Analitiki vseh vrst, med njimi seveda tudi ekonomski, bi gotovo našli vrsto razlogov, zakaj Micer na (naših) cestah ni več. Če preskočim možne vzroke, rečem: nepravično.
Micra je namreč, trdim, v celoti posrečen avtomobilček. Začenši z imenom. Micra. Sliši se lepo in prikupno. Pa videz: malce spominja na starega, legendarnega Fiata 500, a je dovolj samosvoja, da je prepoznavna že od daleč. Pa barve: tiste dolgočasne srebrne na Micri še nisem videl; so pa prikupne pastelne, živahne, ’pozitivne’.
Tipičen kupec ni tehnični frik. Se pravi, da ne pričakuje neposrednega vbrizga, štirikolesnega pogona s Torsnom, petvodilske zadnje preme in podobnih tehnikalij; da je le spodobno udobna. In natanko to Micra je. Tehnično je dovolj sodobna, da ji ne moremo očitati zastarelosti, in izza volanskega obroča je občutek prijeten, lahkoten.
Stvari so tam, kjer morajo biti, vožnja je lahkotna, prostornost je v tem avtomobilskem razredu zadovoljiva, saj je treba vedeti, da je med neposrednimi tekmeci Micra med manjšimi po svojih zunanjih merah. Predvsem po dolžini. To so delno rešili s pomično zadnjo klopjo, sicer pa pri takšnih avtomobilih šteje prostornost na prednjih sedežih in morda še velikost ter uporabnost prtljažnika. V obeh primerih Micra ne razočara. Prej nasprotno.
Nedavna prenova ni prinesla bistvenih novosti, kar ne zmanjšuje njene vrednosti pred nakupom. Ostali sta nekoliko premajhni zunanji ogledali, kar je tudi edina Micrina zamera, ostaja pa tudi mladostno živahna notranjost, ki se ne ’tepe’ z uporabnostjo oziroma ergonomijo. Ponovno se je izkazal pametni ključ, ki je pri Micri zares pameten, kar pomeni, da lahko ves čas uporabe tega avtomobilčka ostane nekje v žepu ali torbici.
Odklepa in zaklepa se s pritiskom na gumbe, zaščitene z gumo (teh je pet, na vsakih vratih - tudi zadnjih torej - po eden), motor pa se požene z zasukom gumba na mestu, kjer sicer pričakujete ključavnico za zagon. V tem razredu je Micra še vedno edina, ki to ponuja, in je, čeprav se morda sliši pretirano, tudi zato privlačna za nakup. Sem je treba prišteti še solidne materiale in odlično izdelavo, kar zaokrožuje zelo dober vtis, ki ga naredi notranjost.
Motor v tej Micri je po prostornini res majhen, a odličen. Omogoča lagodno ali živahno vožnjo v mestu, pa tudi (krajših) potovanj potniki ne bodo doživljali kot avanture Argonavtov. Še boljši je menjalnik z dobro izračunanimi prestavnimi razmerji, predvsem pa se ga odlično upravlja - gibi ročice so kratki in natančni, povratna informacija, kdaj je prestava vklopljena, pa je tudi odlična. Ob tem se zdi volanski servo rahlo premočan (se pravi premalo upora na volanskem obroču), kar je vedno stvar okusa, je pa volan zelo natančen in dokaj neposreden. Skratka: mehanika v službi voznika.
Pa naj zdaj še kdo reče, da Micra ni posrečen avtomobil(ček). Če se ji ognete, mora za to biti kak ekonomski razlog (recimo cena) ali pa je vse skupaj le stvar predsodka. Za kar pa Micra ni kriva.
Vinko Kernc
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 11.942,91 € |
Cena testnega modela: | 12.272,58 € |
Moč: | 59kW (80 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,9 s |
Največja hitrost: | 167 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,9l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1240 cm3 - največja moč 59 kW (80 KM) pri 5200/min - največji navor 110 Nm pri 3600/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 175/60 R 15 H (Goodyear Eagle Ultra Grip7 M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 167 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,9 s - poraba goriva (ECE) 7,4/5,1/5,9 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1000 kg - dovoljena skupna masa 1475 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3715 mm - širina 1660 mm - višina 1540 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 46 l. |
Prtljažnik: | 251-584 l |
T=2 °C / p= 1012 mbar / rel. vl.: 60 % /Stanje km števca: 1485 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,7s |
---|---|
402m z mesta: | 18,4s ( 119km/h) |
1000m z mesta: | 34,4s ( 146km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 12,5s |
Prožnost 80-120km/h: | 21,9s |
Največja hitrost: | 159km/h (V.) |
poraba na testu: | 7,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 48,3m |
AM meja: | 43m |
-
Micra je odličen avtomobilček za enega na krajših vožnjah, se pravi kot drugi avtomobil v družini. Kljub majhnosti (in s petimi vrati) pa preseneti tudi na daljši poti. Pravzaprav ima zelo malo ’tazaresnih’ napak.