Nissan Note 1.6 16V Acenta Chic

25. 1. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

Stari meščan . . Nissanu Notu, kot ga vidite na fotografijah, so štete zadnje ure. V letu 2009 vas bo v salonih pričakal že prenovljeni model.

Redki so avtomobili, ki se lahko pohvalijo s prostornostjo in prilagodljivostjo, kot jo ima Nissanov Note. Zdi se, da je primerno velik tako za majhna mestna parkirišča kot za selitev družin in njihovega imetja na drugo lokacijo.

Še redkejši pa so pločevinasti družinski ljubljenčki, ki imajo luči tudi na strehi in motornem pokrovu. Dobro poglejte fotografijo: prednje luči so se razlile skoraj do polovice motornega pokrova in prednjih blatnikov, zadnje pa zasedajo zadnji del strehe. Nenavadno, a učinkovito poživijo sicer škatlasto obliko avtomobila.

Še bolj nenavaden je pogled izza volana. Če ste veliki vsaj 180 centimetrov, kot je moja malenkost, ali pa le sedite više in bliže volanskemu obroču, boste videli na robovih motornega pokrova dve izbočeni osvetlitvi, ki so ju oblikovalci namenoma oblikovali. Nekaterim bo to všeč, spet drugim se bo zdelo, kot da jim je za vir navdiha služila žaba z izbuljenimi očmi.

A to ne spremeni dejstva, da se v Notu razmeroma dobro sedi. Njegovo družinsko poslanstvo se pozna tudi pri uporabljenih materialih, ki so sicer manj lepi in manj kakovostni, a zato bolj odporni proti otroškemu vandalizmu. Tako notranjost deluje kar malce ceneno, dejali bi celo preživeto. Vendar pri tem upoštevajte pomembno pripombo: vse deluje in človek ima vselej občutek, da bo delovalo tudi v prihodnosti. Zato plus za kakovost izdelave.

Družinski tlaki je namenjena zadnja klop, ki je vzdolžno pomična (la zakaj tega nimajo vsi avtomobili, saj lahko preprosto povečate velikost prtljažnika ali prostor za kolena zadnjih potnikov! ), za zabavo poskrbi radio s CD-predvajalnikom in z izhodom AUX (no, če bi imel še priključka za USB in iPod, ne bi nič škodilo), za večjo uporabnost pa osrednja ključavnica in zagon avtomobila brez ključa.

No, pravzaprav morate imeti 'pameten' ključ, vendar lahko odklepate ali zaklepate le z gumbom na vratih, motorju pa ukazujete s plastičnim nastavkom na zagonski ključavnici. Zakaj pri podjetju Renault–Nissan ne uporabijo francoskega sistema, ki je veliko uporabnejši od japonskega, mi je popolna neznanka. Pri Renaultih 'pametna kartica' omogoča še prijaznejšo uporabo, brez gumbov na vratih in brez cenene plastike, ki ima še varovalo v obliki gumba.

Na testu smo imeli 1, 6-litrski štirivaljnik, ki z 81 kilovati spada med zmogljivejše motorje. Pravzaprav je to tudi najmočnejši motor, kar niti ni čudno, saj je bil povezan s samodejnim menjalnikom. Zakaj ni čudno? Ker samodejnež vzame kar nekaj poskočnosti motorju, zato pri Nissanu ponujajo le to kombinacijo pogonske tehnike.

Če primerjamo 1, 6-litrsko različico z ročnim petstopenjskim ali s samodejnim menjalnikom, vidimo, da je pri avtomatiki po tovarniških podatkih končna hitrost manjša za devet km/h (174 v primerjavi s 183 km/h), pospešek slabši za sekundo (11, 7 v primerjavi z 10, 7 sekunde) in poraba večja od 0, 3 do 0, 8 litra na 100 prevoženih kilometrov (odvisno od načina vožnje).

Načeloma so to majhne razlike, a z vsakim kilometrov postajajo izrazitejše, saj se izdatek na bencinski črpalki kar precej poveča. Čeprav je Nissan znan po svojih neštetostopenjskih menjalnikih, poznanih tudi kot CVT, je v Notu štiristopenjska avtomatika. Presenetljivo pa deluje kot CVT, ki za trenutek prekine delovanje le trikrat. To pomeni več hrupa pri pospeševanju, pa tudi zelo linearno delovanje, kar bodo cenili predvsem starejši ljudje. Ali pa tisti, ki se le redko odpravijo iz mesta. Mogoče stari meščani?

No, prodajalci so nam zaupali, da model Note s samodejnim menjalnikom ni prav priljubljen med kupci, je pa zelo veliko povpraševanja po njem med invalidi.

V začetku 2009 prihaja osveženi Note. Predelane bodo luči, motorni pokrov in odbijači, več izbire bo pri barvi materialov v notranjosti in barvi karoserije, nova bodo aluminijasta platišča, predvsem pa naj bi za manj denarja dobili več avtomobila. Počakajmo še kakšen mesec, da vidimo, ali bodo te zaživele tudi v Sloveniji.

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 16.220 €
Cena testnega modela: 17.720 €
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,7 s
Največja hitrost: 174 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.598 cm? – največja moč 81 kW (110 KM) pri 6.000/min – največji navor 153 Nm pri 4.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 4-stopenjski samodejni menjalnik – gume 185/65 R 15 T (Bridgestone Blizzak LM-25).
Zmogljivost: največja hitrost 174 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 9,3/5,6/7,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.252 kg – dovoljena skupna masa 1.580 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.083 mm – širina 1.691 mm – višina 1.550 mm – posoda za gorivo 46 l.
Prtljažnik: 280–1.332 l
Naše meritve
T = 7 °C / p = 1.080 mbar / rel. vl. = 67 % / Stanje kilometrskega števca: 11.750 km
Pospešek 0-100km: 11,8s
402m z mesta: 18,5s ( 124km/h)
Največja hitrost: 174km/h (VI.)
poraba na testu: 10,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 49,2m
AM meja: 41m
Ocena
  • Resnično morate imeti dve levi roki, če se vaša desnica noče ukvarjati z ročnim menjalnikom. Samodejnež sicer poskrbi za več udobja med vožnjo po mestu, a tudi prispeva k večjemu hrupu, slabšim pospeškom, manjši končni hitrosti in večji porabi goriva.

Hvalimo in grajamo
pomična zadnja klop
predalniki, vključno s tistim v sovoznikovem sedežu
kakovost izdelave
udobje med umirjeno mestno vožnjo
nima ESP-ja
samodejni menjalnik pri poskočnejši vožnji
shema prestavljanja
trpežni, a 'poceni' materiali v notranjosti
domet