V poplavi sodobnih SUV-ov, ki vse bolj širijo ponudbo - tudi pri Nissanu - smo kar malo pozabili na prave terence. Sicer pa to ni čudno. V razredu maksi terencev je ostal le še eden. Patrol GR.
Kaj je merilo za pravega terenca, je že dolgo znano. Karoserija s šasijo, terensko zasnovano podvozje s togima premama (spredaj in zadaj), priklopljiv štirikolesni pogon in vsaj še reduktor. Pri Nissanu so šli korak dlje in Patrolu dodali tudi zaporo zadnjega diferenciala ter izklopljiv zadnji stabilizator, ki zagotavlja gibljivejšo zadnjo premo in s tem lažje premagovanje zahtevnih terenov.
Funkcije, ki jih v sodobnih SUV-ih nikoli ne boste srečali. Predvsem pa stvari, ki zahtevajo od uporabnika vsaj nekaj predznanja, preden se jih loti uporabljati. Štirikolesni pogon in reduktor sta na primer priklopljiva ročno, torej mehansko. Samodejno se vključijo le prostotekoča pesta. Vendar je v izrednih razmerah tudi ta mogoče vključiti ročno. Zapora zadnjega diferenciala je za odtenek naprednejša. Stikalo je na armaturni plošči in vklop je elektromagneten. Enako velja za izklop zadnjega stabilizatorja. Toda kljub temu da elektromagnetni način vklapljanja in izklapljanja skrbi za to, da se ne bi pojavile mehanske okvare, je dobro vedeti, kdaj smemo uporabiti ti dve pomagali in kdaj ne.
To pa so stvari, ki pri Patrolu že kličejo po zagovornikih terencev in ne SUV-ov. Končno o tem dovolj jasno govori tudi izrazito terenska, skoraj škatlasta zunanja oblika, ki se je mnogim že davno prikupila. Pa prostorna notranjost, ki je lahko udobna, nikakor pa ne enako ergonomska kot v SUV-ih. Stikala so razvrščena brez logičnega zaporedja, volanski obroč je nastavljiv le po višini, voznik in sovoznik kljub izdatni širini sedita stisnjena k vratom – prostor v sredini je zahteval terenski prenos moči – in ne nazadnje, čeprav je prostora za sedem potnikov, bodo resnično udobno sedeli le štirje. Tretjemu potniku na klopi v sredini so pri Nissanu posvetili premalo pozornosti, medtem ko se bosta potnika zadaj (v tretji vrsti) pritoževala predvsem nad prostorom.
Ampak bodimo odkriti, Patrola, za katerega je treba v kombinaciji z najbogatejšim paketom opreme (Elegance) odšteti 11.615.000 tolarjev, si ne bodo kupili ljudje, ki morajo poleg sebe dnevno prevažati še šest potnikov – za ta denar se bodo raje odpravili po spodobno opremljenega Mutivana 4Motion – ampak ljudje, ki uživajo v robustnosti in moči, ki jo izžareva GR. In če niste te vrste človek, raje pozabite nanj.
Patrol se zjutraj, ko obrnete ključ in zaženete motor, oglasi prav po tovornjaško. 3, 0-litrski dizelski agregat, ki je leta 1999 zamenjal 2, 8-litrskega turbodizla, se je že v tistem času lahko pohvalil z neposrednim vbrizgom (Di), štirimi ventili na valj in dvema odmičnima gredema. Najnenavadnejše pa je, da agregat ni šestvaljni kot večina podobnih, temveč štirivaljni. Razlog za to je preprost. Pri Nissanu so za potrebe Patrola razvili delovni motor, ki bo razvajal z navorom in s športnimi zmogljivostmi. Zato so motorju namenili nadpovprečno dolge gibe batov (102 mm) in 380 Nm navora spravili že v območje 2.000 vrtljajev v minuti.
Verjetno ni treba posebej razlagati, kaj to pomeni. Med drugim tudi to, da je skoraj vseeno, v kateri prestavi speljujete (prvi, drugi ali tretji), da med prehitevanjem Patrol le redko zahteva pretikanje v nižjo prestavo, da tudi ko so vzponi strmi, poseganje po reduktorju skoraj ni potrebno (razen če ni avto dodatno obremenjen), zaradi sorazmerno velike moči (118 kW/160 KM), ki jo agregat doseže pri ugodnih 3.600 vrtljajih v minuti, pa je tudi vožnja po avtocestah lahko povsem spodobno hitra in udobna.
Toda če kupujete SUV-a in razmišljate o Patrolu, vam svetujemo, da še enkrat dobro premislite. Patrol je udoben terenski avto, vendar tega, lepo prosim, ne enačite z udobjem, ki je značilno za SUV-e.
Matevž Korošec
Foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 46.632,45 € |
Cena testnega modela: | 46.632,45 € |
Moč: | 118kW (160 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 15,2 s |
Največja hitrost: | 160 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 10,8l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2953 cm3 - največja moč 118 kW (160 KM) pri 3600/min - največji navor 380 Nm pri 2000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnji kolesi (priklopljiv štirikolesni pogon)- 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 265/70 R 16 S (Bridgestone Dueller H/T 689). |
Zmogljivost: | največja hitrost 160 km/h - pospešek 0-100 km/h 15,2 s - poraba goriva (ECE) 14,3/8,8/10,8 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 2495 kg - dovoljena skupna masa 3200 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 5145 mm - širina 1940 mm - višina 1855 mm - prtljažnik 668-2287 l - posoda za gorivo 95 l. |
(T=18 °C / p= 1022 mbar / rel. vl.: 64 % /Stanje km števca: 16438 km) | |
Pospešek 0-100km: | 15,0s |
---|---|
402m z mesta: | 20,1s ( 111km/h) |
1000m z mesta: | 36,6s ( 144km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,7 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 17,9 (V.)s |
Največja hitrost: | 160km/h (V.) |
poraba na testu: | 14,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,1m |
AM meja: | 42m |
-
Nekaj je gotovo: Patrol GR je še zadnji čistokrvni maksi terenec – blizu mu je le Land Cruiser 100 – in to bodo tisti, ki prisegajo na takšna vozila, zagotovo znali ceniti. Drugače pa velja, da se mu raje izogibajte. Resda ne v največjem krogu (Patrol je lahko udoben), je pa vseeno res, da za hitra premagovanja razdalj po urejenih evropskih avtocestah obstajajo tudi veliko primernejši 'kvazi' terenci, ki jim drugače rečemo SUV-i.