Res je, takle Nissan Murano je trenutno eden najbolj gosposkih Nissanov, a besedo iz naslova si je mogoče razlagati tudi malce drugače.
Murano namreč ne spada v najmlajšo generacijo avtomobilskih stvaritev, zato bi ga sveži, najsodobnejši avtomobili mirno naslavljali z gospod Murano. Druga generacija je na trgu od leta 2008, vmes pa so ga rahlo, skoraj izključno kozmetično pomladili. In medtem ko lahko mirno zapišemo, da s svojo zunanjo obliko navduši (kar je veljalo tudi za prvo generacijo, ko je prišla na trg pred desetimi leti), je tehnično in po občutku izza volana vendarle (vsaj) pol koraka za konkurenco. V tem razredu (bolj ali manj) prestižnih SUV-ov je ta namreč huda, počutje pa vedno bližje tistemu, kar bi pričakovali v prestižni limuzini tega cenovnega razreda. Tu pa ima Murano nekaj težav.
Pogonski sklop, recimo, se ne more primerjati s sodobnimi evropskimi izdelki. Saj ne da bi voznik nad njim ostal razočaran, navsezadnje je dovolj zmogljiv, tih in uglajen, da Murano svoje poslanstvo izpolnjuje brez težav, a vendarle je treba vedeti, da je šeststopenjska avtomatika klasika in se tako tudi obnaša (z uglajenim, a obotavljajočim se 'kick-downom', zgodnjim prestavljanjem navzgor in občasnim lovljenjem prave prestave), motor pa svoje korenine vleče v leto 2005, ko so ga najprej namenili uporabi v Pathfinderju in Navarri, ga nato precej obdelali, mu povečali zmogljivosti in ga posadili v Murana.
Navora, kot rečeno, je dovolj, poraba je še (glede na tip in zmogljivosti avtomobila) dovolj ugodna, hrup pa (razen v nizkih prestavah pri mestnih hitrostih) ni tolikšen, da bi motil. Le sprijazniti se je treba: medtem ko so nekateri (dražji) konkurenti lahko ali udobni ali športni, je Murano pač udoben.
To dokazuje tudi njegovo podvozje, ki ni naklonjeno živahnosti skozi ovinke, se pa zato dobro znajde na slabi cesti in odlično vztraja v zadani smeri pri avtocestnih hitrostih.
Da Murano po zasnovi ni najnovejši, dokazuje tudi za višje (okoli 190 centimetrov in več) voznike prekratek vzdolžni pomik sedeža in v celoti visoko sedenje. Po drugi strani pa so notranje oblike prijetno sveže, upravljanje avdio- in navigacijskega sistema intuitivno in nenadležno, odlagalnih površin je obilo, počutje v avtomobilu pa spada pod oznako 'kot v domači dnevni sobi'. In tudi zadaj potniki ne bodo trpeli.
Pravzaprav je o tem Muranu, če razmišljate o nakupu avtomobila tega razreda, treba vedeti le tole: če si želite lepo (športno SUV) obliko, štirikolesni pogon in udobje za volanom, Murano ne bo razočaral. Če pa želite poleg tega še prestiž, športnost ali pa recimo kombijevsko uporabnost, se bo treba ozreti drugam – in se sprijazniti z drugačno ceno ...
Enainpetdeset tisočakov, kolikor vas bo stal takšen Murano vključno z biksenonskimi žarometi, usnjem, navigacijo, kamero za vzvratno vožnjo (parkirnih tipal si pri Muranu ne morete omisliti), tempomatom, brezkontaktnim ključem in še čim, je glede na opremo namreč ugodna cena.
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 50.990 € |
Cena testnega modela: | 51.650 € | Pospešek (0-100 km/h): | 10,4 s |
Največja hitrost: | 196 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 10,7l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.488 cm3 – največja moč 140 kW (187 KM) pri 4.000/min – največji navor 450 Nm pri 2.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/65 R 18 H (Michelin Pilot Alpin). |
Zmogljivost: | Zmogljivosti: največja hitrost 196 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – poraba goriva (ECE) 10,1/6,8/8,0 l/100 km, izpust CO2 210 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.895 kg – dovoljena skupna masa 2.495 kg. |
Zunanje mere: | Mere: dolžina 4.860 mm – širina 1.885 mm – višina 1.720 mm – medosna razdalja 2.825 mm |
Prtljažnik: | prtljažnik 402–838 l – posoda za gorivo 82 l. |
-
Murano morda ni najnovejši, tehnično najnaprednejši ali po prestižu značke na nosu najbolj zaželen, je pa bogato opremljen, cenovno ugoden, udoben in do voznika in potnikov korekten avtomobil. Pa še grd ni.