Ali lahko štirinajst konjskih moči pomeni razliko? Lahko! Natanko za toliko se razlikujeta motorni moči Nissanove Primere 1.6 16V in 1.8 16V. In z drugo smo bolj zadovoljni kot s prvo.
V testu osnovne Primere z 1, 6-litrskim motorjem smo nekoliko negodovali nad podhranjenostjo motorja, ki papirnatih 100 KM ni znal pokazati na cesti. Na naših meritvah je do 100 km/h pospešil v dobrih trinajstih sekundah, kar je seveda daleč od iskrosti, pa tudi številke pri merjenju prožnosti so pokazale, da je treba za hitro vožnjo precej delati s prestavno ročico.
Dva decilitra večja motorna prostornina ne zmore delati čudežev, vendar pa je napredek občuten. V osnovi gre za enak pogonski agregat, z enakim gibom bata, toda večjo vrtino valjev. Moderni štirivaljnik ima po štirimi ventile na valj in elektronsko nadzorovan vžig ter vbrizg. Odmični gredi v glavi poganja veriga, ventili pa poskrbijo za zadovoljiv prepih. Največji navor znaša pri 1, 8-litrskem motorju 158 Nm, torej 22 Nm več kot pri manjšem, 1, 6-litrskem agregatu, vendar je glavna prednost večjega pogonskega stroja v tem, da doseže največji navor že pri 2800 vrtljajih v minuti, manjši pa komaj pri 4000.
V praksi se razlika seveda pozna. Igla merilnika hitrosti zleze do številke sto dve sekundi prej kot pri Primeri 1, 6 16V, v 11, 2 sekunde. No, ta podatek za vožnjo ni ravno najbolj merodajen, pomembnejše so meritve prožnosti. V kilometrskem zaletu je 1, 8-litrski agregat v enaki karoseriji, torej v limuzini, hitrejši za štiri sekunde. Tudi med vožnjo se opazi, da motor bolje »vleče«, ko voznik pritisne na stopalko za plin. Najobčutnejša razlika je pri nizkih vrtljajih, pri katerih je manjšemu motorju zmanjkovalo sape. Večji dobro sodeluje že skoraj od prostega teka naprej, kar je posledica dobre razporeditve navora. In na koncu še bonbonček.
Poraba goriva je bila na našem testu pri Primeri 1, 8 16V manjša, kljub temu da je motor zmogljivejši. V skupnem testnem povprečju smo porabo spustili pod deset litrov na sto prevoženih kilometrov in privarčevali nekaj decilitrov. Motorja za enako hitro vožnjo pač ni treba tako priganjati. Eno z drugim - inženirji so dobro opravili svoje delo.
Znotraj je Primera še vedno preveč siva in povprečna, da bi se nam lahko resnično prikupila. Ne razumite napačno, z avtomobilom ni nič narobe, samo neke posebne in dobro premišljene ideje ni videti za njim. Izdelava je na visoki ravni, vsi plastični deli se med seboj lepo prilegajo in tudi ergonomiji so inženirji posvetili dovolj časa. Nič nenavadnega, Primera je bila razvita z mislijo na evropski trg, pa so jo poskušali približati našemu okusu.
Zavihek armaturne plošče proti vozniku je dobrodošel pri lažjem upravljanju stikal, ki so tam nameščena. Nekateri gumbi radijskega sprejemnika so premajhni, pohvalno pa je, da je mogoče zapirati vsak zračnik posebej in da klimatska naprava dobro deluje. Tudi odlagalnih predalčkov je dovolj, na sredinski konzoli in v vratih.
Dvobarvna plastika malce razbije monotonijo, vendar je na otip nedvomno jasno: Primera je japonski avtomobil. Se pa v njej dobro sedi, tako spredaj kot zadaj. Sedeži so dovolj veliki in dobro oblikovani, tako da zadržijo telo tudi v hitrejših ovinkih. Poleg tega jih je mogoče dobro nastaviti, tako da tudi po precejšnjem številu prevoženih kilometrov v enem kosu hrbtenica ne postane preveč utrujena.
