Nissan Micra 1.2 16v Acenta City

13. 1. 2012
Deli

Fotografirali smo jo ob obrežju Ljubljanice, natančneje na ljubljanski Špici, ki leži med trnovskim pristanom in botaničnim vrtom. Nekoč priljubljeno kopališče naj bi po prenovi znova oživelo. S podobno dilemo se ukvarjajo pri Nissanu: bo nova Micra spet mikavna?

Medtem ko za tako imenovani Jankovičev projekt oživitve Špice lahko rečemo, da je zelo ambiciozen (kopanje v Ljubljanici že dolga leta ni več priporočljivo), a se bo z namestitvijo celovitega sistema kanalizacije na Rakovi jelši mogoče celo posrečil, pa za Micro nismo tako prepričani. Ljubljenka žensk naj bi z novo podobo pritegnila tudi moški del populacije, a se odkrito bojimo, da so nissanovci povsem zgrešili svoj cilj. Ne samo da ne bo pritegnila moških, ampak bo odgnala tudi ženske.

Pri novi Micri težava ni le v obliki, saj je iz simpatičnega avtomobila postal … hmm, kako naj rečemo … povprečen, nezanimiv primerek avtomobilske industrije, temveč tudi v tehniki. Medtem ko smo pri stari hvalili igrivo naravo, preprosto vodljivost in prav prijetne občutke pri odzivu podvozja in servovolana, smo pri novi to pogrešali. Mogoče Micra ni tako nazadovala, kot so napredovali tekmeci, toda to navsezadnje ne igra vloge.

Izdelana v Indiji (za evropski trg, sicer jo izdelujejo še na Kitajskem, Tajskem in v Mehiki) in mišljena kot globalni avtomobil je imela Micra težko breme: biti dobro sprejeta v 160 državah sveta je ambicija, ki ni od muh. Pa vendar so nissanovci naredili avtomobil, ki naj bi bil sprejemljiv za vsakogar ne glede na spol ali raso, a za ceno oblikovne sivine. Z ugodno cenovno politiko, beri s popusti in z ugodnimi prodajnimi paketi, se bo Nissanova malčica približala kupcem, predvsem pa bo vaba za tiste ženske, ki so bile zadovoljne s prejšnjim modelom, a bog ne daj, da prej preizkusijo katerega tekmeca na testni vožnji …

Torej je nova Micra res tako slab avtomobil? Sploh ne, je pa manj dober v primerjavi s tekmeci kot stari model. Če naše besede zvenijo malce negativno, je to zato, ker sem kar nekaj prijateljicam osebno priporočil prejšnji model, za kar so mi nekatere hvaležne še danes, toda za novinko ne dam roke v ogenj. Je premalo napredovala, čeprav ima kar nekaj adutov. Narejena je na novi platformi, ki jo bo sčasoma delila še z nekaterimi modeli (limuzino in MPV). Pri Nissanu so najbolj ponosni na hujšanje, saj so zaradi lažjih materialov privarčevali devet kilogramov pri prednjem podvozju, dobre tri pri izpušnem sistemu, dva pri posodi za gorivo in dva celo pri oblogi stropa. Skupaj naj bi v primerjavi s predhodnico privarčevali kar 35 kilogramov, kar je za tako majhen avtomobil veliko. In to se med vožnjo tudi čuti.

Tudi v notranjosti so pridobili nekaj prepotrebnih centimetrov, saj so stopalke postavljene bolj naprej, posoda za gorivo pa bolj nazaj. Vse za to, da bi pridobili nekaj vzdolžnih centimetrov, saj z višino že predhodnica ni imel težav. Lahko potrdimo, da s prostornostjo (znotraj tega avtomobilskega razreda, seveda) ne bo sivih las. Težave se pojavljajo drugje, recimo pri sedežih (ki so bolj klopce kot pa pravi sedeži), notranjih materialih (cenenost plastike), tudi hrupnosti (motor) … No, pri hrupnosti moramo biti natančnejši.

