jim poznavateljsko pravijo v svetu počitniških vozil, nemalokrat odigrajo tudi vlogo drugega avtomobila pri hiši. In ker drži, da pri nakupu osebnega avtomobila nemalokrat odloča tudi zunanji videz, lahko rečemo le, da so z Avantijem pri La Stradi zadeli v črno.

Matevž Korošec, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 44.794 €
Cena testnega modela: 54.053 €
Moč: 88kW (120 KM)
Največja hitrost: 155 km/h
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski z neposrednim vbrizgom – gibna prostornina 2.229 cm? – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.500/min – največji navor 320 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja sprednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/70 R 15 C (Michelin Agilis).
Zmogljivost: največja hitrost 155 km/h – pospešek 0-100 km/h ni podatka – poraba goriva (ECE) ni podatka.
Mase: prazno vozilo 2870 kg – dovoljena skupna masa 3.300 kg – ­dovoljena obremenitev 430 kg – posoda za gorivo 80 l.
Ocena
  • Čeprav Avanti L v svetu počitniških vozil slovi kot povsem pravi avtodom, bi ga lahko na neki način označili tudi za hibrid, saj se zna s svojimi zunanjimi merami vživeti tako v vlogo vozila za preživljanje prostega časa kot v avtomobil za vsakodnevne opravke. La Strada pa je eden redkih proizvajalcev, ki se je specializiral prav na tem področju in ki svojo prednost dokazuje tudi z visoko stopnjo kakovosti.

Hvalimo in grajamo
zunanji videz
kakovostna izdelava
udobje v vožnji
zmogljivosti in poraba
imidž
utesnjena kopalnica
ozka postelja
relativno majhen prtljažnik
(pre)malo luči v notranjosti