Najboljši del Primere je nedvomno njeno podvozje. Krmilni mehanizem je precej neposreden, s slabimi tremi zavrtljaji med skrajnima legama vozniku odlično prenaša občutke s ceste. Lega na cesti je značilna za avtomobile s prednjim pogonom: ob pretiravanju najprej zdrsnejo prednja kolesa. Vendar pa so meje dokaj visoke in še takrat, ko trenje ne zadošča, je mogoče položaj popraviti z volanom in tako zelo dobro nadzorovati stabilnost vozila.
K varni vožnji pripomorejo še zavore, štirikrat kolutne in spredaj še posebej hlajene. Kljub zimskim gumam na kolesih se je Primera od 100 km/h ustavila prej kot v štiridesetih metrih - kar je na mrzlem asfaltu dober dosežek. Občutek na stopalki za zavore je dober, po večkratnih, zaporednih zaviranjih ni izrazitega upadanja zavorne moči.
Vzmetenje ne sodi med najudobnejše v razredu, prej med bolj športne. Vzmeti in blažilniki so nastavljeni nekoliko čvrsto, tako da potniki čutijo neravnine na asfaltu. Vse skupaj ni nič motečega, ker se zato tudi avtomobil v ovinkih preveč ne nagiba.
Limuzinska različica Primere torej z 1, 8-litrskim motorjem zadovolji voznikove potrebe bolj kot tista s šibkejšim strojem. Seveda pa je tudi dražja!
Boštjan Jevšek
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 14.510,07 € |
Moč: | 83kW (114 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,0 s |
Največja hitrost: | 196 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,3l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 80,0 × 88,0 mm - gibna prostornina 1769 ccm - kompresija 9,5 : 1 - največja moč 83,0 kW (114,0 KM) pri 5600/min - največji navor 158 Nm pri 2800/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 7,0 l - motorno olje 3,5 l - akumulator 12V 40Ah - alternator 80A - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,333; II. 1,955; III. 1,286; IV. 0,927; V. 0,756; vzvratna 3,214 - diferencial 4,176 - platišča 6 J × 15 - gume 185/65 R (Continental Super Contact) |
Zmogljivost: | največja hitrost 196 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,0 s - poraba goriva (ECE) 9,8/5,8/7,3 l na 100 km (neosvinčeni bencin OŠ 95) |
Voz in obese: | 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija Cx = 0,30 - spredaj posamične obese, večvodilska prema, vzmetne noge zadaj posamične obese, večvodilska prema, vzmetne noge - 2-krožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,7 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1220 kg - dovoljena skupna masa 1710 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1125 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4522 mm - širina 1715 mm - višina 1410 mm - medosna razdalja 2600 mm - kolotek spredaj 1465 mm - zadaj 1454 mm - rajdni krog 11,0 m |
Notranje mere: | dolžina 1630 mm - širina 1400/1420 mm - višina 960-930/910 mm - vzdolžnica 850-1050/910-690 mm - posoda za gorivo 60 l |
Prtljažnik: | (normno) 490 l |
T = 4 °C, p = 975 mbar, rel. vl. = 68 % | |
Pospešek 0-100km: | 11,2s |
---|---|
1000m z mesta: | 31,3s ( 156km/h) |
Največja hitrost: | 197km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 9,4l/100km |
poraba na testu: | 9,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,4m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
-
Če ne bi bilo treba gledati na denar, bi bil 1,8-litrski motor pod Primerinim pokrovom seveda veliko boljša izbira kot 1,6-litrski. Glej ga zlomka, tudi če je treba gledati na denar, je boljša izbira. Dobrih 160.000 tolarjev več kupi boljše pospeške, prožnost, večjo lahkotnost vožnje in manjšo porabo goriva.