Kratki test: Nissan Navara Tekna

16. 11. 2017
Deli

Nissan je s svojo Navaro soustvarjal evropsko sceno poltovornjakov in z novim modelom so morali iti v korak s časom. Zato so klasično togo premo zamenjali z multilink vpetjem zadnje preme in jo opremili s sodobnimi pripomočki za povezano vožnjo z zunanjim svetom ter novim čistejšim in bolj zmogljivim motorjem.

Ker je udobje pri pickupih danes zahteva, ne luksuz, so preprosto morali poiskati rešitev, ki bo ponudila udobnejšo vožnjo. Naredili so korak naprej, ob tem pa zadržali robustnost, ki jo Pick-up potrebuje tako med prevažanjem tovora kot med premagovanjem ovir na terenu. K temu zelo pripomore tudi samodejni, sedemstopenjski menjalnik, ki v kombinaciji z močnim 2,3-litrskim dizlom z dvojnim turbopuhalom zmore kar 190 'konjev'. Zato res brez najmanjših težav opravi s prevažanjem težjega tovora. Ob 450 njutonmetrih navora nikoli ni bilo vprašanje med pospeševanjem ali vožnjo v klanec, ali bo avto zmogel napore ali ne.

Zaradi atraktivnega videza je to tudi avto, s katerim se lahko malce postavljate, a v nasprotju s sodobnimi športnimi terenci ta tudi je terenec. Priklopljiv štirikolesni pogon z zasukom gumba takoj poda oprijem na vsa štiri kolesa, ko pod kolesi izgine asfalt. Za zares zahtevne podvige sta na voljo tudi reduktor in zapora zadnjega diferenciala. Navara se je izkazala kot zelo udobna izbira za preživljanje nekoliko avanturistično obarvanega prostega časa. V velik, pokrit prtljažnik lahko spraviš športno opremo, ob odkritem roloju pa naložiš motokros motor ali gorska kolesa in jo mahneš v še bolj odročne kraje.

Na poti je sicer še vedno zaznati nekaj poskakovanja, ko je avto prazen, naložen pa deluje precej udobneje. Zahvaljujoč novemu vpetju zadnje preme v hitrejših zavojih, Navara natančno sledi ukazom volana. Najvišji nivo opreme prinaša tudi panoramske kamere Arround View, ki pridejo še kako prav med parkiranjem v mestu ali med plezanjem na terenu. S sistemom za zaviranje v sili in asistenčnim sistemom za vzpone in spuste pa je tudi med najbolj varnimi v svojem segmentu. Ob zmerni vožnji si lahko obetate porabo od osem in devet litrov, medtem ko priganjanje na avtocesti osuši denarnico, saj naraste na 11 litrov.

besedilo: Slavko Petrovčič · foto: Peter Kavčič

Preskusili smo tudi:

Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi

Volkswagen Amarok V6 4M

Mitsubishi L200 Double Cab 2.4 DI-D 4WD AT Instyle

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 40.900 €
Cena testnega modela: 45.767 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.977 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.298 cm3 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 3.750/min – največji navor 450 Nm pri 1.500–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume 255/60 R 18 T.
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h n.p. – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 7,0 l/100 km, izpust CO2 183 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.958 kg – dovoljena skupna masa 3.010 kg
Zunanje mere: dolžina 5.300 mm – širina 1.850 mm – višina 1.840 mm – medosna razdalja 3.150 mm – prtljažnik n.p. – posoda za gorivo 73 l.
Ocena
  • Nova Navara je praktična in udobna kot sodobni športni terenci, dobro opravlja vsakodnevne naloge in omogoča avanturistično preživljanje prostega časa.

Hvalimo in grajamo
moderen videz
robustnost
materiali v notranjosti
bogata oprema
cena glede na opremo
velik rajdni krog
nekoliko počasen menjalnik
bleščanje zaslona med vzvratno vožnjo v temi ali dežju
poraba goriva pri priganjanju