Nissan Almera 1.5 dCi Accenta

24. 6. 2004 | Aljoša Mrak
Deli

Po poslovni združitvi Renault in Nissan združujeta sile - pridno izkoriščata najboljše, kar obe avtomobilski znamki ponujata. In če se recimo pri štirikolesnem pogonu bolj opirajo na Nissana, je pri motorjih radodarnejši Renault.

Zato je tudi Nissan Almera dobila Renaultev sodoben turbodizelski motor s tehnologijo skupnega voda, ki razvije 82 KM. Almera z oznako 1.5 dCi se zato odlikuje z vsemi prednostmi, ki smo jih do sedaj pripisali Cliu, Meganu ali Scenicu: varčnost, poskočnost, tudi tiho delovanje, ko je agregat ogret na delovno temperaturo.

A občutek, da je motor vseeno veliko tišji v Meganu (Scenicu) kot v Almeri, me ni zapustil in zato sem šel brskat v naše meritve. In res! Almera se po slišnosti kosa s podobno motoriziranem Kangoojem, medtem ko je Scenic za tri decibele tišji. Malo, a pazljivejši bodo razliko opazili!

Mehko vzmetenje in odlična kakovost izdelave sta tisto, česar še sedaj mnogi v našem uredništvu ne morejo pozabiti, odkar smo končali supertest (stare) Almere. Nenavadno, koliko sodelavcev me je vprašalo, ali je prenovljena prav tako dobra kot stari model.

Da, Almera se je po 100 tisoč kilometrih izkazala - tudi po večletnem priganjanju je bila kot nova! In čeprav ima po oblikovni osvežitvi nekaj več športnega naboja (predvsem okrogle prednje luči), le-tega ne iščite v tem avtomobilu.

Raje se udobno peljite, izkoristite mehkobo podvozja in sedežev, kot da bi pri Almeri iskali občutek adrenalinske vožnje. Avtomobil se namreč pri dinamični vožnji v ovinkih preveč nagiba, da bi voznik imel dober občutek.

Predvsem pa na meji oprijema zelo rad začne svoj ples zadek, katerega krotitev zahteva izkušenega voznika in trezno glavo. če niste voznik, ki vam to leži, se temu raje izognite!

In če upoštevam, da je na vrhu sredinske konzole velik in lahko čitljiv ekran (dnevne luči to preglednost sicer zmanjšajo), potem vem, komu je namenjen ta avtomobil.

Almera je kot naročena za starejše, ki znajo ceniti udobje, bogato opremo (osrednja ključavnica, štiri varnostne blazine, aktivna prednja vzglavnika, radio s CD-jem, samodejna klimatska naprava, štiri električne pomične šipe, ABS, …), preglednost in enostavnost uporabe. In 82-konjski turbodizelski motor seznam prednosti tega avtomobila le še podaljša.

Aljoša Mrak

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 16.341,18 €
Cena testnega modela: 16.391,25 €
Moč: 60kW (82 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 14,5 s
Največja hitrost: 168 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1460 cm3 - največja moč 60 kW (82 KM) pri 4000 vrt/min - največji navor 185 Nm pri 1750-2500 vrt/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/65 R 15 T (Goodyear Ultra Grip 6 M+S)
Zmogljivost: največja hitrost 168 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,5 s - poraba goriva (ECE) 6,3/4,0/4,9 l/100 km
Mase: prazno vozilo 1230 kg - dovoljena skupna masa 1735 kg
Zunanje mere: dolžina 4197 mm - širina 1706 mm - višina 1448 mm - prtljažnik 355 l - posoda za gorivo 60 l
Naše meritve
T = 5 °C / p = 1007 mbar / rel. vl. = 66 % / Stanje kilometrskega števca: 1602 km
Pospešek 0-100km: 14,0s
402m z mesta: 19,1s ( 116km/h)
1000m z mesta: 35,3s ( 146km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,9 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 16,0 (V.)s
Največja hitrost: 170km/h (V.)
poraba na testu: 7,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 49,5m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
navor in poraba motorja
udobje mehkega podvozja
kakovost izdelave
oprema
ogromen zaslon na vidnem mestu
glasnost mrzlega motorja
lega na cesti