Glede na to, da je pred voznikom trivaljnik, bi pričakovali več tresljajev in hrupa, kot se ga v resnici sliši v notranjosti. Motor prav prijetno grgra, dokler stopalke za plin ne pohodimo odločneje, zaradi asimetrične glavne gredi pa so tresljaji skoraj odpravljeni. Ko se vozite s hitrostjo 50 do 60 km/h (po merilniku hitrosti), kar je največkrat v mestu, je pri zmernem plinu hrupa zelo malo, igla merilnika vrtljajev pa se giblje med 1.000 in 1.500 vrtljaji. Takrat, verjamem, je Micra res šparovček, čeprav se v notranjost pretihotapijo tresljaji, ki jih sicer ni občutiti. Škoda.

Na testu smo imeli različico, ki je imela neskončnostopenjski menjalnik CVT. Odlično za mesto, kjer lahko pozabimo na nadležno prestavljanje, a slabo za ušesa, saj kombinacija polnega plina, trivaljnika in menjalnika CVT pomeni veliko trušča. Poln plin pomeni takojšen odziv, kar Micri štejemo v plus, in tudi zelo solidne pospeške, vendar tudi hrup, ki se ga ne bi sramoval niti kakšen delovni stroj. Nadležno.

Se pa strinjamo z inženirji, da je tak menjalnik v osnovi najidealnejša rešitev, dokler ne pridemo do bučne zabave pri polnem plinu. Jaz bi raje imel dober samodejni menjalnik. Volkswagnov Polo ima, recimo, menjalnik DSG, ki je vesoljska tehnologija proti tej rešitvi, saj tam tehnika ne zahteva od voznika, da se ji prilagaja. Tudi drugače je zmagovalec našega primerjalnega testa majhnih avtomobilov veliko boljši, naj bo govor o položaju za volanom, menjalniku, legi na cesti, motorju, še celo pri kakovosti izdelave se Indijci niso najbolj izkazali.

Za 'špico razreda' mu veliko manjka, to je dejstvo. Je pa 'ljudski avtomobil' dražji in poleg tega nima prostora za odlaganje torbic v sovoznikovem sedežu ter sistema za merjenje parkirnega prostora. Vse Micre imajo serijsko stabilnostni sistem ESP, štiri varnostne blazine in varnostni zavesi, kar lahko samo pozdravimo. V opremi Acenta City dobite tudi samodejno klimatsko napravo, parkirna tipala na zadku, sistem prostoročnega telefoniranja in celo tempomat ter omejevalnik hitrosti.

Trivratne različice ne bodo ponujali, prav tako ne bodo imeli v prodajnem programu turbodizla. Medtem ko je bilo prej kar tri četrtine kupcev Micre ženskega spola, naj bi pri novi Micri moški prevzeli polovico prodajnega kolača. Mene, žal, niso prepričali, saj bolj verjamem, da se bom čez kakšno leto kopal v Ljubljanici, kot pa šarmiral v novi Micri.

bese­di­lo: Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič

 

iz oči v oči: Tomaž Porekar
Nissan se pri snovanju naslednika Micre ni držal načela, da moraš z novostjo ustvariti nekaj več kot s predhodnikom, da moraš zagotoviti zanj vsaj enak krog kupcev. Micra se zdi, da je zdaj narejena 'kar tako', ker so pač tudi pri Nissanu v tem razredu nekaj morali imeti. Pri videzu je pravzaprav še najmanj minusov, več jih je pri kakovosti rešitev. Zdaj dosedanjim kupcem (predvsem ženskega spola) ni več všeč, moških kupcev pa Nissan z Micro tudi ne nagovarja. V različici s samodejnim menjalnikom pa sploh ne. Če si ogledamo še dve zadnji uspešnejši Nissanovi stvaritvi, Juka in Qashqaia, pa je sploh težko razumeti, da prihajajo iz iste hiše!
Udobje, lega na cesti in videz pa tako in tako zaostajajo daleč za povprečjem v tem razredu.

