Nissan Almera 1.8 Elegance

12. 7. 2001
Deli
Nissan Almera 1.8 Elegance

Nissan pri Almeri bogato opremljenost stopnjuje nekako takole: najprej udobje, sledi povečano udobje, šport, luksuz in na koncu eleganca. Tako bi namreč poslovenili njihove pakete opreme.In slišati je dokaj logično, ne?

V primerjavi z našo supertestno Almero je avtomobil, ki smo ga dobili na test, tehnično skoraj identičen; morda se razlikuje v kakšnem kilogramčku dodatne mase zaradi več opreme, ampak premalo, da bi bile vrednosti vredne omembe. Tudi pri zmogljivostih se to dejansko ne pozna.

Po takšni Almeri posežete, če vam zadoščata prostor in tehnika, nikoli pa vam ni dovolj udobja. Toda Almera Elegance je nekaj prav posebnega: lahko jo dobite le v temno modri barvi, ki jo imenujejo cadburry blue. Tu pa se modrina šele začne.

Da bi barvno uskladili notranjost z zunanjostjo, je tudi znotraj velik del siceršnje sivine in črnine zamenjala modrina v podobnem odtenku, kot je na pločevini. Tako so modri sedeži, volanski obroč, velik del armaturne plošče in vratne obloge. No, in seveda talne obloge. Eleganco poudarja še velik delež usnja, in sicer na vratih, volanskem obroču in sedežih, čeprav so slednji kombinirani s tkanino - seveda tudi modro.

Če je Elegance, je Almera lahko samo 1800-kubična in z ročnim menjalnikom, a na izbiro ostane število vrat, tri ali pet. Motor je zdaj že dobro znan in spada med dobre povprečneže. Tja do 150 kilometrov na uro je kar prepričljiv, s prožnostjo vred, potem njegov zagon hitro pojenja. Pri zmerni vožnji malo porabi, pri priganjanju pa postane zelo žejen.

Boljši del mehanike je odličen, natančen menjalnik, ki navdušuje s pretikanjem. To dovoljuje veliko mero športnosti, ki gre v korak z odlično oblikovanim volanskim obročem (ki je morda le za spoznanje pretanek) in z odlično nameščenimi pedali; staccato se kar ponuja sam od sebe. Nekako najmanj prepričljiva je zadnja prema, ki nerodno zatrese ob vožnji čez udarne jame ali kratke in visoke grbine. Sicer pa sta na normalnih podlagah tako udobje kot lega na cesti, če ju ocenim po šolsko, prav dobra, upoštevajoč tudi mere tega avtomobila.

Zaradi temne karoserije ima klimatska naprava dosti dela, ko avtomobil dlje stoji na soncu, toda večina notranjosti (razen morda nekako preveč plastičnega dela med sedežema), skupaj s tistimi priročnimi rešitvami (za očala na stropu, za kovček in dežnik pred zadnjo klopjo, skrit predalček pred prestavno ročico), vseeno pušča dober vtis dvignjene ravni udobja. Z ožlahtnjeno modrino vred, če vam je ta všeč. Pri Nissanu eleganco v Almeri namreč vidijo modro.

Besedilo in foto: Vinko Kernc

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena testnega modela: 14.689,95 €
Moč: 84kW (114 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,1 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1769 cm3 - največja moč 84 kW (114 KM) pri 5600/min - največji navor 158 Nm pri 2800/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,1 s - poraba goriva (ECE) 10,2/5,9/7,5 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Mase: prazno vozilo 1225 kg
Zunanje mere: dolžina 4184 mm - širina 1706 mm - višina 1442 mm - medosna razdalja 2535 mm - rajdni krog 10,4 m
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: (normno) 355
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 11,2s
1000m z mesta: 33,0s ( 153km/h)
Največja hitrost: 186km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,9l/100km
poraba na testu: 11,4 l/100km
Napake med testom: slabo delovanje troblje
Ocena
  • Nissan Almera Elegance, ki je na voljo le z motorjem z 1,8 litra prostornine in od znotraj navzven v modri barvi, z barvo in z veliko usnja, ponuja veliko mero razkošja v avtomobilu, ki mora tekmovati v Golfovem razredu. Ob ugodnih garancijskih pogojih je pravzaprav njegova cena čisto sprejemljiva, le predsodkov pred znamko Nissan ne smete imeti.

Hvalimo in grajamo
količina usnja
kakovost usnja na otip
ergonomija volanskega obroča
menjalnik
nekaj uporabnih rešitev
vodljivost
zmogljivosti pri večjih hitrostih
poraba pri športnejši vožnji
(ne)udobje na kratkih grbinah