Nissan Almera 1.5 Comfort Plus

11. 9. 2000
Deli

Pa se lotimo enkrat avtomobilskega testa od konca proti začetku.

Pri oceni povprečneža! Kaj? Kako? Ja, ocena nove Nissanove Almere je natanko takšna. Povprečna! Prenovljena Almera, ki smo jo v naši reviji že vozili, in sicer z 1, 8-kubičnim pogonskim agregatom, je neprimerljivo karakternejši avtomobil. Zaradi motorja in opreme.

Nova Almera je zrel avtomobil. Če se lotimo njene oblike, ji lahko očitamo le konzervativnost, toda ta ljudi nekako pomirja ter ne vzbuja pretiranih čustev. To je po svoje tudi dobro.

Tudi notranjost Almere je seveda povsem nova in ravno tukaj se kaže pomuditi malce dlje. Počutje v Almeri je dobro. Če bi jo moral na splošno oceniti, se ponovno znajdemo pri povprečju. Ne daje slabega vtisa, res pa je, da me osebno ni noben izmed detajlov posebno navdušil. No, mogoče je pregovorna le praktičnost teh vozil, saj je v Almeri res dobro poskrbljeno za odlagalne prostore in številne predalčke.

Prostornost? Ne boste verjeli, ampak povprečna! Lahko ji sicer prilepimo en plus, saj bi bili krivični, če bi zapisali, da potniki zadaj ne sedijo dobro, le višji »otroci« bodo kolena nekoliko tiščali v naslonjala prednjih sedežev, kar je lahko moteče tako za onega zadaj kakor za tistega spredaj. Sicer pa tale Almera ni mišljena ravno za taksi.

Namenjena je pač za povsem običajen družinski avtomobil, ki bo zadovoljil potrebe človeka, ki od avtomobila ne pričakuje, da bo premagoval brezpotja, prevažal neomejene količine prtljage in oseb, podiral hitrostne rekorde ali vlekel nase zavidljive poglede sosedov.

Vožnja? Sicer ne trdim, da Almerin motor ni zmogljiv, saj je pač treba upoštevati, da je 1, 5-litrska različica in iz tega je že mogoče sklepati, da avtomobilu v primerjavi z večjimi brati primanjkuje navora. Vendar ni povsem tako. Vozilo se z mesta odpelje povsem zgledno in tudi motor je povsem dovolj prožen, očitamo pa mu čudno izbrana prestavna razmerja.

Menjalnik je zasnovan dobro in tudi deluje dobro, vendar bi drugačna prestavna razmerja bistveno pripomogla k bolj elastični vožnji. Predvsem po mestu. Ko se Almera znajde na odprti cesti, na zamere pozabimo, saj se izkaže za resnično prijetnega sopotnika.

Odkrito priznam, da Almere nisem nič kaj dirkaško priganjal na kakšni zaviti cesti, da bi se lahko prepričal o dobrih in slabih lastnostih njenega podvozja in krmilnega sistema, vsekakor pa so Japonci želeli narediti predvsem udoben avtomobil in zato bi lahko Almero označili za rahlo premehko. Neravnine in grbine na asfaltu sicer resnično zgledno požira, toda v hitreje odpeljanih ovinkih se avtomobil kar malce neprijetno nagiba.

Za konec se ustavimo še tam, kjer je vozila konec. Pri prtljažniku. Ta je precej večji kot pri prejšnji Almeri. Po potrebi ga lahko s podiranjem zadnjih naslonjal še povečamo in tako ob kombinaciji z veliko odprtino pod prtljažnimi vrati dobimo vozilo, ki bo brez težav prepeljalo tudi večji kos tovora.

Gaber Keržišnik

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 10.802,87 €
Moč: 60kW (99 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,8 s
Največja hitrost: 173 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 73,6 × 88,0 mm - gibna prostornina 1497 cm3 - kompresija 9,9 : 1 - največja moč 66 kW (90 KM) pri 5600/min - največji navor 128 Nm pri 2800/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 4,5 l - motorno olje 2,7 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,333; II. 1,782; III. 1,207; IV. 0,902; V. 0,756; vzvratna 3,417 - diferencial 4,353 - gume 185/65 R 15 H (Bridgestone B 391)
Zmogljivost: največja hitrost 173 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,8 s - poraba goriva (ECE) 8,6/5,5/6,6 l na 100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 3 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila - zadaj posamične obese, večvodilska vzvojna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1190 kg - dovoljena skupna masa 1710 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1000 kg, brez zavore 600 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4184 mm - širina 1706 mm - višina 1442 mm - medosna razdalja 2535 mm - kolotek spredaj 1470 mm - zadaj 1455 mm - rajdni krog 10,4 m
Notranje mere: dolžina 1570 mm - širina 1400/1410 mm - višina 950-980/930 mm - vzdolžnica 870-1060/850-600 mm - posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: (normno) 355 l
Naše meritve
T = 25 °C, p = 1020 mbar, rel. vl. = 53 %
Pospešek 0-100km: 13,2s
1000m z mesta: 35,2s ( 145km/h)
Največja hitrost: 175km/h (V.)
Zavorna pot pri 100km/h: 52,2m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Ocena
  • Hvaležen sopotnik je takšna Almera, tako ali drugače. In poleg tega mi Nissanovi avtomobili že od nekdaj vlivajo zaupanje. Sam ne vem, zakaj, ampak znamka, ki v deželi vzhajajočega sonca kotira najvišje, je pač znana po svoji zanesljivosti. In ravno to je ena izmed najpomembnejših stvari pri nakupu novega avtomobila. Mar ne?

Hvalimo in grajamo
oblika avtomobila
motor
udobje
velik in dostopen prtljažnik
prestavna razmerja
slab navor
rahlo premehko podvozje
nagibanje vozila v zavojih