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 8990 €
Cena testnega modela: 12330 €
Moč: 59kW (80 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 14,6 s
Največja hitrost: 161 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,2l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne in mobilne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje
Servisni pregled na 20000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1173 €
Gorivo: 9,410 €
Gume (1) 720 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 3670 €
Obvezno zavarovanje: 1805 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 3265 €
Skupaj 20043 € (strošek na km: 0,20 €)
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 78 × 83,6 mm – gibna prostornina 1.198 cm³ – kompresija 10,7 : 1 – največja moč 59 kW (80 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,7 m/s – specifična moč 49,2 kW/l (67,0 KM/l) – največji navor 110 Nm pri 4.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – neskončnostopenjski CVT menjalnik – prestavna razmerja: začetna prestava 4,01, končna prestava 0,550 – diferencial 3,770 – platišča 5,5 J × 15 – gume 175/60 R 15, kotalni obseg 1,78 m
Zmogljivost: največja hitrost 161 km/h – pospešek 0–100 km/h 14,5 s – poraba goriva (ECE) 6,7/4,6/5,4 l/100 km, izpust CO2 125 g/km
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 970 kg – dovoljena skupna masa 1.425 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: ni podatka, brez zavore: ni podatka – dovoljena obremenitev strehe: 50 kg
Zunanje mere: širina vozila 1.675 mm – kolotek spredaj 1.460 mm – zadaj 1.465 mm – rajdni krog 9,3 m
Notranje mere: širina spredaj 1.360 mm, zadaj 1.300 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 460 mm – premer volanskega obroča 380 mm – posoda za gorivo 41 l
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom: 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Serijska oprema: voznikova in sovoznikova varnostna blazina – stranski varnostni blazini – varnostni zračni zavesi – pritrdišča ISOFIX – ABS – ESP – servo volan –klimatska naprava – električni pomik šip spredaj – električno nastavljivi in ogrevani vzvratni ogledali – radio s CD-predvajalnikom in MP3-predvajalnikom – daljinsko upravljanje osrednje ključavnice – po višini nastavljiv volanski obroč – po višini nastavljiv voznikov sedež – deljiva zadnja klop – potovalni računalnik
Naše meritve
T = 14°C / p = 1.020 mbar / rel. vl. = 45 % / Gume: Bridgestone B250 175/60/R 15 H / stanje kilometrskega števca: 1.480 km
Pospešek 0-100km: 14,6s
402m z mesta: 19,7s ( 117km/h)
Največja hitrost: 161km/h (D)
Najmanjša poraba: 6,8l/100km
Najvišja poraba: 7,8l/100km
poraba na testu: 7,2 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 70,7m
Zavorna pot pri 100km/h: 43,5m
AM meja: 42m
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (284/420)
  • Marsikomu se toži po predhodniku, zato novincu kljub konkurenčni ceni in zavidljivi varnostni opremi ne napovedujemo svetle prihodnosti.

  • Zunanjost (9/15)

    Številnim, preštevilnim je stara bolj všeč.

  • Notranjost (81/140)

    Bolj skromna prostornost v potniški kabini, radodarnost v prtljažniku, (pod)povprečni materiali.

  • Motor, menjalnik (49 /40)

    Razmeroma dober trivaljnik, vendar menjalnik CVT ne ljubi polnega plina – takrat postane tudi glasen.

  • Vozne lastnosti (53 /95)

    Micrine vozne lastnosti so zgolj povprečne, pogrešamo igrivost predhodnika.

  • Zmogljivost (15/35)

    Šibak trivaljnik in neskončnostopenjski menjalnik CVT nista za dinamične voznike.

  • Varnost (35/45)

    Štiri varnostne blazine, varnostni zavesi in ESP serijsko.

  • Gospodarnost (42/50)

    Dobra cena (glede na serijsko opremo, predvsem varnostno), konkurenčna garancija in povprečna izguba vrednosti.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 1/5

Hvalimo in grajamo
preprostost upravljanja v mestu
predvidljivo podvozje
prostor za torbice v sovoznikovem sedežu
uporabnost petih vrat
delovanje trivaljnika
oblikovna sivina
sedeži
notranji materiali
menjalnik CVT pri pospeševanju
nima pomične zadnje klopi